تاکید شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بر ضرورت برخورد با گروه‌هاي خودسر

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با صدور بيانيه‌اي از رئيس قوه قضائيه و مسوولين كشور درخواست كرد به موضوع اظهارات منتسب به يكي از مقامات امنيتي در مشهد و فعاليت گروه‌هاي موسوم به خودسر و اهانت‌كنندگان به "سمبل‌هاي مقاومت و دين‌داري يعني شهيدان همت و باكري" به صورت شفاف رسيدگي و نتيجه را در اختيار عموم قرار دهد.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات خواستار برخورد با گروه‌هاي خودسر و رسيدگي به اظهارات منتسب به يكي از مقامات امنيتي در مشهد شد.

به گزارش ایلنا، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در تداوم نشست‌هاي معمول خود با حضور اكثريت اعضا تشكيل جلسه داد و رويدادهاي سياسي داخلي و بين‌المللي را مورد بحث و بررسي قرار داد.

شوراي هماهنگي در اين نشست با صدور بيانيه‌اي از رئيس قوه قضائيه و مسوولين كشور درخواست كرد به موضوع اظهارات منتسب به يكي از مقامات امنيتي در مشهد و فعاليت گروه‌هاي موسوم به خودسر و اهانت‌كنندگان به "سمبل‌هاي مقاومت و دين‌داري يعني شهيدان همت و باكري" به صورت شفاف رسيدگي و نتيجه را در اختيار عموم قرار دهد.

اين بيانيه "تداوم مشي اصلاح‌طلبانه و قانونمند قانون‌مداري و اجراي بدون تنازل قانون اساسي را تنها راه‌حل بازگشت آرامش واقعي و ثبات كشور دانسته" و در مسير تحقق اين امر يادآور شد: در پي اتهامات آشكار و پنهان كه طي سال گذشته به گروه‌ها و افراد و شخصيت‌هاي منتقد دولت وارد مي‌شد، اظهارات منتسب به يكي از مقامات امنيتي در مشهد نشانه‌هاي روشني از منشاء اين‌گونه تحليل‌ها و طرح اتهامات به دست داد.

اين بيانيه مي‌افزايد: شكوائيه برخي از فعالان سياسي كه خود در اين اظهارات مورد بيشترين اتهامات قرار گرفته بودند، فرصتي به دست داد تا دستگاه قضايي از طريق رسيدگي دقيق به اين شكايت روشنگر بسياري از مسائل مطرح شده باشد.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در ادامه اين بيانيه با اشاره به اين‌كه "تاكنون نشانه‌اي روشن از نحوه رسيدگي به اين درخواست قانوني ديده نشده است"، عنوان کرد: از رياست قوه قضاييه، دادستان محترم كل كشور و نيز دادستان محترم تهران درخواست مي‌كند، رسيدگي به اين خواسته قانوني را با رعايت همه ملزومات حقوقي آن وجهه همت خود قرار دهند و گزارش نتايج آن را شفاف و صادقانه با مردم در ميان بگذارند.

اين بيانيه در ادامه با اشاره به "حمله و هجوم به منزل شخصيت‌ها و ياران امام و بيوت مراجع عظام و مسجد آيت‌الله دستغيب" اين اقدامات را "اقداماتي چنان غيرقابل دفاع ارزيابي مي‌كند كه همگان اين حملات را به خودسرها نسبت داده‌اند" و در ادامه با طرح اين پرسش كه "اين خودسر چه كساني هستند كه تاكنون نهاد و دستگاهي به نحو شفاف مسووليت شناسايي و برخورد با اقدامات آنها را به عهده نگرفته است؟" از مسوولين ذيربط درخواست مي‌كند يك بار هم كه شده اين عوامل را شناسايي و به جرايمشان رسيدگي و گزارش شفاف آن در اختيار عموم قرار گيرد.
 
بيانيه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در پايان با اشاره به "حمله به خانواده و فرزندان فرماندهان شهيد همت و باكري‌ها در آستانه هفته دفاع مقدس اين اقدام را اقدام ناهنجاري ارزيابي مي‌كند كه دل‌هاي بسيجيان و همرزمان واقعي اين فرماندهان عظيم‌الشان را شديدا متاثر كرد. اين شورا ضمن درخواست از مسوولين قضايي و انتظامي براي برخورد با عوامل و آمرين اين‌گونه اقدامات، از اين بابت نيز ابراز تاثر مي‌نمايد كه همرزمان اين شهيدان نيز صرفا به دلجويي غير علني از اين خانواده‌ها بسنده نموده، آشكارا به دفاع از سمبل‌هاي ارزشمند دفاع مقدس برنمي‌خيزند."

0 comments:

ارسال یک نظر