توقیف یک نشریه و تذکر به روزنامه‌ جمهوری اسلامی

به نشریات "کتاب هفت" و "سرنا" به‌دلیل انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، به استناد بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داده شد و مقرر گردید پرونده جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شود. 
 
به گزارش ایسنا، در جلسه امروز هیأت نظارت بر مطبوعات با انتشار 1 هفته‌نامه و 1 ماهنامه موافقت شد.

محمدعلی رامین، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جلسه با انتشار هفته‌نامه "کلهر" به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی، مژگان غیاثوندیان و ماهنامه "حیات ورزش" به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی، اسفندیار زرافشانی موافقت شد. 
 
وی همچنین افزود: در این جلسه گزارش تخلفات نشریات مطرح و به‌شرح ذیل تصمیم‌گیری شد: 
 
1 ـ نشریه "تالش" به‌دلیل ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی و انتشار مطالب و عکس از افرادی که در معارضه با نظام و همسو با گروه‌های مخالف اسلام هستند و انتشار مطالب نشریه در مسیر خلاف نظام جمهوری اسلامی، به استناد ماده 2 و بند 9 ماده 6 و تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقیف و پرونده جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد. 
 
2 ـ به نشریات "کتاب هفت" و "سرنا" به‌دلیل انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، به استناد بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داده شد و مقرر گردید پرونده جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شود. 
 
3 ـ به روزنامه‌ "جمهوری اسلامی" به‌دلیل توهین به رییس قوه قضائیه به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، تذکر داده شد. 
 
4 ـ به نشریه "قاصدک شهر" به‌دلیل انتشار بر خلاف زمینه مصوب، به استناد بند ب ماده 7 قانون مطبوعات، تذکر داده شد. 
 
همچنین مقرر شد به تمامی نشریات تذکر داده شود، با عنایت به بند ب ماده 7 قانون مطبوعات، از انتشار مطالب نشریه برخلاف زمینه و روش مصوب و سایر مشخصاتی که صاحب امتیاز نشریه در زمان ارائه تقاضا، به رعایت آن متعهد شده و به تصویب هیأت نظارت برمطبوعات رسیده است، خودداری کنند.

0 comments:

ارسال یک نظر