احضار و صدور حکم انضباطی برای ٣۷ دانشجوی دانشگاه بهشتی و شریف

احضار و صدور حکم انضباطی برای ٣۷ دانشجوی دانشگاه بهشتی و شریف بدلیل اعتراضات ٢٢ و ٢۵ خرداد در دانشگاه و خوابگاه

در ادامه برخورد با فعالان دانشجویی و صدور احکام انضباطی و قضایی، طی روزهای اخیر نیز، ٣۷ از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف، احضار و مشمول احکام سنگین انضباطی شدند.

به گزارش منابع خبری جرس، این احکام جدید، در واکنش به تجمع آرام دانشجویان در روز بیست و دوم خرداد در محوطه دانشگاه و شامگاه ٢۵ خرداد در خوابگاه و سر دادن ندای الله اکبر صادر شده است.

گزارش واصله از دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان می کند "پانزده تن از دانشجویان آن دانشگاه، به کمیته انضباطی احضار و طی حکمی، چهار ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات برای آنها اعلام شده است و این در حالی می باشد که بسیاری از دانشجویان تعلیقی تعداد واحدهای تحصیلی بسیار کمی برای فارغ التحصیلی از دانشگاه باقی مانده دارند و بسیاری نیز در کنکور کارشناسی ارشد موفق شده اند و با وجود احکام تعلیق از ورود به دوره ارشد باز خواهند ماند. "

پیش از این نیز برای بیش از چهل نفر از دانشجویان آن دانشگاه - بدلیل اعتراض به حضور محمود احمدی نژاد در آن دانشگاه- احکام سنگینی مشتمل بر تعلیق از تحصیل به مدت دو ترم و محرومیت از خوابگاه و تسهیلات دانشجویی و رفاهی صادر شده بود که این گزارش تصویری از یک حکم صادره را برای جرس ارسال نموده است.

با صدور احکام جدید، بنا به اطلاعات واصله، تعداد حکم های انضباطی به حداقل شصت تن رسیده، که این تعداد دانشجو به مدت حداقل دو ترم از تحصیل در دانشگاه باز خواهند ماند و تا انتهای تحصیل نیز از خدمات رفاهی و خوابگاه دانشگاه محروم خواهند بود.

منبع خبری جرس افزود تجمع آرام و شبانۀ ٢۵ خرداد در محوطه خوابگاه، با برخورد شدید و خشن نیروهای حراست و توهین بسیجیان آن دانشگاه مواجه گردیده و فردای آن روز شش نفر از دانشجویان معترض به حراست دانشگاه احضار شدند.

همزمان سامانه خبری دانشجو نیوز گزارش داد که حداقل ۱۴ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به علت سردادن شعارهای شبانه الله اکبر و نیز حداقل ۸ تن به اتهام حضور در تجمع ۲۲ خرداد این دانشگاه به کمیته انضباطی فراخوانده شده‌اند.

به گزارش این پایگاه خبری دانشجویی، هم‌چنین تاکنون ۶ نفر از دانشجویان فعال این دانشگاه به دفتر پیگیری اطلاعات فراخوانده شده‌ و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، علی‌رغم فضای بشدت امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها، مراسم اعتراضی ۲۲ خرداد امسال در دانشگاه های تهران، شریف، بهشتی و برخی دیگر از دانشگاه‌ها برگزار شده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر