پاسخ یک شهروند به علی‌ مطهری در مورد ۷ راهکار پیشنهادی وی برای خروج از بحران

علی‌ مطهری پیشنهاد کرده بود که معترضین سلامت انتخابات را بپذیرند، و تلویحا خواستار محاکمهٔ میرحسین، کروبی، و فرزندان هاشمی‌ شده بود. وی همچنین خواستار آزادی زندانیا‌ن، و دست برداشتن از توهم انقلاب مخملی شده بود.

 

آقای علی‌ مطهری...چرا باید به دروغ بگوییم تقلبی نشده است؟ اینها نشانهٔ تقلب هست یا نیست: بستن در حوزه‌ها در ساعت ۱۰ شب، در حالی‌ که ۲۰۰ نفر پشت در بودند، و تکذیب آن در صدا و سیما توسط کسی‌ که بعدا اعتبار مقاله ‌های علمیش زیر سئوال رفت و راست گویی و درست کاریش ثابت شد جلوی چشم مردم (حاضریم شهادت بدهیم، از اقصی نقاط ایران)، شمردن رأی‌ های تا نخورده ‌ای که با کاتر بریده شده بودند و همه یک دست خط داشتند جلوی دوربین صدا و سیما، و رأی ‌های باطلهٔ منفی‌ در فایل وزارت کشور، اعلام ۴ ساعته آرا و بر شمردن دلایلی مضحک برای آن (آخر چه کسی‌ باور می‌کند که در دهات شهرستان سرباز، مسئولین یک صندوق، پس از شمارش آرا، مستقیماً از طریق اینترنت، نتایج را به وزارت کشور اعلام کرده باشند؟ در تهران هم قیافه‌هایی‌ که ما پای صندوق دیدیم، بعید بود که اینترنت دیده باشند. در صورتی که اکنون به راحتی‌ می‌بینید که نه تنها در سرباز، بلکه در زاهدان هم این مردم عادی اصولا بعید است بدانند اینترنت چیست! رسد چه به آنکه چهار صبح نتایج آرا را به وزارت کشور مستقیم اعلام کنند!) یک کتاب دلیل دارم، همین چند تا کافی‌ است.

 

 

چرا میتوانید بفهمید که ممکن است عده ‌ای به اشتباه در شب عاشورا برای تکریم سخنرانی مانند خاتمی کف زده باشند (و نه برای بی‌ حرمتی)، ولی‌ نمیتوانید بفهمید که چرا دختران و پسرانی کتک خورده، از شادی عقب نشینی مامورانی خشن، کف زده اند؟ ندیدی همان دختران و پسرانی که میگویید مرتد هستند، زیر پل حافظ، در مقابل مامورانی که می‌زدند، هیهات منا الذله میگفتند؟ چرا خشونت بی‌ حصر و کتک زنی‌ وحشیانه را مصداق حرمت شکنی نمیدانید؟ واقعا اسلام این است؟ دیدید که نیروی انتظامی چگونه به اجتماع سبز‌ها که مسالمت آمیز حرکت میکردند، وحشیانه حمله ور شد؟

همیشه از مواضع شما که به ظاهر مصلحانه ولی‌ در باطن یک طرفه و پیروی کور کورانه از اخبار بولتن‌ ها و ۲۰:۳۰ هاست، عذاب کشیدیم. گاهی‌ احساس می‌کنم ممکن است اندک انصافی در وجود شما که بدی ‌ها را هنوز درک می‌کنید مانده باشد. شما را به هرکه می پرستید جواب بدهید.

مردم! سیاسیون! یک طوری حرف مرا به آقای مطهری برسانید، و یک جواب از ایشان بگیرید. برای ما نه، برای دل خودشان. من احساس می‌کنم ایشان هنوز کمی‌ انصاف و احساس تکلیف در خودشان دارند.

شاید عده ای به عزا داران حسینی‌ حمله کرده باشند (از بس دروغ گفته اند، من که باور نمیکنم، اما فرض کنید درست باشد). آن را محکوم کنید، مرتد بخوانیدشان، دارشان بزنید. ولی‌ این خیل عظیمی‌ که کتک خوردند، جلو کشیدند، و هیهات منا الذله گفتند، آدم نیستند از نظر شما؟ مسلمان و هموطن پیشکش. آن پیرزن محجب را دیدید که چگونه نقش زمین شد؟ زنان محجب را که به گریه افتادند از خشونت نیروی انتظامی چطور؟ این حرمت شکنی نیست؟ مغز کفّ خیابان پخش شده حرمت شکنی نیست؟ کتاب‌های پدرتان را مطالعه بفرمایید، و غیر از ۲۰:۳۰ از این فیلم‌های ساختگی ما سلطنت طلبها، بهائی‌ها و عوامل اسرائیل هم یک بار دیدن فرمائید. لا اقل برای این که مطمئن شوید دروغ میگونیم. نالهٔ آن جوان را هم بشنوید که میگوید ماشین نیروی انتظامی سه بار از روی این پسر کشته شده رد شد. فقط برای اینکه مطمئن شوید این کلیپ‌ها ساختگی هستند و ما دروغ میگوییم. آن جوان هنر پیشه است و به دروغ فریاد میزند و اشک می‌ریزد که برادرش را کشتند، و برای اینکه فردای قیامت رو سفید باشید که مطمئن شدم اینها را منافقین کشتند، و نه وانت نیروی انتظامی.

اگر نگران آخرت هستید، اگر واقعا میخواهید جلوی سید الشهدا سربلند باشید، یک بار از نزدیک به این محل‌ها بروید، ببینید حق با کیست؟ فیلم ‌های مونتاژی ۲۰:۳۰؟ یک در صد احتمال بدهید که منی‌ که مرتد می خوانید راست بگویم. جواب فتوا و رای غلط خود را فردای قیامت چگونه خواهید داد؟

0 comments:

ارسال یک نظر