استیصال سپاه در مقابل عظمت آیت الله العظمی منتظری

استیصال سپاه در مقابل عظمت آیت الله العظمی منتظری

بهار یکتا -

 در همان نخستین ساعات پس از رحلت فقیه بزرگ شیعیان سایت خبری نزدیک به پاسداران با درج خبری بدون ذکر لقب " آیت الله " برای بزرگترین مرجع شیعیان ایران نوشت"بسياری از دريافت کنندگان اين خبر،آن را با اين دعا همراهی کردند:اللهم اجعل عواقب امورنا خيراً." بی شک تنظیم کنندگان این نوشتار که از مواضع آیت الله نسبت به ظلمی که طی ماههای اخیر به مردم روا داشته می شد، خشنود نبوده تلاش دارد تا ازاین فرصت ایجاد شده به نقد عملکرد و دیدگاه های این عالم بزرگ بپردازد.

 در این سایت خبری با اشاره به اینکه"حسينعلی منتظری قبل از پيروزی انقلاب سوابقی انقلابی در مبارزات به رهبری امام خمينی داشت" درباره زندگی آیت الله منتظری در سالهای پس از انقلاب نوشت که او"پس از انقلاب به توصيه های امام كه خواستار پاك كردن دفترش از عناصر ناسالم بودند، توجه نكرد."

 در بخشی از نوشتار کناره گیری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری را نتیجه جدا شدن ایشان از مسیرانقلاب توصیف شده و ادعا کرد ه است که علت این کناره گیری اقدامات ضدامنيتی و قتل های متعدد باند مهدی هاشمی و دفاع ناشیانه آیت الله منتظری"از داماد و اعضای دفترش"بوده است.

 تاریخ حتما شهادت می دهد

روز گذشته نیز بصیرت سایت خبری این نهاد نظامی با چرخشی نرم در نوشتار از این روحانی فقید بعنوان " آیت الله " نام برد و با دلسوزی برای ایشان به مساله شهادت محمد منتظری در حزب جمهوری اسلامی پرداخت و به بیان این مساله پرداخت که چه شد که مریم رجوی بعنوان قاتل این شهید اینک برای فوت آیت الله منتظری پیام تسلیت می فرستد. نویسنده می افزاید: "جواب این سؤال‌ها را باید در مواضع و عملکرد بیست و چندساله‌ی آیت‌الله منتظری جست‌وجو کرد. ما در این مجال قصد واکاوی مواضع و عملکرد ایشان را نداریم - که تاریخ بهترین گواه برای تحلیل این موضوع است."

بی شک تاریخ حتما شهادت می دهد وقتی پاسداران نظام ولایت پس از سخنرانی روشنگرانه آن فقید بزرگ در خصوص فقاهت رهبر جمهوری اسلامی چگونه به بیت ایشان یورش بردند و سالها ایشان را از حقوق شهروندی محروم کردند و حتی اجازه ندادند پیروان و مقلدان ایشان وجوهات شرعی خود را واریز کنند. تاریخ شهادت خواهد داد که آیا " یورش مردم انقلابی" آیت الله را در خانه اش محصور کرد یا "  مردم انقلابی" پیکر او را با چشمانی گریان بر دوش کشیدند و با فریادهای " منتظری منتظری راهت ادامه دارد" به آرامگاه ابدی سپردند؟

در ادامه این نوشتار به خواص توصیه شده است که "اکنون سرنوشت آیت‌الله منتظری پیش روی چشم ماست درحالی‌که این داستان غم‌انگیز، گریبان‌گیر برخی از خواص نظام و یاران انقلاب نیز شده است. افرادی که دیروز ریختن خون جوانان این وطن برای‌شان مایه‌ مباهات بود، دشمنانی که از هیچ کوششی برای به گل نشستن کشتی انقلاب دریغ نکردند، امروز برای این خواص دست به دعا شده‌اند. و دیدیم که چگونه روزی او را عزادار پسرش کردند و امروز برای رفتنش مرثیه می‌خوانند و برای ضربه زدن به انقلاب و نظام، به پیکر آن مرحوم نیز رحم نمی‌کنند، جا دارد که به خود بیاییم و ببینیم در کدام دسته سینه می‌زنیم. او که رفت اما ما مراقب باشیم که روزی رجوی، برای‌مان پیام تسلیت نفرستد."

او رفت در حالی که  قلب رنجورش نه تنها از غم هجر پسر که  بدست عوامل نقاق به شهادت رسید که از غم پرپر شدن جوانانی که به نام اسلام آماج تیر خشم و کین مدافعان " نظام ولایت" شدند. او رفت  و بزرگترین درس را پیش روی همگان قرار داد. آنان که دینشان را به دنیایشان می فروشند. او رفت و غم بیکران فقدانش در دل علاقه مندانش نشان داد که  مردم تفاوت  بین عالم " دینی" و حاکم " دینی" را بخوبی می دانند. آیت الله منتظری هر چند مبدا " نظام ولایت فقیه " در ایران بود ولو همو بود که " جائریت " حاکمان را نیز قبل از رحلت اعلام کرده بود. همان امری که خواب از چشمان جائران ربوده است.

 رحلت آیت الله فرصتی برای چالش نظام

گفتنی است پس از تشیع تاریخی پیکر این مرجع بزرگ سپاه نتوانست عصبانیت خود را پنهان کند و رسانه‌های بيگانه را متهم کرد که با انتشار"برخی ديدگاهها و موضع‌گيریهای فقهی و سياسی آيت الله منتظری،ضمن مشروعيت‌زدایی از نظام جمهوری اسلامی،از وی به گونه‌ای تلويحی با عنوان مدافع حقوق مردم و مخالف دولت احمدی ‌نژاد ياد می کنند."  سایت دفتر سیاسی سپاه افزود"به درگذشت آيت‌الله منتظری و مراسم‌های ماه محرم،به عنوان فرصتی برای ادامه ناآرامیهای پسا انتخاباتی و چالشی برای نظام اسلامی نگريسته می ‌شود."  این سایت خبری مدعی شد که "هواداران جنبش سبز در جواب"تشييع جنازه آقای منتظری را به ميتينگ سياسي مبدل کرده" و "به نايب امام زمان و نظام اسلامی و ساير مراجع تقليد آشکارا توهين کرده اند."

پیش از این دفتر سیاسی سپاه در روایت خود از زندگی آیت الله منتظری از او به عنوان"مرد جنجالی" و "شیخی" نامبرد که"هميشه مواضع و رفتارهای سياسی ‌اش در قبل و بعد از انقلاب مورد توجه همگان قرار می ‌گرفت" و افزود"اين مرد جنجالی بالاخره دارفانی را وداع گفت تا در اين ايام فوت او هم جنجالی باشد."

هر کاری که خواست علیه نظام کرد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که طی شش ماه اخیر کینه خود را بارها نسبت به جنبش سبز نشان داده است، اخیرا نیز مدعی شد که منتظری هر کاری خواست علیه نظام انجام داد اما کرامت رهبر معظم انقلاب را دیدیم که پیام تسلیت به مناسبت در گذشت ایشان دادند.

وی که در نشست بصيرت سياسی بسيج استان بوشهر سخن می گفت افزود"آن روز در تشييع جنازه عده‌ای شعار دادند كه منتظری كجایی موسوی تنها مانده،بايد به آنها گفت كه اگر موسوی خط امامی است پس منتظری چه كاره است". وی مدعی شد که " منتظری خون به دل امام کرد."

مجتبی ذوالنور در نشان دادن کینه خود به آیت الله منتظری و هوادارنش به این حد هم اکتفا نکرد و گفت: "كسانی كه اخراجی امام بودند هم اينك مريدان انديشه‌های منتظری هستند و در بيت امام زندگی می ‌كنند" و گفت که"بازماندگان امام نيز امام گونه رفتارنمی كنند و ندیده ایم که سيد حسن خمينی از آرمان‌های انقلاب دفاع كند."

او با تاکید براینکه"هر كسی كه منسوب به امام است بيمه انقلاب و نظام نيست" گفت که"راه امام در آرمانهای ايشان و استمرار آن در خط مقام رهبری است." بنظر می رسد که پیروان فرقه مصباحیه پس از بدست گیری کلیه مناصب قدرت اینک در صدند که اختیار موسسه انتشار آثار امام نیز به آنان واگذار شود.

کژ راهه جنبش سبز !  احیای نام آیت الله منتظری

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران چندی پیش  در نوشتاری با عنوان"موسوی در كژ راهه منتظری" در هفته نامه صبح صادق این مرجع تقلید را به"خیانت" متهم کرد و افزود که"منتظری یک فرد نیست بلکه يك جريان فكري سياسی منحرف"است که"می رفت تا پس از آیت الله خمینی"به صورت قانوني حاكميت را در اختيار بگيرد."

یداله جوانی در این مطلب مدعی شده بود که"منتظری در كژ راهه ای به حركت درآمد كه به جای اينكه اميد امت و امام باقی بماند، به اميد تمامی دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی تبديل شد و طي بيست سال گذشته نيز با تمام توان در همين كژ راهه ادامه حركت داده و هرگز به فكر اصلاح مسير حركت نيفتاده است."

 رییس دفتر سیاسی سپاه نامه میرحسین موسوی به آیت الله منتظری در مورد حوادث پس از انتخابات و پاسخ آیت الله منتظری به این نامه را بخشی از"حركت ساختارشكنانه موسوی" توصیف کرده و ادعا کرده بود که"تلاش برای زنده كردن و به صحنه آوردن منتظری"از جمله اقدامات ساختارشکنانه موسوی است.

 

انسداد سایت خبری دفتر آیت الله منتظری

در راستای اقدامات سپاه علیه این مرجع بزرگ سایت خبری آیت الله منتظری ساعتی پس از اعلام رحلت ایشان توسط سپاه پاسداران مسدود شد. این وبسایت حاوی مجموعه باارزش کتب ، بیانیه ها، سخنرانی ها و فتاوای این فقیه آزاده بود که پس از تشییع جنازه تاریخی معظم له در روز 30 آذر و هویدا شدن پایگاه عمیق مردمی وی سپاه پاسداران با مسدود کردن این وبسایت دسترسی علاقه مندان ایشان به اخبار مربوط به مراسم سوگواری را محدود کرد.

از سوی دیگر پاسداران نظام ولایت که طی سالیان گذشته با دخالت مستیقم در امور سیاسی و دور شدن از آرمانهای امام راحل بارها نقش ابزاری خود را در بازی های سیاسی نشان داده اند، این بار نیز برای جلوگیری از مراسم بزرگذاشت فقیه عالیقدر در مسجد اعظم قم ساعتها پیش از برگزاری مراسم اقدام به اشغال مسجد و سر دادن شعارهایی در حمایت از رهبری کردند.

موضع گیری های اخیر اتاق فکری سپاه در کنار حضور چشمگیر نیروهای مسلح ، نشان از استیصال نیروهای تحت امر رهبری دربرابر حضور پرشور مردم در مراسم تشیع پیکر پاک آیت الله منتظری دارد. گمانشان این بود که با تحریم خبری، حصر خانگی و محدویت های ایجاد کرده برای آن مرحوم مغفور می توانند مهر ایشان را از دل پیروان و علاقه مندانش بزدایند. غافل از اینکه کسی نمی تواند نور خدا را خاموش کند. تقلب بزرگ انتخاباتی  هر چند هزینه هایی برای ملت در برداشت ولی دستاوردهای آن بقدری بزرگ است که همگان را مبهوت کرده است. تنها اگر یکی از دستاوردهای این جنبش گسترده،اعاده نام آیت الله منتظری و آشنایی نسل جوان با اندیشه های ایشان باشد، می توان از این حرکت بعنوان یکی از موفقترین بخش های تاریخ مردم ایران یاد کرد.

*يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ


منبع: جرس

0 comments:

ارسال یک نظر