باهنر: حداقل باید یك چهارم نمایندگان طرح سوال از رئیس دولت را امضا کنند

دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده تهران در مجلس شورای در خصوص جمع آوری نامه توسط عده ای از نمایندگان مجلس در خصوص طرح سئوال از رییس دولت، خاطرنشان کرد "بنده از این موضوع خبری ندارم، البته با عده كم نمی توان از رییس جمهور سئوال كرد و حداقل باید یك چهارم نمایندگان این نامه را امضا کنند."

طرح سوال از محمود احمدی نژاد اوایل هفته جاری در مجلس هشتم شورای اسلامی کلید خورد و در جلسه روز سه شنبه ٢۰ مهرماه به امضای هشت نماینده رسید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر روز پنجشنبه ٢٢ مهرماه، در كنفرانس خبری جامعه اسلامی مهندسین، پیرامون جمع آوری نامۀ عده ای از نمایندگان در خصوص طرح سئوال از محمود احمدی نژاد گفت "بنده از این موضوع خبری ندارم، البته با عده كم نمی توان از رییس جمهور سئوال كرد و حداقل باید یك چهارم نمایندگان این نامه را امضا می كردند."
وی همچنین اظهار عقیده کرد "در زمان سفر رییس جمهور به نیویورك نیز این بحث پیش آمد ولی همگان باید اقتضائات را در نظر بگیرند در شرایطی كه وی در سازمان ملل از مواضع انقلابی ما دفاع می كرد، ما نباید این مسائل را مطرح می كردیم."

طرح سوال از محمود احمدی نژاد دارای چهار محور می باشد؛ که شامل بر "اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست"، "عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه" و "اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی" و "سیاست های لیبرالی فرهنگی " می باشد.

باهنر همچنین درباره اصلاح‌طلبان و آینده سیاسی آنان مدعی شد: اگر کسی با نظام درگیر شود ، نظام از خودش دفاع می‌کند . اما مساله اصلاح‌طلبی را باید از این مسائل جدا کرد . اگر اصلاح‌طلبان به این جمع بندی برسند که در مواضع شان با سران فتنه در یک اصل بایستند من می‌گویم همه آنها باید بروند اما اگر به این نتیجه برسند که تصور می کنم بسیاری از آنها به این جمع بندی رسیده اند که با سران فتنه همگام نباشند می‌توانند در حاکمیت حضور داشته باشند.
باهنر خاطر نشان کرد : خود من زمانی به یکی از این سران فتنه می‌گفتم شما اگر بخواهید اپوزسیون درون نظام باشید خود من با تمام وجود از شما حمایت می‌کنم ، اما اگر بخواهید اپوزسیون خارج از نظام باشید در مقابل شما خواهیم ایستاد.
وی افزود: اصلاح‌طلبی نقاط قوت و ضعف دارد، اما برای ادامه حیات خود باید بداند که اگر سرنوشت خود را به جریان فتنه گره بزنند جایی در نظام نخواهند داشت.

0 comments:

ارسال یک نظر