دبیرکل موتلفه: اهالی فتنه حق حضور در عرصه سیاسی را ندارند

در ادامه حملات و اتهام زنی اقتدارگرایان علیه حامیان و رهبران جنبش، دبیر کل حزب موتلفه، ‌با بیان اینكه در "در داخل کشور با اهل فتنه ای روبرو هستیم كه به فرمان آمریكا همچنان دست به ماشه در برابر ملت قرار دارند"، اظهار عقیده کرد "بازكنندگان پای بیگانگان به رقابت‌های سیاسی خائن هستند و باید محاكمه شوند و حق حضور در عرصه سیاسی را نیز ندارند."


به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی که روز سه شنبه در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اطلاق اعتراضات سال گذشته به "فتنه" مدعی شد "طراحان اصلی فتنه سال ٨٨، آمریكا، رژیم صهیونیستی و دولت منحوس انگلیس بودند و متأسفانه برخی رجال سیاسی فریب بازی آنها را خوردند و حاضر شدند بازیگر سناریویی باشند كه دشمنان ملت برای نابودی اسلام و انقلاب نوشته بودند. "


وی با ادعای "نقض پیمان سران فتنه با مردم و انقلاب" اظهار عقیده کرد "رقابت‌های سیاسی در داخل باید منزه از دخالت‌های بیگانگان باشد، هر كس پای مداخله آمریكا در مسائل داخلی به ویژه رقابت‌های سیاسی را باز كند، خائن به ملت است و باید روزی در محكمه قضایی پاسخگوی خیانت خود باشد و آن روز خیلی دور نیست. "


دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد اقدام كمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر قطع روابط با دولت انگلیس تصریح كرد: مواضع دولت انگلیس با ملت ما طی ۱۵٠ سال اخیر خصمانه بوده است و این خصومت همچنان ادامه دارد. انگلیس در اغتشاشات سال گذشته از كارگردانان اصلی بود و شماری از اعضای سفارت نیز در شرارتهای خیابانی دستگیر شدند.


حبیبی افزود: انگلیس از محركین اصلی تحریم‌های دولت‌های قلدر علیه ما و یك پای خصومت در مذاكرات ۵+۱ دولت انگلیس است. انگلیس متحد با آمریكا در منطقه در ستم به مردم افغانستان و عراق است. سفیر انگلیس یك عنصر نامطلوب شناخته شده و توهین او به ملت و دولت ایران غیرقابل گذشت است. لذا دلیلی برای تداوم روابط دو كشور وجود ندارد.


وی ادامه داد:‌ معتقدیم قطع یا كاهش سطح ‌روابط یكی از مطالبات مردم است كه مجلس در حال پاسخگویی به این مطالبه است. البته متأسف هستیم كه در دستگاه دیپلماسی انگلیس یك عاقل وجود ندارد تا به این خصومت‌ها پایان دهد.


دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه تأكید كرد: البته مصالح كشور در این‌باره مهم است. تصمیم‌گیری در سیاست خارجی با شورای عالی امنیت ملی و نهایتاً رهبری است ما در این باره به امر رهبری تمكین می‌كنیم.


حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقد مطبوعات به قوه قضائیه و نیز نقد دولت به مجلس در خصوص برنامه پنج ساله و انتقادات نمایندگان به دولت خاطر‌نشان كرد: نظام هیچگاه از نقد منصفانه و مشفقانه آسیب ندیده است، اما باید مسائل كشور را اصلی و فرعی كرد.


وی اظهار عقیده کرد "ما باید بدانیم مساله اصلی ما خصومت پایان‌ناپذیر آمریكا و توطئه‌های رنگارنگ قدرت‌های جهان علیه ملت ماست، از این غافل نشویم، در داخل هم با اهل فتنه روبرو هستیم كه به فرمان آمریكا همچنان دست به ماشه در برابر ملت ایران قرار دارند. "


گفتنی است دبیركل حزب اصولگرای موتلفه، چند روز پیش نیز ضمن حمله به محمد خاتمی گفته بود "آقای خاتمی ما كه یادمان نرفته است شما در برخی راهپیمایی‌هایی كه سران فتنه به عنوان تقلب انتخابات برگزار كردند حضور داشتید در كار سیاسی شتر سواری دولا دولا نمی‌شود. "


اتهام زنی این فعال اصولگرا به محمد خاتمی در حالی بود که رئیس دولت اصلاحات جهت برقراری آشتی و حضور اصلاح طلبان در انتخابات، خواستار اجرای کامل قانون اساسی، آزادی زندانیان سیاسی و همچنین برگزاری انتخابات آزاد شده است.


روز گذشته میرحسین موسوی با اشاره به اظهارات دبیرکل موتلفه تاکید کرده بود متاسفانه دبیر کل جدید موتلفه پختگی لازم را ندارد.

0 comments:

ارسال یک نظر