ایران ادعای جندالله در مورد ربودن کارمند اتمی را رد کرد

مرکز اصلی فعالیت جندالله استان سیستان و بلوچستان است

مقامات ایران می گویند شخصی که گروه جندالله مدعی ربودن اوست، از مدتی پیش با سازمان انرژی اتمی این کشور ارتباطی نداشته است.

جنبش مقاومت مردمی ایران، جندالله، روز پنجشنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر) اعلام کرده بود که "یکی از کارمندان اتمی رژیم ایران" را در اصفهان ربوده و به کوه های بلوچستان منتقل کرده است.

فرد ربوده شده در اعلامیه این جنبش "امیرحسین شیرانی" ۲۹ ساله معرفی شده بود.

مسئولان حکومت ایران ربوده شدن فردی با این مشخصات را تأیید کرده اند، اما می گویند که او از مدت ها پیش ارتباطی با سازمان انرژی اتمی نداشته است.

حمید خادم قائمی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که آقای شیرانی "مدتی کوتاه" به عنوان جوشکار و سپس راننده در یکی از شرکت های طرف قرارداد سازمان مشغول به کار بوده، اما به دلیل "اقدامات خارج از عرف اداری" از کار اخراج شده است.

غلامرضا انصاری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم گفته است: "به نظر می رسد ربوده شدن امیرحسین شیرانی به اختلاف حساب شخصی او با گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر ساکن سیستان و بلوچستان مربوط است و هیچ ارتباطی با گروهک جندالله ندارد".

اما محمد مهدی اسماعیلی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان دست داشتن گروه جندالله در ربودن آقای شیرانی را تأیید کرده و گفته است: "این فرد با ارتباطاتی که در مورد بحث قاچاق در مرزها داشته با این گروه مشکل پیدا کرده و ربایش وی ارتباطی با مسئله هسته ای ایران ندارد".

او گفته است که گروه جندالله با ربودن آقای شیرانی قصد "ابراز وجود" داشته "چرا که این گروه بر اثر ضربات سنگینی که از نیروهای امنیتی دریافت کرده، مانند یک گروه رو به موت است که آخرین تلاش های خود را برای زنده ماندن انجام می دهد".

گروه جندالله در اطلاعیه خود اعلام کرده بود که به زودی "فیلم اعترافات" آقای شیرانی را منتشر می کند.

0 comments:

ارسال یک نظر