5 سال زندان برای حسن اسدی‌زیدآبادی، عضو دربند سازمان ادوار تحکیم وحدت

به گزارش "ادوارنیوز"صبح امروز، رضا زارعی، وکیل حسن اسدی‌زیدآبادی، عضو زندانی سازمان دانش‌آموختگان از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه فراخوانده شد و حکم 5 سال حبس تعزیری، در ارتباط با پرونده پیشین این عضو شورای مرکزی ادوار تحیکم وحدت، به وی ابلاغ شد.

به گفته وکیل این زندانی، اتهامات حسن اسدی شامل اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس‌جمهور، شرکت در تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی است که مربوط به پرونده‌ بازداشت پیشین مسوول کمیته حقوق‌بشر سازمان دانش‌آموختگان است.

به گفته وکیل حسن اسدی، در زمان ابلاغ حکم، یکی از بازجویان حسن اسدی نیزدر دادگاه حضورداشته ودر اقدامی غیرقانونی به طرح اتهامات جدید علیه وی پرداخته است.

حسن اسدی‌زیدآبادی پیش از این در 12 آبان ماه سال 88 توسط نیروهای امنیتی بازداشت که پس از مدتی با قید ضمانت از زندان آزاد شد، اما بار دیگر در تاریخ 31 مرداد مجددا بازداشت و هم اکنون در بند امنیتی 240 زندان اوین نگهداری می‌شود در متن حکم صادره پنج سال حبس تعزیری برای 4 مورد اتهام وی و 1میلیون ریال جریمه نقدی به جهت توهین به ریاست جمهوری، درج گردیده است.

0 comments:

ارسال یک نظر