تداوم بلاتکلیفی احسان عبده تبریزی بعد از شش ماه بازداشت در بند امنیتی ٢۰۹

با گذشت بیش از پنج ماه از بازداشت احسان عبده تبریزی، وی همچنان بلاتکلیف در بند امنیتی (۲۰۹) زندان اوین به سر می برد.

به گزارش سامانه خبری- تحلیلی کلمه، احسان عبده تبریزی، فرزند حسین عبده تبریزی (دبیرکل اسبق بورس تهران و همچنین مدیرمسوول روزنامه توقیف شده سرمایه)، دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه دورهام انگلستان است که هنگام تعطیلات  برای دیدار با خانواده خود به ایران بازگشت و بازداشت شد.

این گزارش خاطرنشان می کند از آن زمان تا کنون، پی گیری های خانواده این دانشجو که با این بازداشت بی دلیل از درس و دانشگاهش بازمانده نیز بی نتیجه بوده و تاکنون برای وی حتی دادگاهی نیز برگزار نشده است .

چندی پیش نیز دانشگاه دورهام انگلیس، با ارسال نامه ای به سفارت ایران در لندن، خواستار آزادی وی شده بود، که مقامات ایران جواب رد به این درخواست دادند و پیش از آن نیز، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه دورهام انگلستان، ضمن اعتراض به دستگیری این همکلاسیشان، خواستار آزادی او شدند.

به گزارش این منبع خبری، احسان و خانواده اش از مسئولان قضایی و کارشناس پرونده تقاضا دارند که شرایط آزادی وی را با قرار وثیقه فراهم کنند .

لازم به ذکر است با توجه به اینکه بازجویی وی به اتمام رسیده، و زندانیان بعد از مراحل بازجویی شان باید به بند عمومی منتقل شوند، این دانشجو کماکان در بند امنیتی وزارت اطلاعات به سر می برد.

حسین عبده تبریزی، پدر احسان، یکی از منتقدان سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد است و بارها با نقدهای جامع در روزنامه سرمایه واکنش های دولتیان را برانگیخته بود. او از جمله ۷۰ اقتصاد دانی بود که در نامه هایی سرگشاده رفتار و عملکرد اقتصادی دولت را به نقد کشیده بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر