سردر گمی و پارادوکس حاکمان در برابر جنبش سبز

سردر گمی و پارادوکس حاکمان در برابر جنبش سبز

بهار یکتا -

 

تظاهرات دولتی با سر دادن شعارهای عالیه جنبش سبز و تاکید بر مجازات رهبران این حرکت مردمی روز گذشته در تهران و چند شهر دیگر بر پا شد. حربه قدیمی‌ حکومت برای لشکرکشی خیابانی، کفن پوشان، تهدیدات و خط و نشان کشیدنها دیگر نه برای معترضان رعب و وحشت ایجاد می‌کند و نه برای هواداران دلگرمی‌ میشود. اما باز هم عده‌ای درون حکومت تلاش دارند تا از این ترفند استفاده کنند و شاید به خودشان امید واهی دهند.

هر چه بر تعداد بر گزاری چنین تحرکاتی چون، لشکرکشی خیابانی، تجمع در برابر بیت علما و مراجع، حمله به تجمعات و تظاهرات مردمی افزوده شود، روشنگری و آگاهی در جامعه بیشتر و ابهامات زودتر بر طرف خواهد شد. در واقع حکومت با امکانات خود و بسیج همه نیروهایش نه تنها به ریزش بیشتر نیروهای هوادار خود کمک خواهد کرد، بلکه اراده معترضان را هم برای رسیدن به خواسته هآی قانونیشان  مصمم‌تر خواهد نمود. تنها نگاهی‌ به اظهار نظرها و اقدامات چند روز اخیر کافی‌ است که نشان دهد حامیان خشونت تا چه اندازه قافیه را باخته اند عکس العمل‌های ضد و نقیض از خود نشان می دهند. 

از یک سؤ مدعی هستند که در روز عاشورا و سایر تظاهرات سبز عده‌ای از هوادارن منافقین و گروههای چپ به تخریب اموال عمومی و ترور و ضرب و شتم مردم می پردازند و به گمان خود به این وسیله می خواهند جنبش سبز را به بیگانگان نسبت دهند و از طرف دیگر این سوال اساسی‌ را در ذهن بی‌ طرفترین و بی‌ خط ‌ترین شهروندن ایرانی‌ ایجاد می کنند که اگر این اقدامات کار بیگانگان است چرا فقط در تظاهرات سبزها پیش می اید، برای دشمنان که بهتر است   با هجوم به ملت شهید پرور طرفدار نظام آب به آسیاب دشمن بریزد نه با همه به حامیان آمریکا و انگلستان و خارجیان. مردم می‌پرسند این اراذل و اوباش اگر در خدمت موسوی و اصلاح طلبان هستند چرا به مراسم عزاداری بسیج و حامیان دولت حمله نمی کنند و چرا فقط مانع برگزاری برنامه‌های سبزها می شوند.

مردم می‌پرسند اگر عامل این وقایع منافقین هستند و گروههای چپ پس چرا فرزند بهشتی  و آیت الله طاهری را دستگیر می‌کنید؟ چرا به سراغ اساتید دانشگاه میروید و فعالان سیاسی را در بند می‌کنید؟ چرا نسبت به هتک حرمت به بیت امام و علما و کنش نشان نمی دهید. چرا هم داستان هستید با آنها که به مردم حمله می کنند. چرا سپر لباس شخصیها هستید؟  و صد‌ها سوال دیگر که آنها خودشان جواب را پیدا خواهند کرد.

از یک سؤ برای فشار به موسوی خواهر زده أش را در روز روشن به شهادت می رسانید و از سوی دیگر برای دفن او به بیت رهبری متوسل می شوید. در کمتر از چند ساعت راننده خودر رو را پیدا می‌کنید  و عوامل حرمت شکنی روز عاشورا را دستگیر می‌کنید در حالی که پس از ۶ ماه هنوز اندر خم عاملان کهریزک هستید. اینها همه حکایت از سر در گمی و استیصال حاکمان دارد. از میان همه اینها مردم به روشنی میبینند که هیچ انسجام و هماهنگی‌ بین حاکمان نیست.

مردم در صحبتهای روزانه‌شان این روزها کمتر از گرانی و ترافیک حرف می زنند ، حکومت آگاهانه یا نا‌  آگاهانه آنان را به سمتی‌ سوق داده که بی‌ شک قدر به پاسخگویی نخواهد بود. مردم می‌پرسند این چه حرکت خود جوش و مردمی است که اداره و مدارس به خاطرش تعطیل می شود، صدا و سیما به خد ماتش می اید، پوسترهای چهار رنگ در سطح وسیع  توزیع می شود و از بیت المال مسلمین برای ارتزاق حامیان حکومت آب و نان هم تهیه می‌‌شود.

 

تکذیب پشت تکذیب

مردم می‌پرسند این چه مظلومیتی از حسین است که  تا بن دندان مسلح و همه امکانات را در اختیار دارد. هنوز مردم هر شب در مراسم عزداریشان می شنوند که امامشان به خاطره عدم تمکین از خلیفه به شهادت رسید. مردم چه بخواهید چه نخواهید اسب تاختن بر پیکر یاران حسین را با رد شدن وانت نیروهای انتظامی‌ مقایسه می کنند.  حالا آقای رئیس پلیس تهران منکر شود، پس شاهدان را چه می‌کنید. خانواده‌هایی‌ که به عزای عزیزشان نشسته اند را چه پاسخی دارید؟.شبها که سر به بالین میگذارید به وجدان بیدرتان چه می گویید؟  این همه فیلمها در نت را چگونه پاسخ می دهید. مگر امروز زمان قاجار است که خبر را با پیک و جارچی به اطلاع عموم برسانند؟

 

توطئه خارجی ها

برای کم اهمیت دادن جنبش و وابسته نشان دادن آن به بیگانگان وزیر خارجه که باید مظهر اقتدار کشور باشد در یک اقدام عجولانه به مصاف دولت انگلستان میرود و این دولت را عامل اتفاقات روز عاشورا می داند و می گوید " اگر انگلیس به یاوه گویی هایش پایان ندهد، تو دهنی خواهد خورد."  به همین هم بسنده نمی کند و ادامه م یدهد "اظهارات سخیف برخی مقامات خارجی گویای پرونده ننگین آنها در تعاملات متناقض و متضادشان است." و کار به آنجا می‌رسد که می خواهند سفیر این کشور را هم احضار کنند. رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که احضار سفیر بریتانیا به دلیل "دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از آشوبگران" صورت می گیرد.

این در حالی‌ است که احمدی نژاد و رهبری از آمریکا و اسرائیل به عنوان کشورهایی که در تظاهرات اخیر نقش ایفا کردند نام میبرند. آنقدر عرصه را به خود تنگ دیده‌است که حتی به خود زحمت نمیدهند پیش از اعلام نظر رسمی‌، یک هماهنگی‌ داشته باشند و معلوم کنند که بالاخره کدام کشور در این رویدادها نقش دارد.

حامیان دولت وارد بازی‌ شدند که نتیجه‌اش باخت باخت است. هر چه بیشتر نفر وارد بازی‌ کنند، هر چی‌ بیشتر نفس بزنند زودتر نتیجه شکست را خواهند دید.  این روزها عجیب برای آنها که هنوز خاطرات انقلاب را دارند اعمال شاه و حامیانش باز زنده شده است. یا دشا ن می اید خط و نشان کشیدنها را، برپایی تظاهرات را هم به خاطر دارند که با چه آب و تابی در روزنامه‌ها و تلویزیون به نمایش گذاشته شد. تاریخ از این گرد هما یی‌‌ها خیلی‌ سراغ دارد. به سرا" دلها" بروید نه"تن ها".

 اليس الله به صبح قريب

 جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها

0 comments:

ارسال یک نظر