انتقاد عضو شورای شهر تهران از عدم پاسخگویی مقامات در مورد وضعیت کیفی زندان ها

رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران می گوید "با وجود آنكه رئیس پلیس تهران و رئیس سازمان زندان‌ها برای ارائه توضیح به اعضای شورا پیرامون وضعیت كیفی زندان‌ها حاضر نشده اند، اما همچنان منتظر حضور آنها در شورای شهر هستیم."

به گزارش ایلنا، معصومه ابتكار روز سه شنبه ٢۰ مهرماه ۸۹، در سیصد و بیستمین جلسه علنی شورای شهر با اعلام اینكه در شورای شهر پیگیری و مصوبات گسترده‌ای در مورد مدیریت بحران وسایل استاندارد در تهران داشته ایم، تاكید كرد: علاوه بر آنكه تكالیف زیادی در حوزه بافت‌های فرسوده و رعایت استاندارد یا شاخص‌ها در بحث ساختمان‌سازی و... بر عهده شهرداری و شورای شهر است اما دستگاه‌های دیگری در این زمینه مسوولیت دارند.

او با اشاره به اینكه به بحث مقاوم‌سازی مدارس و بیمارستان‌ها توجه چندانی نمی‌شود، افزود: تجربه زلزله رخ داده در سایر شهرها از جمله بم و نیز عدم مقاومت مكان‌های عمومی و خدماتی در این شهرها نشان داده كه به‌عنوان نمونه ساختمان‌های خدماتی، خوابگاه‌های دانشجوی و سایر اماكن عمومی مقاومت لازم در برابر زلزله را ندارند.

رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: لازم است از سایر دستگاه‌های مسئول برای ارائه گزارش از وضعیت آمادگی شان در برابر حوادث بحرانی مثل زلزله دعوت شود تا در این زمینه اطلاع رسانی شود.

این عضو شورای شهر تهران با گلایه از پاسخ نگفتن برخی از دستگاه به دعوت‌های سابق شورای شهر برای ارائه گزارش و برطرف شدن ابهامات یاد آور شد: اگرچه نامه دعوت اعضای شورای شهر تهران برای حضور رئیس پلیس تهران و رئیس سازمان زندان‌ها برای بررسی وضعیت كیفی زندان‌ها بی‌پاسخ ماند اما شورای شهر تهران همچنان در این زمینه نامه ارسال خواهد كرد.

 به جز اعضای شورای شهر، جمعی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نیز، خواستار بازدید و بررسی وضعیت بازداشتگاهها و زندان ها شده بودند؛ که با کارشکنی مقامات روبرو شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر