بانك مركزي: به جز لبنيات و مرغ، همه اقلام گران شده‌اند

از 11 قلم كالاي مورد بررسي بانك مركزي در هفته دوم مهر ماه، در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل، به جز لبنيات و گوشت مرغ، همه اقلام قيمت‌شان افزايش يافته است. همچنين قيمت تخم‌مرغ در اين هفته نسبت به هفته قبل بيشترين افزايش و به ميزان 21.5 درصد رشد يافته است.

به گزارش ایسنا، خلاصه نتايج گزارش هفتگي بانك مركزي از متوسط قيمت خرده‌فروشي برخي از مواد خوراكي در تهران در هفته منتهي به نهم مهر ماه امسال نشان مي‌دهد از 11 قلم كالاي مورد بررسي تخم‌مرغ بيشترين افزايش قيمت را نسبت به هفته قبل از اين بررسي داشته است.

بر اين اساس، در حالي كه قيمت تخم‌مرغ، ميوه‌هاي تازه، گوشت قرمز، حبوبات، روغن نباتي، سبزي‌هاي تازه، چاي و برنج در هفته منتهي به نهم مهر ماه نسبت به هفته ماقبل خود به ترتيب 21.5 درصد، 4.3 درصد، 1.4 درصد، 0.8 درصد ، 0.7 درصد، 0.3 درصد، 0.1 درصد و 0.1 درصد رشد داشته‌اند، قيمت گوشت مرغ به عنوان تنها قلمي كه روند قيمت‌ آن نزولي بوده، به ميزان 3.1 درصد كاهش يافته است.

لبنيات و قند و شكر قيمت ثابتي داشته‌اند

براين اساس، اين روند در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل نيز تقريبا به همين شكل است و به جز لبنيات و گوشت مرغ، بقيه اقلام روند صعودي‌ داشته‌اند.

در مورد قيمت تخم‌مرغ كه در هفته منتهي به نهم مهرماه نسبت به هفته مشابه ماه قبل نيز 13.8 درصد رشد داشته، مي‌توان به رقم سه هزار و 209 تومان در سطح شهر اشاره كرد كه اين رقم طبق محاسبات بانك مركزي كشور اعلام شده است.

طبق اين گزارش، قيمت هر شانه تخم‌مرغ حدود دو كيلوگرم در سطح شهر، در هفته قبل از اين بررسي دو هزار و 642 تومان و در هفته مشابه ماه قبل نيز دو هزار و 820 تومان بود.

در ميادين شهرداري نيز قيمت هر شانه تخم‌مرغ دو هزار و 800 تا سه هزار تومان اعلام شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر