اخبار زندانیان سبز: بلاتکلیفی یک روزنامه نگار پس از هفت ماه بازداشت

به گزارش "تا آزادی روزنامه نگاران زندانی"، روز اول آذر ماه سال گذشته، ماموران امنیتی به خانه آرش سقر رفته و پس از بازرسی، این روزنامه نگار را بازداشت کردند.

 به رغم وعده های فراوان مبنی بر آزادی این روزنامه نگار، وی همچنان در بازداشت موقت و در بند 350 زندان اوین و در بلاتکلیفی نگه داری می شود.

 گفتنی است اقدام علیه امنیت ملی، تبانی بر علیه امنیت ملی و جاسوسی از طریق کشور ترکمنستان از اتهام های این روزنامه نگار عنوان شده است.
 
بازداشت دو دانشجوی دانشگاه تبریز

 صدرا آقاسی و نعيم احمدی از فعالان دانشجویی دانشگاه تبریز و از اعضا انجمن اسلامی دانشگاه، روز دوشنبه 24 خرداد بازداشت شدند.

 به گزارش هرانا، نعيم احمدي دانشجوی رشته زمین شناسی دانشگاه تبریز و دبير انجمن اسلامي دانشكده علوم طبيعي، عضو شورای سردبیری نشریه دانشجویی تلنگر و از اعضاي کمیته مرکزی انجمن ادبي سهند، پیش از این و در تجمع ششم مهر 87 این دانشگاه در اعتراض به بازداشت دانشجويان دانشگاه تبریز به كميته انضباطي احضار شده بود. احمدی هم چنین پیشتر نیز در پی تحصن سه روزه دانشگاه تبریز در خرداد 86 به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

 صدرا آقاسی نیز عضو شورای سردبیری نشریه دانشجویی تلنگر و از اعضاي کمیته مرکزی انجمن ادبي سهند است که در انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 در ستاد مهدي کروبی فعالیت داشت.

آزادی دو دانشجو

بابک غیاثی، دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه و کورش جنتی، دانشجوی دانشگاه علامه روز دوشنبه آزاد شدند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، بابک غیاثی، دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه و روز گذشته با قرار وثیقه پنج میلیون تومانی آزاد شد.


اتهام بابک غیاثی، اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است. آپتین پگاه دانشجوی رشته فیزیک و بابک غیاثی دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه رازی، روز ۲۲ خرداد در پی احضار به حراست دانشگاه بازداشت شده بودند.

همچنین، کورش جنتی، دانشجوی دانشگاه علامه نیز در همین روز، پس از احضار به حراست دانشگاه بازداشت شده بود.

گفتنی است، سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی نیز از جمله دانشجویان بازداشت شده در ۲۲ خرداد هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

بازداشت یک شهروند برای اجرایی حکم یک و نیم سال حبس

بهنام متعارفی، شهروند بهایی ساکن سمنان که پیش از این به اتهام اتهام تبلیغ بهاییت و تبلیغ علیه نظام یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود روز یک‌شنبه توسط نیروهای انتظامی بازداشت و روانه زندان شد.

 به گزارش رادیو کوچه، وی در تاریخ 27 اردی بهشت ماه سال گذشته پس از بازرسی خانه‌اش از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و در تاریخ 30 اردی بهشت 88 به قید وثیقه آزاد شد.

وضعیت نامطلوب صهبا رضوانی در زندان اوین

 وضعیت جسمی صهبا رضوانی، شهروند بهایی محبوس در زندان اوین، در معرض خطر قرار دارد.

 به گزارش هرانا، رضوانی که در هفته گذشته به شدت بیمار می شود که بعد از انتقال به بهداری زندان، مسئولان بهداری از مداوا زندانی به دلیل عدم وجود دارو خودداری می کنند و زندانی را به سلول بازمی‌گردانند.

 گفتنی است مسئولان زندان اوین به صهبا رضوانی شهروند بهایی ساکن سمنان که بنا به حکم دادگاه انقلاب سمنان دوران محکومیت 3 ساله خود را باید در زندان اوین تهران بگذراند با آنکه بیش از یک سال و نیم از دوره محکومیتش را گذرانده از اعطاء مرخصی امتناع می ورزند. این در حالی است که بسیاری از هم‌بندان و زندانیان سیاسی در ایام نوروز و قبل از آن به مرخصی رفته اند.
 

0 comments:

ارسال یک نظر