بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب، علت اصلی بازداشت محسن آرمین

در سی و هفتمین روز از بازداشت محسن آرمین، عضو شورای مرکزی و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، اعضای این سازمان با حضور در خانه وی با خانواده عضو دربند خود دیدار کردند.

در این دیدار که تعدادی از اعضای شورای مرکزی و سیاسی و برخی از دیگر اعضای سازمان حضور داشتند، حاضران ضمن دلجویی از خانواده آرمین، خواستار آزادی هرچه زودتر وی شدند.

به گزارش امروز، خانم شریعتی، همسر محسن آرمین ضمن تشکر از اعضای سازمان، با اشاره به ملاقات خود با دادستان تهران، عمده ترین دلیل مطرح شده توسط دادستان برای بازداشت همسر خود را، بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب در طول یک سال گذشته ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد که در پاسخ به اظهارات دادستان تهران، ضمن دفاع از مواضع اصلاح طلبانه سازمان، مسئولیت بیانیه های مذکور را متوجه سازمان مجاهدین انقلاب، به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل دانسته و تعقیب قضایی افراد را به جهت اعمال یک شخصیت حقوقی مستقل، فاقد وجه قانونی معرفی کرده است. 

شریعتی، همچنین با اشاره به اینکه به غیر از یک تماس تلفنی کوتاه، همسرش از زمان بازداشت تاکنون هیچگونه ارتباطی با خانواده خود نداشته است، خبر از آن داد که طی دیدار با دادستان تهران و معاونین وی، درخواست ملاقات حضوری خانواده آرمین با وی را داشته اند که تاکنون با این درخواست ساده و مبتنی بر حقوق اولیه افراد، موافقت به عمل نیامده است.

همسر آرمین همچنین خاطر نشان کرد، خانواده آرمین با مسئولان دادستانی درخصوص لزوم رعایت کمترین حقوق قانونی همسرش (ملاقات با خانواده) اتمام حجت کرده اند و مسئولیت عواقب اقدامات بعدی آنان برای احقاق حقوق قانونی خود را متوجه مسئولان قضایی کشور دانسته اند.

0 comments:

ارسال یک نظر