کیارستمی: به خاطر شرایط سیاسی در خارج از کشور فیلم می‌سازم

عباس کیارستمی، کارگردان ایرانی، روز پنجشنبه،‌ در حاشیه جشنواره فیلم پوسان با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهد به زبان فارسی فیلم بسازد گفت که شرایط سیاسی ایران او را مجبور کرده است که در خارج از کشور به فعالیت هنری بپردازد.
 
به گزارش رادیوفردا، عباس کیارستمی، در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره جنوبی،‌ بزرگترین فستیوال فیلم آسیا، اظهار کرد که ترجیح می‌دهد به زبان فارسی فیلم بسازد، اما در حال حاضر شرایط سیاسی داخل ایران برای فیلم‌سازی ایده‌آل نیست و به همین دلیل ساختن فیلم به زبان مادری برای وی مقدور نیست.
 
وی که به دلیل نمایش فیلم "رونوشت برابر اصل" در این فستیوال حضور دارد، گفت: این به آن معنا نیست که من از فیلم‌هایی که خارج از ایران ساخته‌ام راضی نیستم. زبان سینما یک زبان جهانی است،‌ اما دوست دارم به زبان خودم فیلم بسازم… به عنوان فیلم‌ساز مهم این است که اگر دری به روی تو بسته شد، در دیگری را که باز است پیدا کنی و این کاری است که من با فیلم‌سازی در خارج از کشور انجام می‌دهم.

این کارگردان ۷۰ ساله که فیلم "رونوشت برابر اصل" را در ایتالیا کلید زد، با اشاره به اینکه شاید فیلم بعدی‌اش را در این بخش از آسیا بسازد، گفت شاید کره جنوبی یا ژاپن را برای این کار انتخاب کند.

0 comments:

ارسال یک نظر