انتقاد دو نماینده حامی دولت از دخالتهای رحیم مشایی در عرصه سیاست خارجی

در ادامه انتقاد به دخالتهای رحیم مشایی در امور سیاست خارجی، دو نماینده حامی دولت خواستار تمرکز امور مربوط به سیاست خارجی در در وزارت خارجه کشور شدند.


به گزارش مهر، روح‌الله حسینیان، نماینده تهران در مجلس گفت: باید تمام امور مربوط به سیاست خارجی کشور در وزارت امور خارجه متمرکز باشد.

 

وی با اشاره به سفرهای خارجی ريیس دفتر احمدی نژاد به کشورهای مختلف و ضرورت تمرکز امور خارجه در وزارتخانه مربوط به آن در دولت گفت: طبیعی است که سیاست دولت در مسائل خارجی باید در وزارت امور خارجه متمرکز باشد. 
وی افزود: وزیر امور خارجه نیز به همین دلیل در خصوص مسائل خارجی در مقابل نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخگو است و از همین طریق نظارت مجلس بر روابط خارجی انجام مي‌شود.
 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تعیین نماینده ویژه در امور خارجه جزو حقوق و اختیارات ريیس‌جمهور است که در قانون اساسی به آن تصریح شده است. وی افزود: ارسال پیام توسط آقای مشایی نیز در همین چارچوب صورت گرفته است. حسینیان تصریح کرد: با این حال باید از پرداختن به مسائلی که در شرایط فعلی موجب اختلاف مي‌شود خودداری کرد.


این نماینده حامی دولت اشاره ای به سایر اقدامات و رایزنی های رحیم مشایی در عرصه سیاست خارجی نکرد.


در همین حال، حسن کامران، نماینده اصفهان در مجلس در این باره تصریح کرد: سفرهای نمایندگان دولت در خارج از چارچوب وزارت امور خارجه باید متوقف شده و وزیر امور خارجه باید به سرعت معرفی شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از برخی از موازی کاری‌ها در مجموعه دولت گفت: این گونه موازی کاری‌ها به هیچ عنوان به صلاح نیست و هزینه این‌گونه سفرها بیش از فایده آن است. نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توصیه من به دولت محترم این است که هر چه زودتر وزیر امور خارجه را به مجلس معرفی کرده و از تضعیف وزارت امور خارجه جلوگیری کند. 
 

کامران گفت: به نظر من بهترین گزینه برای وزارت امور خارجه سرپرست فعلی این وزارتخانه است. وی افزود: من امیدوارم که دولت پس از تعطیلات پایانی مجلس ایشان را به عنوان گزینه مورد نظر خود برای تصدی وزارت امور خارجه معرفی کند.
 

0 comments:

ارسال یک نظر