تمجید رئیس قوه قضائیه از رسیدگی به پرونده کهریزک

جرس : صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه با تمجید از روند رسیدگی به پرونده بازداشتگاه کهریزک گفت: بعد از طي مراحل قضايي و بسته شدن بازداشتگاه کهریزک عوامل اين حادثه شناسايي و محاکمه شدند. اين قضيه را با نحوه برخورد مدعيان حقوق بشر در آمريکا مقايسه کنيد.

به گزارش ایلنا ، لاریجانی طی سخنانی در جمع مسئولان عالی قضایی مصاحبه وزير خارجه و وزير خزانه‌داري آمريکا با رسانه‌ها درباره اعمال محدوديت‌هاي مالي و مسافرت براي بعضي مسئولان کشورمان اشاره کرد و افزود: وضع اين نوع محدوديت‌ها به بهانه نقض حقوق بشر به علت برخورد با عوامل آشوب‌هاي انتخابات سال گذشته، بحثي انحرافي و دروغي بزرگ است.

رئيس قوه قضاييه با ذکر بعضي از موارد نقض آشکار حقوق بشر در کشورهاي هم‌پيمان نظامي آمريکا در منطقه به ويژه جنايت‌هاي رژيم غاصب و جنايتکار صهيونيستي گفت: آوارگي‌، کشتار و محاصره نظامي مردم مظلوم و بي‌دفاع فلسطين در طول دهها سال و حمايت آمريکا و اروپا از آن با کدام منطق و معيار حقوق بشري قابل توجيه است.

 لاريجاني با اشاره به دستور آقای خامنه ای درباره فاجعه کهريزک گفت: بعد از دستور معظم‌له و بعد از طي مراحل قضايي و بسته شدن اين بازداشتگاه عوامل اين حادثه شناسايي و محاکمه شدند. اين قضيه را با نحوه برخورد مدعيان حقوق بشر در آمريکا مقايسه کنيد آنها با بانيان و عاملان شکنجه زندانيان زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو چه برخوردي کردند ؟ گفته مي‌شود از ميان پانزده متهم اين جريان فقط يک نفر مجازات شده است و آيا بعد از وعده اوباما رئيس جمهور آمريکا بر تعطيلي آن زندان‌هاي مخوف، وعده‌ها عملي شده است؟ اگر چه رسانه‌هاي وابسته به صهيونيست اين تناقضها را مي‌پوشانند اما بالاخره مردم دنيا حقايق را مي فهمند و فجايع اتفاق افتاده و نحوه برخورد مسئولان آمريکايي از حافظه ملتها محو نخواهد شد.

0 comments:

ارسال یک نظر