۵۰ روز اعتصاب غذا جان ارژنگ داوودی را تهدید می‌کند

خبرها از زندان رجايی شهر حاکی از آن است که يک زندانی سياسی پس از حدود ۵۰ روز اعتصاب غذا، اکنون در وضعيت جسمانی بسيار وخيمی قرار گرفته است.

به گزارش رادیو فردا، ارژنگ داوودی که به خاطر تشکيل يک گروه سياسی تحت عنوان "جنبش آزادی ايرانيان" از حدود هفت سال پيش در زندان به سر می‌برد، در اعتراض به قطع تلفن‌ها و ملاقات‌هايش اعتصاب غذا کرده است، و اکنون به گفته همسرش پس از گذشت ۵۰ روز قادر به حرکت نيست.

همسر اين زندانی سياسی که دوره محکوميت ۱۰ ساله‌اش را می گذراند، می‌گويد که مقامات حکومت را مسئول جان همسرش می‌داند.

به گفته نازنين داوودی، همسر ارژنگ داوودی مسئولين زندان، از او خواسته‌اند پای برگه‌ای را امضا کند بر اساس آن مسئوليت جانش برعهده خودش خواهد بود.

نازنين داوودی همچنین گفت: دوستانشان ديشب زنگ زدند گفتند که ايشان را ديشب بردند بهداری و آمپول زده‌اند. يک ورقه هم گذاشتند جلويش که امضا کند که هر بلايی سرشان می‌آيد مسئولش خودتان هستيد. ايشان هم ورقه را امضا نکردند. مثل اينکه نه می‌توانند صحبت کنند و نه می‌توانند چشمشان را باز کنند. ظاهرا همينطوری درازکش روی تخت هستند.

وی با بیان این که از نوع تزریق مطلع نبوده است افزود: فکر می کنم ۴۹ می شود که در اعتصاب غذا است.

داوودی با اشاره به خواسته های همسرش در زندان گفت: می خواهد بتواند تلفن کند بيرون. شکايتی هم داشتند عليه آقای حاج کاظم، به آن رسيدگی شود. هيچکدام نشده. عرصه را برايشان تنگ‌تر کرده‌اند. او را دارند زجر کش می‌کنند.

وی از همسرش خواست تا من از وی خواهش کردم که به خاطر کسانی که ايشان را دوست دارند، اعتصاب شان را بشکنند.

همسر داودی با بیان خواسته هایش از رئیس زندان تاکید کرد: من خيلی تلاش کردم ملاقات بگيرم تا ايشان را منصرف کنيم ولی آقای حاج کاظم با قاطعيت جلوی ما را گرفتند و نگذاشتند. ممنوع الملاقات شده‌اند. ايشان به خاطر اعتصاب غذا دارند تنبيه می‌شوند. من می‌خواهم بگويم که هر بلايی که سر آقای داودی بيايد شما مسئول هستيد. شايد در اين دنيا به کسی جوابگو نباشيد. ولی مطمئناً در آن دنيا در مقابل ما بايد جوابگو باشيد.

0 comments:

ارسال یک نظر