مادر حسین نورانی نژاد: تهدید کردند به حکم زندان اعتصاب کنندگان اضافه می کنند

مادرحسین نورانی نژاد، زندانی که هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برد، گفت که مسئولان زندان تهدید کرده اند که به حکم زندان افرادی که اعتصاب غذا کرده اند، افزوده می شود.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، پروانه رضا از تهدید آقای نوروزی نماینده دادستان تهران، مبنی بر اضافه کردن طول مدت زندانی افرادی که اعتصاب کردند ابراز ناراحتی کرد و خطاب به پسرش حسین گفت: حسین مردانه ایستادی و دین ات را کاملا ادا کردی و با نیت خیری که داشتی، دچار مشکل شدی! دعای ما این است که این دعاهای کمیل و شب های احیا کمک کند؛ نه تنها برای تو؛ بلکه برای همه بچه هایی که بی گناهند.

وی در ادامه افزود: از حسین خواهش می کنم، دست از اعتصاب غذا بردارد و به بقیه دوستان اش هم توصیه کند، دست از اعتصاب غذا بردارند، اعتصاب غذا را بشکنند؛ همان طور که خانم رهنورد بیانیه دادند؛ این اعتصاب غذا را تبدیل به روزه کنند. جان این بچه ها برای ما با اهمیت تر از ایده های آنها است.

مادر حسین نورانی نژاد، درباره تجمع خانواده های زندانیان در مقابل دادستانی تهران گفت که این تجمع توسط نیروهای پلیس ویژه که با پاره کردن عکس های زندانیان سیاسی و هل دادن تجمع کنندگان همراه بود به هم خورد.

وی افزود: حدود سی الی چهل نفر جلوی دادستانی جمع شدیم، پیش از آن هم به دادستانی اعلام کرده بودیم، در صورتی که درخواست مان پیگیری نشود، تجمع می کنیم. جلوی دادستانی فقط عکس بچه های مان دست مان بود، ولی در عرض ده دقیقه پلیس کلانتری آمد و گفت جمع کنید و بروید.

پروانه رضا دلیل بازداشت پسرش را برگزاری جلسه دعای کمیل در منزل آقای محتشمی پور عنوان کرد و افزود: جبهه مشارکت قانونی است و مجوز دارد. ۱۲ سال از زمان آقای خاتمی بوده است و تنها کارش رسیدگی به سالمندان و بی بضاعتان است و در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هم فعالیت داشته اند. حسین مومن و معتقد است، کانون توحید میدان توحید به او مجوز برگزاری دعای کمیل نداد، به همین دلیل در منزل آقای محتشمی پور برگزار کردند و در حالی که مداح و سخنران را خود آقای محتشمی پور معرفی کرده بودند، حسین را دستگیر کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه منع قانونی برای برگزاری مراسم دعای کمیل در کشوری مسلمان وجو د دارد، گفت: برای حسین این گونه مطرح کردند، چرا وقتی خانواده های زندانیان به دعای کمیل آمدند، آن ها را بیرون نکردید و دعای شان کردید؟

مادر این زندانی سیاسی افزود: همه جا تعطیل است در این دو روز. بی بی سی اعلام کرده است؛ کیوان صمیمی، مجید توکلی و بهمن امویی اعتصاب غذای خشک کردند، اگر این صحت داشته باشد فاجعه است! سه روز پیش نماینده دادستان پذیرفت که نگهبان مقصر بوده و گفت قصد توبیخ او را دارند، اما تا این لحظه هیچ کس پاسخگوی ما نبوده است.

مادر حسین نورانی نژاد همچنین به کمپین گفت: بچه های ما به خاطر شادی از آزادی بابک بردبار در روز نیمه شعبان سرود خواندند، آیا مجازات سرود خواندن انفرادی است؟ آیا مجازات شادی کردن در نیمه شعبان، انفرادی است؟ مثل دعای کمیلی که این طور برایش مشکل ساز شد.

وی در پایان اضافه کرد: کجا برویم که جواب گوی ما باشند از دولت خواهش می کنم، این مساله را فیصله دهند. مردم را بیش از این ناراحت و ناراضی نکنند، اگر در خانواده ها یک نفر سیاسی بود، الان در هر خانواده، پانصد نفر سیاسی شده است. خواهش می کنم، بچه ها را به خانواده هاشان برگردانید؛ ضمن این که ماه رمضان نزدیک است، کاری کنید که سحر و افطار دعای مردم پشت سر شما باشد، نه نفرین شان.

گفتنی است حسین نورانی‌نژاد، رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۳۸۸ به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن نظم عمومی" در منزل یکی از نزدیکانش بازداشت شد.

نورانی نژاد در ۲۵ بهمن ماه با تاخیر در ابلاغ حکم، به سه سال زندان محکوم شد. در تاریخ ۳۰ بهمن ماه وی از بند ۲۰۹زندان اوین به بند ۳۵۰ منتقل شد و در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته، دادگاه تجدید نظر حکم یک سال حبس او را تایید کرد.

در تاریخ ۲۵ اسفند ماه بر مبنای حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت او از سه سال به یک سال کاهش یافت. در تاریخ ۲۵ تیرماه دادستانی تهران در جریان استعلام از وزارت اطلاعات از صدور مجوز مرخصی نورانی نژاد مخالفت کرد.

طی دوهفته گذشته رفتار مأموران بند ٣۵٠ زندان اوین و مأموران سالن ملاقات با زندانیان و خانواده‌های آنان باعث اعتراض شدید زندانیان این بند شد و در پی این اعتراض حسین نورانی نژاد، به همراه ۱6 زندانی سیاسی دیگر به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شده‌اند. این در حالی است که بر طبق اصل ٣٩ قانون اساسی "هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است."

0 comments:

ارسال یک نظر