خباز: دولت در عدم ارائه مصوبات خود به رئیس مجلس تعمد دارد

عضو هیأت تطبیق قوانین مجلس از عدم ارائه مصوبات دولت به رئیس مجلس علی‌رغم وعده‌های مسئولان دولتی پس از تنش‌های به‌وجود آمده میان مجلس و دولت خبر داد و گفت: با این وجود ما همچنان مصوبات دولت را از سایت دولت و روزنامه رسمی اخذ کرده و کار را متوقف نکرده‌ایم.

به گزارش مهر، محمدرضا خباز با اعلام این خبر اظهارداشت: ما کار را متوقف نکرده‌ایم و از خردادماه که مطمئن شدیم دولت در عدم ارائه مصوبات خود به رئیس مجلس تعمد دارد و تصمیم به اجرای اصل 138 قانون اساسی ندارد، نیاز خود را برای انجام تطبیق قوانین از سایت دولت و روزنامه رسمی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: هیأت تطبیق قوانین همچنان ایرادات موجود در مصوبات دولت را یادآوری می‌کند و به وسیله دبیر هیأت آن را به دولت ابلاغ می‌کند که اگر پاسخی دریافت نشود به وسیله رئیس مجلس به روزنامه رسمی کشور اعلام می‌شود و دولت موظف به اطاعت از روزنامه رسمی کشور است.

عضو فراكسيون خط امام در پاسخ به این سئوال که آیا در نشست مشترک دولت و مجلس مقرر نشد تعامل دو قوه افزایش یابد و آیا مسئولان دولتی قول ادامه روند گذشته در ارسال مصوبات دولت را نداده بودند، گفت: باید از خودشان پرسید که چرا به وعده خود که البته از وظایف این قوه است عمل نمی‌کنند.

وی افزود: درباره نشست دولت و مجلس هم فقط می‌توان گفت که دوستان نشستند و گفتند و برخاستند.

خباز گفت: اینها همه حرف است که گفته می‌شود با برگزاری این نشست‌ها اختلافات حل می‌شود در شرایطی که باور به قانون نباشد و افراد بگویند ما قانون هستیم، چگونه می‌توان انتظار داشت مشکلات فی‌مابین دو قوه حل شود مشکل زمانی حل می‌شود که باورها تغییر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با این تفکر کاری از پیش نمی‌رود.

0 comments:

ارسال یک نظر