در اعتراض به مشکلات امنیتی موجود، سومین نماینده استان سیستان و بلوچستان استفعا داد

با گذشت چهار روز از انفجارهای تروریستی زاهدان، سومین نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پیمان فروزش نماینده زاهدان، در اعتراض به آنچه "ضعف مدیریتی" مدیران امنیتی منطقه سیستان و بلوچستان به عنوان سومین نماینده این استان، از سمت نمایندگی استعفا داد.

پیش از این و طی سه روز گذشته، حسینعلی شهریاری و عباسعلی نورا دیگر نمایندگان زاهدان و زابل از سمت خود استعفا کرده بودند.

شهریاری روز جمعه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه) در استعفا نامه خود خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته بود: "با وجود پیگیری های فراوان اینجانب، متأسفانه مسئولان نتوانستند حداقل وظیفه خود را که همانا حفظ امنیت جان و مال مردم است، انجام دهند".

او متذکر شده بود "برای تأمین امنیت و احقاق حقوق شهروندی" مردم زاهدان از سمت خود استعفا می دهد

روز شنبه نیز، عباسعلی نورا نماینده دیگر آن استان، از شهر زابل، استعفا نامه خود را به رئیس مجلس داد و در آن توضیح داد که چرا از سمت خود کناره گیری می کند و همزمان به "ضعف مدیران و عدم نظارت بر عملکرد متولیان امنیتی"، "بی توجهی به فرهنگ بومی"، "انتصاب مدیران بدون توجه به شرایط منطقه" و همچنین "عمیق شدن شکاف های طبقاتی" اشاره کرد.

این نمایندگان بعد از انفجار انتحاری روز پنج شنبه ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) در برابر مسجد جامع شهر زاهدان که دست کم سی تن کشته و ۱۶۹ نفر بر جای گذاشت، تهدید کرده بودند که در صورت تامین نشدن امنیت استان سیستان و بلوچستان از سمت نمایندگی استعفا خواهند کرد.

از جمله دغدغه هایی که سه نماینده مستعفی در استعفا نامه خود مطرح کرده اند، "تشدید اختلافات قومی و مذهبی" در اثر انفجارهای اخیر زاهدان است.

علی لاریجانی از آنها خواسته است که "با حضور قوی در مجلس، خواسته های بر حق مردم را پیگیری و از استعفای خود صرف نظر کنند."

0 comments:

ارسال یک نظر