در اثر وخامت وضعیت جسمانی ناشی از اعتصاب غذا؛ رضا شهابی به بیمارستان منتقل شد

رضا شهابی، فعال سندیکایی بازداشتی و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، در هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضیِ خود، به علت وخامت وضع جسمانی‌ به بیمارستان منتقل شد.


این درحالیست که طی روزهای اخیر، نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشری زندانی و همچنین محمد نوری زاد، نویسنده و سینماگر منتقد حکومت نیز، در اعتراض به وضعیت موجود، دست به اعتصاب غذا زده و کماکان در همین وضعیت به سر می برند.


به گزارش رادیوفردا، حسن شهابی، برادر رضا شهابی می‌گوید که وی به دلیل شرایط نامناسب جسمانی‌اش، روز شنبه بیست آذرماه به بیمارستان منتقل شده است.


رضا شهابی که خرداد ماه سال جاری در تهران بازداشت شده، از حدود یک هفته قبل، در اعتراض به وضعیت نامشخص خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذای خشک زده بود.


برادر این فعال سندیکایی گفت که او در آخرین ملاقات در روز پنجشنبه گفته است تا روشن شدن وضعیتش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.


اعتصاب غذای شهابی پس از آن صورت گرفت که مقامات قضایی دو مرتبه با آزادی او به قید وثیقه مخالفت کردند.
نخستین وثیقه برای وی در آبان ماه به مبلغ ۶۰ میلیون تومان و دومین وثیقه به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان در روزهای اخیر تعیین شده بودند.


همسر این فعال سندیکایی زندانی، طی روزهای اخیر با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته بود: "امروز که به ملاقات رفتم، دیدم حتی نمی تواند راه برود، قدرت حرف زدن هم نداشت حالش خیلی بد بود. خیلی از دوستان و همکارانش از من خواسته بودند که امروز از او بخواهم که اعتصابش را بشکند اما او گفت من تا روشن نشدن تکلیفم اعتصابم را ادامه می دهم. آخر او نزدیک به هفت ماه است که بازداشت شده و هنوز جرمش مشخص نیست."
همسر این فعال کارگری همچنین با اظهار اینکه همسرش فقط از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرده و به غیر از این کار دیگری انجام نداده است، گفت: "او نزدیک به هفت ماه است که در زندان است، دو ماه پیش با آزادی او با قرار وثیقه موافقت شد، بار اول گفتند که ۶۰ میلیون اما دوباره گفتند که ۱۰۰ میلیون باید وثیقه گذاشته شود ما هم تهیه کردیم با این وجود هنوز او را آزاد نکردند."


رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه، در ۲۲ خرداد ماه ۸۹ در محل کار خود دستگیر و تا کنون در بازداشت به سر می برد.


در حال حاضر شش تن از رهبران و اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به نام های منصور اسانلو، ابراهیم مددی، رضا شهابی،غلامرضا غلامحسینی، مرتضی کمساری و علی اکبر نظری در زندانهای اوین، گوهردشت و قزل حصار کرج بسر می برند.


لازم به ذکر است هم اکنون رضا شهابی، نسرین ستوده و همچنین محمد نوری زاد، سه زندانی سیاسی هستند که در اعتصاب غذا به سر می برند.ش

1 comments:

ناشناس گفت...

به مسولین سایت

لینک های به فیلم های عاشورا کار نمی کننند

متشکر

ارسال یک نظر