خشكسالي امسال هم هفت استان كشور را در بر مي‌گيرد

وزير جهاد كشاورزي با بيان اين‌كه مشكل خشكسالي در هفت استان كشور طي سال جاري همچنان ادامه خواهد داشت، از پرداخت تسهيلات بلاعوض به كساني‌كه 50 درصد پروژه‌هاي آبياري تحت فشار را به اتمام بر سانند خبر داد.

به گزارش ايلنا، صادق خليليان عصر امروز در جمع مسئولان استان فارس و شهر جهرم با بيان اين‌كه چندين سال است كه كشور با خشكسالي‌هاي پياپي مواجه بوده است اظهار داشت: توجه به زير ساخت‌ها و توسعه آنها باعث مي‌شود تا در شرايط خشكسالي براي كشاورزان اميت كامل به وجود بيايد.

به گفته خليليان استفاده از آبياري زيرفشار و توسعه آن يكي از عوامل تأثير گذار در ارتقاء بهره‌وري و مقابله با خشكسالي ذكر كرد و گفت: در سال گذشته 113هزار هكتار فشار انجام داديم كه اين ميزان در برنامه چهارم توسعه 74 هزار هكتار بوده است‌.

وزير جهاد كشاورزي همچنين از پرداخت تسهيلات بلاعوض به كساني‌كه 50 درصد پروژه‌هاي آبياري تحت فشار را به اتمام بر سانند خبر داد.

خليليان در ادامه از پرداخت بيمه بخش كشاورزي به صورت واقعي خبر داد و گفت: در اين زمينه راهكارهايي ارائه شده كه بزودي به مرحله نهايي خواهد رسيد.

وي با بيان مشكلات بيمه بخش كشاورزي نيز گفت: بيمه بخش كشاورزي بايد به صورت واقعي پرداخت شود كه براي اين منظور چند راهكار ارائه كرديم كه بزودي اجرايي مي‌شود.

وزير جهاد كشاورزي اظهار کرد: تعيين عملكرد واقعي واحد توليدي و استانداردسازي مقياس توليد زمينه را براي پرداخت خسارت كشاورزان به طور كامل مهيا مي‌كند.

 وزیر کشاورزی در طول یک سال گذشته چندین بار توسط نمایندگان به مجلس احضار شده تا در مورد سیاست‌های غلط خود در مواقع خشکسالی که موجب تضرر کشاورزان می‌شود و همچنین دخالت‌‌اش در بازار علوفه توضیح دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر