دلیل تعطیلی تئاتر مولوی در تهران، وضعیت حجاب اعلام شد

یک منبع مطلع خبری با بیان اینکه دلیل پلمب سالن تئاتر «مولوی» در تهران، "وضعیت حجاب تردد کنندگان" اعلام شده، خاطرنشان کردند "مقامات به ما گفته اند در مورد دلیل پلمب این محل، نباید چیزی به رسانه ها گفته شود."

صبح امروز سه‌شنبه اول تیرماه، زمانی که گروه‌های تئاتری برای تمرین قصد ورود به تالار مولوی را داشتند، با در بسته و پلمب شده آن روبه‌رو شدند.

خبرآنلاین در این زمینه خاطرنشان کرد "هنوز مهدی مکاری (رئیس) و دیگر مسئولان تالار، پاسخگوی علت این پلمب شدن نبوده، ولی ظاهرا این دستور به وسیله جهاد دانشگاهی اجرا شده است و علت این اقدام از سوی منابع غیررسمی، بدحجابی ترددکنندگان و رعایت نکردن پوشش ظاهری از سوی گروه‌های تئاتری اعلام شده است."

خبرگزاری ایلنا نیز گزارش داد از بامداد امروز روی ساختمان تالار مولوی نوشته‌اند "این ساختمان پلمپ است" و همچنین درج شده که برای اطلاعات به انتظامات دانشگاه تهران مراجعه کنند و دو نفر ازماموران را هم آنجا گذاشته‌اند.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش نشود، افزود: از ما خواسته‌اند که به ارباب جراید اعلام کنید که مساله داخلی است و با این اقدام، به نوعی نیز ما را برای اطلاع‌رسانی شفاف تحت فشار قرار داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر آنها مشکل حجاب تنها در تالار مولوی بوده که با پلمپ شدن آن، بايد رفع شود، توضیح داد: "سوال ما هم این است و من در صحبت با برخی مسوولان دانشگاهی به آنها گفتم مگر دانشگاه انتظامات ندارد که از ورود برخی؛ جلوگیری کند و اصلا مگر وضع اینجا نادرست است که ما در فکر درست کردن آن باشیم. "

این منبع مطلع با بیان اینکه کسانی که در اینجا حضور پیدا می‌کنند، از بچه‌های دانشگاهی و قشر جوان هستند و شاید به این دلیل، حساسیت روی این تالار بیشتر است،‌ از رایزنی برای رفع این مشکل خبر داد و اعلام کرد نامه‌نگاری‌هایی از سوی مسوولان مختلف در حال انجام است و احتمالا تا چند ساعت دیگر تکلیف آن مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر گروه‌های تئاتری که برای تمرین می‌خواستند وارد تالار شوند پشت در و در محوطه بیرونی سالن منتظر هستند.

تالار مولوی یکی از سالن‌های نمایش تهران است که در خیابان ١۶ آذر و ضلع غربی دانشگاه تهران قرار دارد.

طی ماههای اخیر فشار بر هنرمندان، گروهها و اماکن هنری و مجامع فرهنگی تحت امر دولت بسیار گسترده شده و این درحالیست که رئیس دولت از تمام مسئولیت ها شانه خالی کرده و در مصاحبه های تلویزیونی و عمومی خویش، از عدم مداخله و مخالفت شدید در این موارد خبر می دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر