شش ترم محرومیت از تحصیل و احضار شش دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به وزارت اطلاعات

منابع دانشجویی گزارش داده اند که ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر پیش از ۱۶ آذر (روز دانشجو) به دانشگاه ممنوع الورود و ۵۰ دانشجو نیز به حراست دانشگاه احضار و توسط معاونین حراست (عیسی عباسی و بهروز کرد) بازجویی شده اند.


به گزارش تحول سبز، در پی سرکوب فعالین دانشجو در دانشگاههای سراسر کشور دانشگاه خواجه نصیر نیز از این حملات مصون نبوده و مامورین حراست دانشگاه و وزارت اطلاعات پس از تجمعات آذر ماه امسال در آن دانشگاه، فشار بر فعالین دانشجویی این دانشگاه را افزایش دادند بطوریکه ۲۰ نفر از دانشجویان پیش از ۱۶ آذر به دانشگاه ممنوع الورود و ۵۰ دانشجو به حراست دانشگاه احضار و توسط معاونین حراست (عیسی عباسی و بهروز کرد) بازجویی شدند.


دردی ماه نیز ۶ نفر از فعالین دانشجویی این دانشگاه به نام های " آوات پورعبداللهی، رها لک، برزان محمدیانی، رضا زراعت پیشه، کامیاب گیوه¬کی و کامیار گیوه¬کی" با تماس تلفنی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده، در جریان بازجویی ها مورد شکنجه و بی حرمتی بازجویان قرار گرفته اند. همچنین اداره اطلاعات خانواده های این افراد را تهدید به بازداشت کرده است.


همچنین ۴ دانشجوی این دانشگاه به جمعاٌ به ۶ ترم تعلیق از تحصیل محکوم شدند این احکام در حالی صادر که در کمیته انضباطی تجدید نظر این احکام نه تنها کاهش نیافت بلکه احکام سنگین تری نیز برای این افراد صادر شد که این احکام به صورت زیر می باشد:
رها لک: دو ترم تعلیق با احتساب سنوات
آوات پورعبداللهی: دو ترم تعلیق با احتساب سنوات
علیرضا فلاح: یک ترم تعلیق با احتساب سنوات
مصطفی کوثری : یک ترم تعلیق با احتساب سنوات


در این حوادث نیز بار دیگر معاونین حراست دانشگاه (عیسی عباسی و بهروز کرد، که در سرکوب و بازداشت های گسترده فعالین دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در سال گذشته نقش تاثیر گذاری داشتند) بازیگردان اصلی این سناریو بودند.


این گزارش افزود با روی کار آمدن ریاست جدید این دانشگاه (مجید قاسمی) فضای دانشگاه بیش از پیش دچار خفقان و تک صدایی شده است؛ افزایش فشار بر فعالین دانشگاهی این دانشگاه ، صدور احکام سنگین انضباطی، عدم صدور مجوز برای انتشار نشریات منتقد دانشجویی از مصادیق آن می باشد.


گفتنی است طی روزهای اخیر نیز، فشار و بازداشت دانشجویان و فعالان دانشجویی کشور افزایش یافته و گروهی توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند. 

0 comments:

ارسال یک نظر