اظهارات یک مقام ارشد وزارت بازرگانی: تایید گرانی ها و آغاز ذخیره سازی کالاهای ضروری مردم

در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و در حالیکه مقامات ارشد دولت از "عادی بودن شرایط" و حتی "بهبود قریب الوقوع وضعیت مردم" سخن می گویند، و همزمان با "تصویب صعود قیمت ها" و همچنین آغاز "ذخیره سازی کالاها"، یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی، افزایش قیمت کالاهای اساسی کشور را مورد تایید قرار داد و خاطرنشان کرد "وزارت بازرگانی ۲۲ قلم کالای ضروری و اساسی مردم را ذخیره‌سازی کرده است."

این مقام دولتی، در پاسخ به این سؤال که آیا شما می‌پذیرید که برخی از اقلام کالاهای اساسی افزایش قیمت داشته است، اظهار داشت: بله، می‌پذیرم و معتقدم افزایش قیمت "برخی از اقلام" به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و مشکلات تأمین است.

ابلاغ ذخیره سازی
به گزارش آفتاب، محمد قبله، معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده، ادامه برنامه "ذخیره سازی مطلوب کالاها"، دولت تصمیم تازه‌ای مبنی‌بر ذخیره‌سازی یک میلیون تن نهاده دامی و اقلام پروتئینی را ابلاغ کرد.

معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده در پاسخ به این سؤال که آیا شما می‌پذیرید که برخی از اقلام کالاهای اساسی افزایش قیمت داشته است، اظهار داشت: بله، می‌پذیرم و معتقدم افزایش قیمت برخی از اقلام به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و مشکلات تأمین است.

همزمان در شرایطی که شمارش معکوس برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز شده است و هر روز اخبار متفاوتی در این رابطه بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد، به تازگی دولت – علاوه بر اقدام به ذخیره سازی اقلام اساسی- تصمیم تازه‌ای مبنی‌بر ذخیره‌سازی یک میلیون تن نهاده دامی و اقلام پروتئینی را نیز ابلاغ کرده است.

بر این اساس دولت وزارت بازرگانی را مجاز کرده است تا اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی یک میلیون و ۶۰ هزار تن نهادهای دامی و اقلام پروتئینی را انجام دهد. براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس دولت در کارگروه کنترل بازار، وزارت بازرگانی باید سی هزار تن گوشت قرمز به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و سی هزار تن گوشت مرغ به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال ذخیره کند.

گفتنی است این مصوبه را محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس دولت برای اجرا ابلاغ کرده است.

طی روزهای اخیر، مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی، از ذخیره سازی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیرخشک صنعتی، پنیر، کره، برنج، عدس، لوبیا، نخود، ماکارانی، میوه، روغن نباتی، قند و شکر و اعلام کوپن های برنج، روغن و قند و شکر تا پایان سال جاری خبر داده بود و آنرا اجرایی در سراسر کشور ذکر نمود.

محمود احمدی نژاد چند روز پیش با ادعای اینکه از همان روز اول اجرای هدفمند کردن یارانه ها، تغییر وضعیت در زندگی آحاد مردم آغاز می شود و وضعیت آنها بهبود پیدا می كند"، گفته بود هیچ شرایط غیرعادی در كشور ما نیست و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند."

سهمیه بندی گاز مایع آغاز شد
با گذشت یک هفته پس از اینکه خبرگزاری ها از قول منابع خبری آگاه، از احتمال افزایش قریب الوقوع قیمت هفت حامل انرژی (بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق) با آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها در آبان ماه خبر داده بودند، امروز سه شنبه ٢۰ مهرماه، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز طرح سهمیه بندی گاز مایع در سراسر کشور و تعیین سهمیه روزانه ۴۵ لیتر برای خودروهای LPG سوز خبر داد و گفت: عرضه این فرآورده نفتی در جایگاه‌ها فقط با کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود.

0 comments:

ارسال یک نظر