دیدار یاسر خمینی، مهدی کروبی و محمد خاتمی و تماس تلفنی آیت الله موسوی اردبیلی با حسین مرعشی

سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و معاون رییس جمهور اصلاحات،  در دومین روز از مرخصی خود میزبان تعداد زیادی از فعالان سیاسی و چهره های اصلاح طلب بود.

به گزارش تحول سبز،  محمد خاتمی ، مهدی کروبی و سید یاسر خمینی  به دیدار این زندانی سیاسی رفتند . همچنین این گزارش می افزاید سید علی خاتمی، جواد اطاعت و امام جمارانی نیز امروز با حضور در منزل مرعشی با وی دیدار کردند.

همچنین آیت الله موسوی اردبیلی نیز در تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی از آزادی موقت مرعشی با وی گفتگو کرد. 

روز گذشته نیز تعدادی از فعالان سیاسی و وزرای سابق دولت اصلاحات نظیر اسحاق جهانگیری، صفدر حسینی، سعید حجاریان و جهانبخش خانجانی با وی دیدار کردند.

مرعشی از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۸۴، همواره از منتقدان  محمود احمدی‌نژاد بود و از جمله افراد نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۸۸ بازداشت گردید.

وی علاوه بر یک سال زندان همچنین به شش سال "محرومیت از شرکت در هرگونه حزب و مؤسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد" محکوم شده است.

لازم به ذکر است چند روز مانده به تحویل سال نو امسال، مرعشی برای گذراندن محکومیت یک ساله عازم زندان شد و در آخرین روزهای سال، برای مرخصی با قید وثیقه ازاد شد. وی روز ۱۴ فروردین و همزمان با تولد نوه اش مجددا به زندان بازگشت .

0 comments:

ارسال یک نظر