اخبار زندانیان سبز: بی خبری مطلق از عبدالرضا تاجیک

بیش از یک هفته از سومین بازداشت عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر می گذرد و او هنوز تماسی با خانواده اش نداشته است.

به گزارش "تا آزادی روزنامه نگاران زندانی" رضا تاجیک ۲۲ خرداد ماه امسال برای بار سوم از انتخابات به این طرف دستگیر شد. روز ۲۲ خرداد در پی احضار تلفنی، این روزنامه نگار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه می کند که از همان جا او را به زندان می برند اما هنوز مشخص نیست که او به کجا منتقل شده است.

گفتنی است پیگیری های خانواده این روزنامه نگار برای آگاهی از مکان نگهداری وی تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است و مشخص نیست تاجیک در کدام زندان است.
 
عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار و فعال حقوق بشر با روزنامه‌های اصلاح طلبی همچون فتح، بنیان، بهار و شرق و با کانون مدافعان حقوق بشر همکاری داشته‌است، از سال ۱۳۸۷ و پس از آغاز برخورد گسترده دولت ایران با اعضای این کانون ممنوع الخروج شده است. او در جریان درگیری های انتخابات ۸۸ دو بار بازداشت و هر بار با قرار وثیقه ازاد شد.

دادگاه علی ملیحی برگزار شد

 دومین جلسه محاکمه علی ملیحی، مسئول روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ایران، ادوار تحکیم وحدت، امروز برگزار شد و دادرسی بدوی به پرونده علی ملیحی به پایان رسید.

به گزارش ادوارنیوز، محاکمه علی ملیحی در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و در این جلسه دکتر محمدعلی دادخواه و رضا زارعی وکلای مدافع و همچنین آقای ملیحی به دفاع در مقابل کیفرخواست پرداختند.

علی ملیحی بیستم بهمن ماه بازداشت شد و اولین جلسه دادگاه وی در 22 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. علی ملیحی به "اتهام و اجتماع علیه نظام"، "تبلیغ علیه نظام"، "شرکت در تجمعات" و "توهین به رییس جمهور" متهم است.

تداوم بلاتکلیفی احسان عبده تبریزی دانشجوی دربند

با وجود گذشت بیش از پنج ماه از بازداشت احسان عبده تبریزی او همچنان بلاتکلیف در بند امنیتی (۲۰۹) وزارت اطلاعات به سر می برد. این در حالی است که زندانیان بعد از مراحل بازجویی شان باید به بند عمومی منتقل شوندو از شرایط فوق امنیتی این بند رهایی یابند.

به گزارش کلمه، احسان عبده تبریزی، فرزند حسین عبده تبریزی، دبیرکل اسبق بورس تهران و همچنین مدیرمسئول روزنامه توقیف شده سرمایه، است.

احسان که دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه دورهام انگلستان است وقتی خواستار استفاده از فرصت تعطیلات کریسمس برای دیدار با خانواده خود شد و به ایران بازگشت، در فرودگاه امام خمینی گذرنامه‌اش توقیف و سپس بازداشت شد.

از آن زمان پی گیری های خانواده این دانشجو که با این بازداشت بی دلیل از درس و دانشگاه‌اش بازمانده نیز بی نتیجه بوده و تاکنون برای وی حتی دادگاهی نیز برگزار نشده است. وی و خانواده اش از مسئولان قضایی و کارشناس پرونده تقاضا دارند که شرایط آزادی وی را با قرار وثیقه فراهم کنند.

حسین عبده تبریزی پدر احسان یکی از منتقدان سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد است و بارها با نقدهای جامع در روزنامه سرمایه واکنش های دولتیان را برانگیخته بود. او از جمله ۷۰ اقتصاددانی بود که در نامه هایی سرگشاده رفتار و عملکرد اقتصادی دولت را به نقد کشیده بودند.

محکومیت مجدد آرش صادقی به حبس و شلاق

آرش صادقی فعال دانشجویی و سیاسی در حکم جدیدی به شش سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش هرانا، آرش صادقی فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و از اعضای جوانان حزب مشارکت از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
لازم به ذکر است که آرش صادقی در پرونده پیشین خود که مربوط به وقایع سالگرد 18 تیر ماه بوده است به سه سال حبس محکوم شد و حکم فعلی در خصوص بازداشت وی در روز عاشورا صادر شده است.
آرش صادقی، دانشجوی فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و از اعضای ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود.
گفتنی است، آرش صادقی در ایام مرخصی نوروزی در گفتگو با دوستانش از ضرب و شتم شدید خود در زندان خبر داده بود تا جایی كه دوبار كتف راستش آسیب دیده بود.

افشین ایقانی به چهار سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد

افشین ایقانی از شهروندان بهایی اهل سمنان به چهار سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.
حکم چهار سال حبس تعزیری به اتهام" تشکیل گروه هایی با هدف برهم زدن امنیت کشور و سه ماه و یک روز دیگر به اتهام "تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه های مخالف نظام (بهائیت)" صادر شده است.
به گزارش یرویس جامعه بهایی، در رأی هم چنین اشاره شده است که بازداشت قبلی ایقانی جزء حکم او محسوب خواهد شد و این که به تشخیص کارشناسان وزارت اطلاعات همه دارایی های او که مربوط به اتهاماتش است مصادره می شود. به علاوه چون زندان سمنان فاقد امکانات مناسب نگهداری این گونه متهمین است، ایقانی به زندانی در استان تهران فرستاده خواهد شد.
ایقانی 15 دی سال 88 دستگیر و نهم اسفند سال 88 با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی، آزاد شده بود.
گفتنی است در 21 اسفند 1387 مأموران وزارت اطلاعات به مغازه ایقانی یورش برده بودند و نیمی از اجناس او را توقیف کردند و از او خواستند که اجناس باقیمانده در مغازه را قبل از سال نو به فروش رساند.

بازداشت چند شهروند دیگر در مهاباد
به دنبال بازداشت تعدادی از شهروندان مهابادی در روزهای اخیر روز گذشته نیز چند تن دیگر از شهروندان این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبری موکریان، اسماعیل احمدزاده، حسین نوجوان، سالار قهرمانی،هیوا غزال و جمال جلالی از جمله این بازداشت شدگان هستند.
یادآور می گردد پیش از این نیز دو شهروند مهابادی به نام های ریبین نبردی و محمدامین راشدی از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده بودند.
تاکنون هیچ علت یا عللی برای دستگیری این افراد از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است.

اکبر اجدادی آزاد شد
کلمه :اکبر اجدادی ،از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات ،دیروز بعد از تحمل یکسال حبس از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.
اکبر اجدادی، فروشنده یک مغازه و یکی از معترضان ساده به نتایج انتخابات بود که در تظاهرات مسالمت آمیز مردم در ۲۵ خرداد شرکت داشته و به اتهام شرکت در این تظاهرات به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. وی اکنون به صورت مشروط آزاد شده است.

به گزارش کلمه، دادستانی تهران، فروردین ماه امسال به خانواده اکبر اجدادی اعلام کرده بود که فرزندشان با تامین وثیقه دویست میلیون تومانی، می تواند برای یک هفته به مرخصی بیاید.

خانواده اجدادی که از قشر محروم جامعه هستند، در جنوب شهر تهران و درخانه اجاره ای زندگی می کنند. پدر اکبر اجدادی یک کارگر ساده است که در واپسین روزهای زمستان سال پیش از کار بیکار شد و نه فقط امکان تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی را نداشت که حتی توان تامین وثیقه ای بسیار کمتر از این را هم نداشت. به همین دلیل اکبر اجدادی در یک سال گذشته نتوانست از امکان مرخصی استفاده کند.

0 comments:

ارسال یک نظر