نگرانی اصولگرایان از ظهور خوارج جدید

چند تشکل سیاسی در قم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن پخش اطلاعیه‌ علیه رئیس مجلس در قم، بر ضرورت جدی گرفتن هشدارهای اخیر امام جمعه قم مبنی بر خطر ظهور خوارج جدید تأکید کردند.

به گزارش مهر، در این بیانیه که با امضای "مجمع طلاب و فضلای قمی" حوزه علمیه قم، جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری ارسال شده، خطاب به "مردم شریف و انقلابی قم" نوشته شده است: هفته گذشته اطلاعیه‌ای با امضای مجهول و بدون هویت در محل نماز جمعه و خیابان‌های اطراف آن پخش شد که انعکاس آن موجب نگرانی دلسوزان نظام و ناراحتی قاطبه مردم متعهد و متدین قم شد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: صرف نظر از محتوای سخیف و بی‌پایه بودن مطالب مغرضانه آن‌ که نشأت گرفته از جلسات محفلی بود لازم می‌دانیم نکات ذیل را به عنوان مجموعه‌هایی که همواره در انتخابات‌های گذشته به ویژه در انتخابات مجلس هشتم مورد اعتماد مردم قرار گرفته‌اند، متذکر شویم.

مجمع طلاب و فضای قمی، در ادامه به ذکر چهار نکته در این زمینه پرداخته‌اند: اول این که در شرایطی که کشور به واسطه تشدید فشارهای دشمنان کینه‌توز و تبعات حوادث و فتنه‌های بعد از انتخابات بیش از هر زمان دیگری به آرامش و همدلی و وحدت نیازمند است، هر عملی که موجب تشدید اختلاف شود و دشمنان نظام و انقلاب و ایادی آنها را شاد کند، خلاف نظر ولی امر مسلمین بوده و عاملین آنها را نبایستی جزو پیروان امام و رهبری دانست.

این گروه با در توضیح نکته دوم آورده‌اند: انتشار این اطلاعیه بعد از خطبه هشدار دهنده امام جمعه قم، مبنی بر خطر ایجاد خوارج جدید در صفوف جبهه خودی بر اثر رفتار سلیقه‌ای برخی افراد نشان دهنده آن است که بایستی هشدار امام جمعه قم توسط مراکز ذیربط جدی گرفته شود. نکند با مسامحه و سهل‌انگاری به واسطه اعمال برخی از افراد و محافل دل مقام معظم رهبری غمگین و دشمنان قسم خورده کشور و نظام مسرور شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: سوم این که جناب آقای دکتر لاریجانی، نماینده مردم شریف و انقلابی قم و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی شخصیتی دانشمند، فرزانه، اصول‌گرا و مورد حمایت و عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید (حفظهم‌الله) و جامعه مدرسین و حوزه علمیه و قاطبه اقشار فهیم قم بوده و هست. بدیهی است خدمات ارزشمند جناب دکتر لاریجانی نسبت به شهر مقدس قم و مجاورین کریمه اهل بیت(ع) و مشی مستقل و اعتدالی ایشان و مدیریت عالی مجلس را برخی افراد که دنبال تحمیل سلیقه خود به جای سیاست‌های نظام هستند را برنتابند و با انگیزه‌های مختلف در پی آن باشند که شرایط سیاسی کشور همیشه ملتهب باشد.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: امروز تمیز دادن کسانی که دنبال پیروی از مقام عظمای ولایت در رابطه با حفظ وحدت و همدلی در جامعه هستند با افرادی که بر طبل اختلاف می‌کوبند، کار مشکلی نیست. مردم فهیم و انقلابی ما بی‌تردید اجازه نخواهند داد در شرایط حساس کنونی خللی در وحدت و انسجام ملت ایجاد شود.

گفتنی است دوازدهم تیر ماه و پس از تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس و پیامدهای پس از آن، گروهی که خود را امت حزب‌الله می‌نامیدند، اطلاعیه‌ای علیه علی لاریجانی در قم پخش کردند. رییس مجلس در این اطلاعیه به دلیل "رای دادن به رقیب آقای احمدی‌نژاد" و ایستادگی در برابر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، نکوهش شده است.

این اطلاعیه پس از نماز جمعه قم با عنوان "آقای لاریجانی رأی ما را پس دهید، شما دیگر نماینده ما نیستید"، توزیع شد.
با این حال نماینده مردم قم چهاردهم تیرماه اعلام کرد "مردم قم همچنان به شكل يكپارچه از لاريجاني به عنوان نماينده‌شان حمايت مي‌كنند. عامه مردم اعم از مردم عادي و يا بازاريان آقاي لاريجاني را دوست دارند و حتي اقشار فرهيخته قم و جوامع علمي اين شهر همچنان ايشان را به علت برخورداري از شايستگي علمي حمايت مي‌كنند."

0 comments:

ارسال یک نظر