دکتر ابراهیم یزدی همچنان در خانه امن وزارت اطلاعات در حبس می باشد

تکذیب خبر فوت دبیر کل نهضت آزادی

درحالیکه بامداد شنبه ٢٣ بهمن ماه، شایعاتی مبنی بر فوت دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی در خانه امن وزارت اطلاعات منتشر شده و سبب نگرانی خانواده، دوستداران و آزادیخواهان شده بود، منابع خبری اعلام کردند که چنین خبری صحت نداشته و وی همچنان در خانه امن تحت مراقبت و حفاظت وزارت اطلاعات است.

به گزارش تحول سبز ، از آنجا که ماموران اطلاعات فرصت هیچگونه مرخصی، ملاقات و تماس ایشان با منزل را نمی دهند این شابعه قوت گرفته بود که احتمالا وی بدلیل وخامت اوضاع جسمانی درگذشته است.


این منبع خبری خاطرنشان کرد که این خبر صحت نداشت و ماموران اطلاعات از هراس پیامدهای شایعه فوت دکتر یزدی ، به دبیرکل نهضت آزادی اجازه دادند تا در تماسی با همسرش خبر سلامتی اش را بدهد.


گفتنی است کهنسال ترین زندانی سیاسی ایران از مهرماه امسال برای سومین بار پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری در بازداشت به سر می برد .


حکومت اینبار او را به اتهام شرکت در نماز جمعه زندانی کرده است و تا کنون بارها زمان دادگاه این فعال سیاسی به تعویق افتاده است.


از چندی پیش دکتر ابراهیم یزدی به خانه امن اطلاعات منتقل شده است، جایی که بنا بر گفته های عزت الله سحابی به مراتب بدتر از زندان است و دکتر یزدی هیچگونه ارتباطی با جهان خارج ندارد.

0 comments:

ارسال یک نظر