حملات مجدد احمدی نژاد به نظام سرمایه داری و وعده تحقق نابودی اسراییل

محمود احمدی نژاد در دومین روز سفرش به لبنان، طی سفری به جنوب آن کشور و سخنرانی در نزدیکی مرز اسرائیل، اظهار عقیده کرد "صهیونیست ها رفتنی هستند و راهی جز تسلیم و بازگشت به خانه‌های اولیه ندارند."

محمود احمدی نژاد و هیئت همراه، در جریان سفر دو روزه خود به لبنان، برنامه های روز دوم را چنین به پایان بردند:
صبحانه با علماء و شخصيت‌ها و سخنرانی/ دریافت دكتراي افتخاري و سخنرانی در دانشگاه لبنان/ شرکت در ضیافت ناهار سعد حریری (نخست وزیر)/ نشست چهارجانبه با سليمان، حريري و نبيه‌بري/ سخنرانی در ورزشگاه بنت جبيل در جنوب لبنان/ بی‏توجهی به پرواز ناگهانی جنگنده‏های اسراییل/ افتتاح پارک ایران در مرز اسراییل توسط رحیم مشایی (قرار بود احمدی نژاد افتتاح کند که ناگهان برنامه حذف شد)/ ساعت ٢٣ پنجشنبه بازگشت به تهران.

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد صبح روز پنجشنبه با روسای طوایف مذهبی، برخی شخصیت های سیاسی و اعضای چند احزاب لبنان در محل اقامت خود دیدار کرد.

وی در سخنان خود برای آنان خاطرنشان کرد "منطقه خاورمیانه چهارراه ارتباطی کل جهان است و مستکبران تسلط بر این منطقه را مقدمه سلطه بر کل جهان می دانند و دقیقا به همین دلیل رژیم صهیونیستی را در منطقه تاسیس کرده اند. در همین راستا نظام سلطه و مستکبران اجازه نمی دهند درباره بهانه تاسیس اسراییل و ماجرای ١١ سپتامبر که آن هم بهانه ای برای اشغال منطقه شد تحقیق صورت بگیرد."

احمدی نژاد تاکید کرد "اگر حقیقت هولوکاست و١١ سپتامبر آشکار شود، برای همگان روشن خواهد شد که هدف اصلی آن بهانه ای برای اشغال منطقه بوده است."
وی در پایان با حمله به نظام سرمایه داری گفت "ضعف نظام سرمایه داری، فرصتی تاریخی در اختیار ملتهای منطقه قرار داده است تا به سیطره آنها پایان دهد."

لازم به ذکر است برخی از احزاب و جمعیت های لبنانی، "مدال استكبارستیزی" را به احمدی نژاد هدیه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، احمدی‌نژاد سپس در دانشگاه بیروت حضور یافت و طی سخنانی در جمع دانشجویان و اساتید لبنانی، گفت "در جمع شما اساتید و دانشجویان سخن گفتن کار آسانی نبوده و کار دشواری است و اینکه بنده در بین شما سخن می‌گویم درس پس دادن است."

وی با حمله به نظام سرمایه داری جهانی گفت "علم اقتصاد باید عدالت اقتصادی به وجود آورده و طبقات را به هم نزدیک کند در حالی که امروز نوعی اقتصاد در غرب را می‌بینیم که در چارچوب علم جدید معرفی شده در حالی که از هدف اصلی خود فاصله گرفته و اقتصادی که امروز در کشورهای مختلف توسعه پیدا کرده اقتصاد سرمایه‌داری و کاپیتالیست نام دارد و موجب افزایش فاصله طبقاتی می‌شود."

وی در ادامه سخنان خود با نقد سیاست‌های جدید اقتصادی آمریکا خاطرنشان کرد: "سیاست‌های جدید اقتصادی آمریکا به گونه‌ای است که طلا در آن حذف شده و ارز پشتوانه طلا ندارد بلکه تولید ملی پشتوانه ارز است و با این سیاست، ثروت‌ طبقات فقیر به جیب ثروتمندان سرازیر می‌شود و چنین اقتصادی مطلوب نیست چرا که به ضرر طبقات فقیر است."

احمدی نژاد در ادامه حضور خود در دانشگاه لبنان، "دکترای افتخاری علوم سیاسی" دریافت کرد.

رئیس دولت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه به ضیافت ناهار نخست وزیر لبنان سعد حریری رفت و سپس نشست چهارجانبه میان وی، میشل سلیمان رئیس‌ جمهور لبنان، سعد الحریری نخست وزیر و نبیه بری رئیس‌مجلس لبنان برگزار شد.

احمدی نژاد كه دومین روز سفر خود به لبنان را می‌گذارند، دیروز در كاخ ریاست‌جمهوری بعبدا، با هر یک از این شخصیت‌ها به صورت جداگانه دیدار كرده بود.

محمود احمدی نژاد همچنین عصر روز پنجشنبه به وقت محلی لبنان، وارد منطقه «بنت جبیل» در منطقه جنوبی لبنان وارد شد.

به گزارش ایرنا، وی در سخنرانی خود در این منطقه مرزی با اسراییل، با بیان اینکه "مردم بنت‌ جبیل مزه شکست تلخ را به صهیونیست‌ها چشاندند و گرد یأس و ناامیدی را بر چهره دشمنان بشریت پراکندند"، گفت: "صهیونیست‌ها راهی جز تسلیم و بازگشت به خانه‌های اولیه ندارند."

احمدی‌نژاد خطاب به جمعیت ادامه داد: عزیزان من اگر مقاومت و ایستادگی شما نبود، معلوم نبود كه خط مرز با صهیونیست‌ها كجا بود، شما نشان دادید كه اراده شما بر شمشیرها، تانك‌ها و هواپیماها غلبه كرده است."

وی خطاب به مردم تجمع كننده ادامه داد: عزیزان من فلسطین با قدرت مقاومت و ایمان مقاومت آزاد خواهد شد، عزیزان من عدالت، عشق و مقاومت خواهد آمد و مستضعفان نجات پیدا خواهند كرد. ..موعود خواهد آمد و حضرت عیسی او را همراهی خواهد كرد، ظلم و ستم محو خواهد شد و مستضعفان نجات خواهند یافت. ..عزیزان من ملت ایران تا آخر در كنار شما و همه ملت‌های منطقه خواهد بود. "

احمدی‌نژاد در ادامه‌ سفر خود به جنوب لبنان بر مزار شهدای روستای قانا حاضر شد و طی سخنانی به مردم آن روستا گفت "ملت ایران و رهبری عزیز آن، تا آخر در كنار مردم لبنان خواهند ایستاد."

در پایان این مراسم نیز، به احمدی نژاد "لوح مقاومت" اهدا شد.

حاشیه هایی بر روز دوم سفر رئیس دولت و هیئت همراه به لبنان
* در حین سخنرانی احمدی نژاد در بنت جمیل، ناگهان دو جنگنده اسراییلی در آسمان همان منطقه به پرواز در آمدند.

* همسر و پسر محمود احمدی نژاد، صبح پنجشنبه با حضور در مناطق جنگی ملیتا واقع در جنوب لبنان از آن مناطق بازدید کرده و دفتر یادبود نمایشگاه اثار جنگی را امضا کردند. همسر احمدی نژاد در ضیافت ناهار همسر رئیس جمهور لبنان شرکت کرد.

*در حالیکه قرار بود محمود احمدی نژاد افتتاح کنندۀ "بوستان ایران" در نزدیکی مرز اسراییل و مشرف به شهرک های یهودی نشین باشد، ناگهان برنامه ها تغییر کرد و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی، عصر پنجشنبه آن پارک ایرانی در شهر مرزی مارون ‌الراس در جنوب لبنان را افتتاح کرد.

* منوچهر متكی ـ كه به همراه احمدی‌نژاد به لبنان سفر كرده بود، به نمایندگی از هیات ایرانی بر مزار دبیركل سابق حزب‌الله لبنان سید عباس موسوی حضور پیدا كرد.

* روزنامه های عرب زبان منطقه با واکنش هایی متفاوت به سفر احمدی نژاد به لبنان پرداختند. بیشتر رسانه های عرب خاطرنشان کردند "واشنگتن با نگرانی سفر احمدی‌نژاد را به لبنان دنبال می‌كند . اما رسانه های فرانسوی نوشتند که "رهبران دولت یهود هوشمندی به خرج داده، واکنش تندی نسبت به سفر محمود احمدی نژاد به لبنان از خود نشان ندادند و در واقع انتقاد از این سفر را بر عهدۀ کشورهای عربی منطقه نهادند."

* سفر رسمی محمود احمدی نژاد به لبنان با سخنرانی وی در جنوب آن کشور و در نزدیکی مرز اسرائیل پایان یافت و وی عازم تهران شد.

0 comments:

ارسال یک نظر