درخواست عفو بين‌الملل برای آزادی بهزاد باقری دانشجوی زندانی

سازمان عفو بين الملل، در سندی که عصر دوشنبه منتشر کرد، با نام بردن از بهزاد باقری، دانشجوی دربند ايرانی، وی را يکی از زندانيان عقيدتی خواند که صرفا به خاطر فعاليت های مسالمت آميز خود در رابطه با آزدی بيان بازداشت شده است.

به گزاش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، عفو بين الملل همچنين از همگان خواست تا با ارسال نامه به مقامات مسئول جمهوری اسلامی، خواستار آزادی بی قيد و شرط اين فعال دانشجويی شوند.

عفو بين الملل گفت، دليل بازداشت وی روشن نيست، اما احتمالا بازداشت وی بخشی از موج دستگيری فعالان سياسی، مدافعان حقوق بشر، دانشجويان و اعضای اتحاديه های کارگری پيش از سالگرد انتخابات بحث برانگيز رياست جمهوری در ۲۲ خرداد است.

بهزاد باقری کاهکش از فعالان دانشجويی طيف چپ، هشتم خرداد ماه ۱۳۸۹ در خانه‌اش در شاهین‌ شهر اصفهان توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و از آن زمان تاکنون در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد. باقری، از فعالان دو نشريه (تعطيل شده) دانشجويی طلوع و خاک، پيش از اين نيز در سال ۸۶ و در جريان دستگيری گسترده دانشجويان طيف چپ بازداشت شده بود و در اسفند سال ۸۶ به قيد وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

0 comments:

ارسال یک نظر