بیانیه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: این اقدامات ناشایست در شأن نظام اسلامی نیست

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای نگرانی خود را نسبت به حوادث اخیر ابراز کرد و ضمن محکوم کردن حمله لباس شخصی ها به منزل مهدی کروبی، حمله به حسینیه آیت الله دستغیب در شیراز را نیز محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، در این اطلاعیه آمده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت، که این سنت لایتغیرالهی و تاریخی بشر است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امنیت از حقوق اولیه شهروندان است. نخستین وظیفه هر حکومت ایجاد امنیت برای همگان می باشد.

به تعبیرامیرالمؤمنین (ع) حکومت چه حق باشد یا باطل ، شهروندان چه مومن بوده یا کافر. وظیفه حکومت ایجاد امنیت برای همگان است و اولین فایده هر حکومت ایجاد امنیت برای شهروندان خود است.( نهج البلاغه خطبه ۴۰) و لذا آن حضرت آنگاه که امنیت یک غیر مسلمان که در حیطه حکومت آن حضرت و در پناه اسلام زندگی می کند به خطر افتاد و خلخال از پای یک زن ذمی ربوده شد، فرمود: اگر از این پس مسلمانی از غم چنین حادثه ای بمیرد، چه جای ملامت است که در دیده من شایسته تکریم است. (نهج البلاغه، خطبه ۲۸)

متأسفانه مدتی است که شاهد نقض امنیت افراد جامعه از سوی عده ای شناخته شده و سازمان یافته با عنوان لباس شخصی هستیم که با حمله به اشخاص، اجتماعات آرام و بالاتر از همه حمله به بیوت مراجع عظام، امنیت را از جامعه سلب نموده اند و اخیراً هم در ماه مبارک رمضان و در ایام شهادت امیرمؤمنان علی (ع) و لیالی قدر، بصورت مکرر و سازمان یافته و در امنیت کامل به بیت جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی هجوم بردند. شخصی که سالها قبل از انقلاب و پس از آن در خدمت انقلاب، امام و نظام بوده است و مورد توجه و احترام خاص امام راحل(قدس سره) بود. هتاکان با شعار، تخریب و ایذا، امنیت ایشان، خانواده و همسایگان را از بین بردند در حالی که نیروهای امنیتی نظاره گر عمل آنان بودند.

علاوه بر این حادثه دردآور در شبهای قدر ماه مبارک رمضان، به حسینیه حضرت آیت الله دستغیب درشیراز هم مورد حمله و هتک قرار گرفته و از سوی شورای تأمین استان برای بستن حسینیه ایشان اقدام کردند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت، که این سنت لایتغیرالهی و تاریخی بشر است.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

0 comments:

ارسال یک نظر