سردار نقدی: وظیفه ما امروز تحول علوم انسانی و نجات دانشگاهها از کتب ضاله است

جرس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: تكليف ما امروز اين است كه ايران را بايد به سمت مرجعيت علمي در جهان سوق دهيم، از ما مي خواهند علوم انساني را متحول كنيم و آنرا از فساد كتب ضاله كه بنا بر فتواي امام خريد و فروش و تدريس آن حرام است نجات دهيم، بنابراين انجام وظيفه اگر در اوج سختي هم باشد نه، پاي آنچه اينجا طي هشت سال دفاع مقدس روي داده، نمي رسد.

وی پیش از این در ادامه حملات به دروس و رشته های علوم انسانی در دانشگاههای کشور،  بر لزوم "جهاد و قیام برای تحول در علوم انسانی" تاکید کرده و مدعی شد با این علوم سیاسی كه در دانشگاه‌ها فرا می‌گیریم هیچگاه نمی‌توان سخنان امام و رهبری را محقق كرد.

وی در ادامه افزود: در جنگ نرم، جراحتي كه متوجه فرماندهان و افسران مي شود شامل آبرو رفتن، توهين، استهزاء، منزوي شدن و محروميت از ادامه تحصيل و تدريس است كه بايد آنرا تحمل كرد.

به گزارش روابط عمومي رياست سازمان بسيج مستضعفين، سردار محمدرضا نقدي در جمع رؤساي دانشگاه هاي شركت كننده در راهيان نور كه در محل قرارگاه مركزي كربلاي هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، با بيان اين مطلب، خصوصيت حزب الهي را نه هراسيدن از سرزنش ملامت كنندگان دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس ستون تريلي هاي ارزان آمريكايي ارتش بعث عراق از پل «ابراهيم خليل»، تركيه تا بصره به هم وصل بودند؛ از سوي ديگر انواع سلاح و مهمات هم از كشورهاي مختلف مانند فرانسه، روسيه، چين، يوگسلاوي و بلغارستان را به اين كشور گسيل مي¬شد حتي نيروي انساني هم بصورت اجير شده جهت مقابله با رزمندگان اسلام به منطقه مي آوردند ولي علي رغم اين تلاش ها بر همگان ثابت شد كه پيروز نهايي، نيروي مقاومت اسلامي است .

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: تكليف ما امروز اين است كه ايران را بايد به سمت مرجعيت علمي در جهان سوق دهيم، از ما مي خواهند علوم انساني را متحول كنيم و آنرا از فساد كتب ضاله كه بنا بر فتواي امام خريد و فروش و تدريس آن حرام است نجات دهيم، بنابراين انجام وظيفه اگر در اوج سختي هم باشد نه، پاي آنچه اينجا طي هشت سال دفاع مقدس روي داده، نمي رسد.

وي با اظهار اينكه امروز 55 ميليارد دلار واردات داريم و علت اين را بايد دانشگاه هاي ما پاسخ دهند، اظهار داشت: يكسري آدم هاي سياه كار و دغل باز، محتويات پوچ ذهني خود را به عنوان علم به مردم ساير ملل تحميل مي كنند به همين علت تكليف امروز ما نجات ملت از اين وابستگي هاي استعماري است.
وي با بيان اينكه علوم سياسي كه وزير امور خارجه ما مي خواند با وزراي خارجه تركيه و عربستان چه فرقي مي كند، تصريح كرد: در دانشگاه هاي نظامي ما هم آموزش هايي كه ارائه مي شود با آنچه در دوران دفاع مقدس تجربه كرديم تفاوت زيادي دارد. به عنوان مثال وقتي براي گذراندن دوره هاي عالي نظامي، دوسال به دانشگاه عالي ارتش رفتم آنجا به ما مي گفتند زمان تك (حمله) بايد سه برابر دشمن نيرو داشته باشيد در صورتي كه در همين دانشگاه و در كلاس عقيدتي سياسي به ما مي آموختند برابر آيات قرآن اگر شما 20 نفر باشيد، به شرط پايداري و توكل به خداوند مي توانيد بر 200 نفر چيره شويد؛ اين موارد نشان مي دهد كه تضاد فقط در دروس دانشگاه هاي وزارت علوم وجود ندارد بلكه در دروس كلاسيك نظامي نيز چنين مواردي يافت مي شود.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه "تحول در علوم انسانی نیازمند جهاد است"، مدعی شد "اگر قرار است علوم انسانی را تغییر دهیم و كتب ضاله از دانشگاه‌های كشورمان برچیده شود، نیاز به قیام است."

0 comments:

ارسال یک نظر