اخبار زندانیان سبز: دومین جلسه دادگاه اکبر کرمی امروز برگزار می‌‌شود

دکتر اکبر کرمى پزشک و نویسنده اصلاح‌طلب نزدیک به هشت ماه پیش در مطب شخصی‌اش بازداشت شده بود، محاکمه خواهد شد.

بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، دومین جلسه دادگاه این نویسنده و پژوهشگر روز سه‌شنبه 22 تیر ماه در ساعت 9 صبح و در دادگستری ساحلی استان قم برگزار می‌شود.

قرار است به اتهاماتی از قبیل اشاء فحشا از طریق انتشار مقالات و مصاحبه با موضوع برابری جنسی و دفاع از حقوق زنان به پردازد.

گفتنی است این پژوهشگر و نویسنده در دادگاه قبلی خود که به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری و نگهداری فایل های غیرمجاز محاکمه شده بود به سه سال حبس و پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین دادگاه حکم امحاء هارد رایانه وی که حاوی مقالات و نوشته های نامبرده می باشد را نیز صادر کرده است.
 
گفتنی است، مادر اکبر کرمی، با نگارش و ارسال نامه‌ای سرگشاده برای مراجع و علمای قم، با شرح ظلمی که در این هشت ماه به پسر و خانواده‌اش شده است، از آنان خواسته است تا "راهی برای دادخواهی و دادرسی" آنان بیابند.

بلاتکلیفی شیوا نظرآهاری پس از تحمل یک سال زندان

خانواده نظرآهاری نسبت به عدم بررسی پرونده دخترشان در دادگاه انقلاب معترض هستند.

به گزارش "تا آزادی روزنامه نگاران زندانی"، بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه شیوا نظر آهاری، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر همچنان ادمه دارد. این در حالی است که قاضی پرونده وی پیر عباسی در دادگاهی که خرداد ماه قرار بود برای وی برگزار شود اما به دلایلی به تعویق افتاد به شیوا و خانواده‌اش قول داد که پس از تجمیع پرونده‌های وی هر چه زودتر دادگاه‌اش را برگزار می‌کند.

شیوا نظرآهاری روزنامه‌نگار و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، که در دوران حبسش بیش از ۱۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی گذرانده است هم اکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد.

وی در سال ۸۸ و درست یک روز بعد از انتخابات جنجال برانگیز دهم دستگیر و روانه زندان اوین شد .اما پس از سه ماه با قرار وثیقه دویست میلیونی آزاد شد .اما طولی نکشید که وی بار دیگر در ۲۹ آذرماه وقتی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری عازم قم بود دستگیر و زندانی شد . بازداشتی که تاکنون نیز بدون برگزاری هیچ دادگاهی همچنان ادامه دارد و این فعال حقوق بشر همچنان در وضعیت بلاتکلیف زندانی است.

خانواده شیوا نظر آهاری از این وضعیت گلایه مندند و از کارشناس پرونده شیوا تقاضا دارند که هر چه زودتر تکلیف وی را مشحص کند مگر نه آنکه پرونده شیوا اکنون در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و قاضی پیر عباس قرار دارد پس چرا به پرونده اش رسیدگی نمی شود .آنها از همه مسولان قضایی تقاضا دارند که هر چه زودتر به پرونده او که تقریبا یک سال در زندان بلاتکلیف است رسیدگی کنند.

بازداشت نعمت اسدی، دبیر اخراجی آموزش و پرورش کردستان

نعمت اسدی، فرزند حبیب الله، دبیر اخراجی آموزش و پرورش کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش هرانا، حدود 20 روز پیش نعمت اسدی، دبیر اخراجی رشته حسابداری و از فعالین مدنی بسیار کوشای سنندجی بار دیگر توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش دستگیر شد.

مأموران ضمن تفتیش منزل و ضبط کیس کامپیوتر، کتاب ها و یادداشت‌های ایشان خانواده وی را نیز تهدید کرده‌اند که در صورت انعکاس موضوع با عواقب ناگوار آن روبرو خواهند شد.

گفتنی است پیگیری های خانواده وی تاکنون نتیجه در پی نداشته و نتوانسته‌اند از مکان نگهداری و علت بازداشتش مطلع شوند.

نعمت اسدی که به عنوان همکار هفته نامه "ژیوار" به فعالیت‌های مطبوعاتی مشغول بود، پیش‌تر نیز به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" مدتی را را در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های جمهوری اسلامی به سر برده است.

157 روزنامه‌نگار و فعال سیاسی خواستار آزادی اعظم ویسمه شدند

در پی تداوم بازداشت اعظم ویسمه بعد از 40 روز، 157 نفر از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی در نامه‌ای خواستار آزادی او شدند.

به گزارش پارلمان‌‌نیوز، در این نامه آمده است: 40 روز از بازداشت اعظم ویسمه، خبرنگار سایت پارلمان‌نیوز وابسته به فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی که اتهامی جز فعالیت در رسانه‌های رسمی کشور، خبررسانی و فعالیت حرفه‌ای و تخصصی مطبوعاتی در چهارچوب قانون نداشته است می‌گذرد و اکنون با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت وی، ما جمعی از همکاران، همفکران و دوستان، اعتراض خود را به نقض حق آزادی بیان و بازداشت این عضو مطبوعات کشور و تداوم بازداشت سایر روزنامه نگاران دربند اعلام داشته و خواستار آزادی هرچه سریع تر آنها و احترام مسئولان به حقوق اساسی و رکن چهارم دموکراسی هستیم.

بی‌خبری از وضعیت بهروز صادق خانجانی و همسرش در زندان

 از وضعیت بهروز صادق خانجانی و فاطمه ترک کجوری، از شهروندان مسیحی بازداشت شده، هیچ خبری در دست نیست.

به گزارش رهانا، ماموران امنیتی ضمن این‌ که از تماس بهروز صادق خانجانی و همسرش، شهروندان مسیحی بازداشت شده، از زندان با خانواده‌های‌شان ممانعت به عمل می‌آورند، به منازل آن‌ها مراجعه کرده و به صاحب خانه‌های‌شان گفته‌اند که این افراد دارای مشکلات امنیتی هستند.

چندین بار پدر فاطمه ترک کجوری به زندان اوین مراجعه کرده و مسئولان در نهایت به او گفته‌اند که پنج شنبه به شما ملاقات می‌دهیم تا دخترتان را ببینید، اما در روز پنج‌شنبه که وی برای ملاقات به زندان مراجعه کرده است، اجازه‌ ملاقات به او داده نشده است.

کشیش بهروز صادق خانجانی، ناظر کلیسای ایران بامداد، روز چهارشنبه ۲۶ خرداد در حالی که برای ارایه آخرین دفاعیات خود به شیراز رفته بود، به اداره اطلاعات این شهر احضار و پس از یک بازجویی فشرده به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شد. فاطمه ترک کجوری، همسر بهروز صادق جانجانی نیز در تاریخ ۲۸ خرداد ماه در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

محکومیت پنج ساله یک زن زندانی در روند غیر قانونی دادرسی

ناهید ملک محمدی 59 ساله مادر دو فرزند 31 و 28 ساله با گذشت بیش از شش ماه از زمان بازداشت با دریافت بی‌دلیل حکم، محکوم به پنج سال حبس تعزیری شد و در حال حاضر در بند نسوان زندان اوین تحمل کیفر می‌کند.

به گزارش هرانا، وی در تاریخ دهم دی ماه سال گذشته و پس از حوادث ششم دی ماه (عاشورا) هنگام دستگیری همسرش علی اصغر محمودیان توسط نیروهای امنیتی در ساعت دو بامداد بدون حکم بازداشت دستگیر و بند 209 سلول انفرادی زندان اوین منتقل می شود.
 
 نامبرده در طی مراحل بازجویی با تحت فشار قرار گرفتن و اعلام دروغین پذیرش شرکت در تظاهرات بعد از انتخابات توسط همسرش، اتهاماتی به وی القا و مجبور به پذیرش شرکت در تظاهرات می‌کند در صورتی که چنین عملی نه توسط ایشان و نه توسط همسرش انجام نشده است و در پرونده بازجویی همسر وی نیز چنین مسئله‌ای وجود ندارد اما بازجویان وزارت اطلاعات در بازجویی‌ها به خانم ملک محمدی اعلام می‌کنند همسر ا به شرکت در تظاهرات اعتراف کرده که این مسئله دروغ و بی اساس است.

پرونده این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش به شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه ارسال و در تاریخ نوزدهم اری بهشت ماه سال جاری علی رغم تشکیل جزئیات اظهارات ایشان که بر اثر فریب بازجو ترتیب داده شده بود و ضمن دفاعیات روشنگرانه وکیل مدافع به نحوه غیر قانونی بازداشت و فریب در مراحل بازجویی نقض آئین دادرسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات نهایتا وی با اتهام اجتماع و تبانی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر