پیش لرزه های سقوط کودتا

 آغاز شکست پایانی کودتاچیان

 سرکوبگران دیگر نمی توانند نیروهایشان را فقط در یک شهر یا یک روز متمرکز کنند

آیت الله آزاد اندیش منتظری با کوچ سبزش نیز به مردم ایران خدمت می کند. در پی اراده ی استوار مردم ایران در سوگواری برای این بزرگ مرد پشتیبان حقوق بشر و بپا خواستن قم و نجف آباد و فعالیت های سبزهای اصفهان و شیراز و نیز فعالیت هر روزه و مستمر دانشگاه ها و ملی بودن آیین های تاسوعا و عاشورا برای اولین بار بعد از کودتای 23 خرداد دولت کودتا و نیروهای امنیتی اش دیگر قادر به تمرکز در یک جا نیستند و در ضعیف حالت خود قرار گرفته اند.


تا پیش از این کودتاچیان خود را فقط برای محرم آماده کرده بودند ولی با درگذشت جانسوز آیت الله منتظری و پیوستن گروه جدیدی از مردم در سراسر کشور به معترضان سبز قدرت جنبش سبز امروز به بیشترین حد خود و ضعف وریزش نیروی کودتاچیان نیز به بالاترین میزان خود بعد از کودتا رسیده است. دیگر نیروهای کودتا نمی توانند نیروهای خود را در تهران و یا قم و یا اصفهان و ... متمرکز کنند و این آغاز شکست بزرگ آن هاست.

همچنین با حمله های وقیحانه مزدوران کودتا و لباس وحشی ها به پیروان و سوگواران آیت الله منتظری و نیز هواخواهان و مقلدان آیات عظام صانعی، بیات زنجانی، طاهری، دست غیب دیگر برای مومنان نیز شکی نمانده که ادعاهای دینی کودتاچیان دروغ بزرگی بیش نیست و نقاب دروغ و فریب ولایت مطلقه ی وقیح بیش از پیش برای همگان کنار رفته است. مطمئنا مومنان فراوانی بعد از این وحشی گری ها دست از حمایت از این فریبکاران کشیده اند و در مراسم تاسوعا و عاشورا به جنبش بزرگ سبز خواهند پیوست. این بهترین موقعیت برای تمام شهرهاست که با تمام قوا به جنبش سبز بپیوندند. پیروز باد راه سبز امید برای ایرانی بهتر.


رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد
 

بیانیه شماره 3 انقلاب سبز

روی فیس بوک موسوی: قرار ما تاسوعا و عاشورا: از میدان امام حسین تا میدان آزادی! رسانه شمائید


 علام مسیر و نحوه برگزاری تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته و اطلاع رسانی در این خصوص به بهترین نحو در حال انجام است. اما این به معنای محدود کردن حرکت اعتراضی جنبش سبز به این دو روز نیست. کودتاچیان تمام نیروی خود را برای مهار سبزها در روزهای تاسوعا و عاشورا متمرکز کرده اند و در شبهای قبل از آن، حتی الامکان از برخورد و سرکوب پرهیز میکنند. طبق گزارشهای واصله از بسیاری از شهرهای ایران، مراسم عزاداری بدون مداخله پلیس در حال انجام است و ادعاهایی که در مورد تعداد و سازماندهی نیروهای "همیار" عنوان میشد، جعلی و به قصد مرعوب کردن سبزهاست. کودتاچیان تنها مانده اند و هیچ پشتیبان و همیاری در میان مردم ندارند. از شب جمعه شور و حال مراسم افزایش می یابد و شمار زیادی از هیئت های عزاداری در شهرهای مختلف به حرکت در می آیند. باید هشیار بود و از فرصت مناسبی که در روزهای پنج شنبه و جمعه فراهم است جهت زمینه سازی تظاهرات شنبه و یکشنبه استفاده کرد. نیروی کودتاچیان بسیار محدود و شکننده است و آنها نمیتوانند چهار روز پیاپی به سرکوب مردم بپردازند. لذا از تمام فعالان و هوادارن محترم جنبش سبز تقاضا میشود که فعالیت خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در شبهای باقی مانده در تکایا و هیئت های عزاداری شرکت کنند. این مشارکت میتواند با حرکتهای زیر تکمیل شود: نشان دادن علامت پیروزی، بر افراشتن تصاویر آیت الله منتظری، موسوی، کروبی و شهدای جنبش، شعار نویسی و سر دادن شعار و از همه مهمتر اتصال شبکه های محلی و تشکیل شبکه های منطقه ای برای شرکت در تظاهرات روزهای تاسوعا و عاشورا. یادآوری میشود که این حرکتها را میتوان به صورت پراکنده و جنگ و گریز انجام داد تا ضمن جلوگیری از دستگیری و تلفات، نیروی سرکوب در تمام نقاط شهر به حرکت در آید و خسته و فرسوده گردد. در صورت عدم مداخله سرکوبگران میتوان یک تظاهرات محلی مسالمت آمیز برگزار و تصاویر آن را به رسانه های مستقل مخابره کرد. بهترین شیوه اطلاع رسانی و سازماندهی تظاهرات تاسوعا و عاشورا، حضور سبز در مراسم عزاداری شبهای هفتم و هشتم محرم است. قرار ما در روزهای تاسوعا و عاشورا: امام حسین تا آزادی

پیش لرزه های سقوط کودتا: نیروی انتظامی و سپاه: ما خودمان عزاداریم؛ یزیدی نیستیم که عزادارن حسینی را بزنیم


مدتی است که بین مقامات ارشد امنیتی -نظامی (از جمله شخص خامنه ای) در باره ی نوع برخورد با مخالفان چند دستگی پیش آمده ( مثلا اینجا) و این اختلاف ها مدیریت متمرکز ماشین سرکوب را با مشکل جدی مواجه کرده است و هر کسی گناه ناکامی ها را به گردن دیگری می اندازد. این دودلی ها باعث شکاف های فراوان و درگیری بین نیروهای سرکوبگر مزد بگیر و یا نیروهای انتظامی رسمی نیز شده است. به ویژه از مدت ها قبل خبرهایی از همصدایی بدنه ی تمام نیروهای انتظامی و نظامی (وظیفه و کادر) (از جمله سپاه) با جنبش سبز مردم می رسد. (مثلا اینجا)

اما آخرین خبرهایی که از دو منبع از داخل نیروها رسیده گویای این است که در یک ماه گذشته نافرمانی های مختلفی در رده های مختلف روی داده و درگیری های عقیدتی و مدیریتی بین افسران ارشد سپاه (در حد معاونان فرماندهان استان) و نیز بین فرماندهان سازمان حفاظت اطلاعات و دیگر فرماندهان سپاه رخ داده است. طبق این خبر، بی میلی نیروهای رسمی برای اعزام به خیابان ها در موارد زیادی تبدیل به نافرمانی آشکارشده است. نکته ی مهم تر این که به ویژه آیین های تاسوعا و عاشورا باعث شده است که خیلی از نیروها بدون ترس بگویند که خودشان هم عزادار امام حسین هستند و حاضر نیستند عزاداران حسینی را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و در ردیف یزید و شمر قرار بگیرند و لعن و نفرین مومنان را برای خودشان بخرند و خسره الدنیا و آخره بشوند

تهران جواب بی حرمتی به بیت پیر سبز را ظهر عاشورا میدهد . امام حسین تا انقلاب به قصد آزادی .

تهرانیان بی تاب رسیدن به ظهر عاشورایند تا فریاد خشم خود را بر ظلم و ظالمین بکوبند و پایه های لرزان حکومت ولایت فقیه را بلرزانند . میعادگاه عاشقان آزادی ، ظهر عاشورا از میدان امام حسین تا میدان انقلاب و راهپیمایی گسترده تا میدان انقلاب . همراه شو عزیز .



 
چهارشنبه ۲ دى ۱۳۸۸
خاتمی: از اینهمه دروغ باید به خدا پناه برد

نامه به رهبر جعلی بود

محمد خاتمی رئیس جمهور سابق در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، نگارش نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای را تکذیب کرد و گفت اگر قرار را بر تکذیب این قبیل اخبار جعلی قرار دهد، مجبور خواهد شد تمامی کارهای مهم خود را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری پارلمان نیوز، ارگان فراکسیون اقلیت مجلس، محمد خاتمی در این باره افزود: "در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند كه نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می‌دهند كه فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی‌دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود".

وی فضای سیاسی کشور را مملو از تهمت و دروغ دانست وادامه داد: "با دروغ و تهمت به بهترین نیروهای انقلاب که هیچ کس باور نمی‌کند آنها نیروهای منحرف هستند، هر نسبتی می‌دهند و بدتر از این آن است که رواج دروغ، تهمت به نام نظام باشد".

گفتنی است روز دوشنبه رسانه های حامی دولت، گزارش جعلی سایت "جهان نیوز" وابسته به شاخه فرهنگی سپاه پاسداران را بازتاب دادند که بر اساس آن ادعا شده بود محمد خاتمی در نامه ای از آیت الله خامنه ای خواسته است تا وی (خامنه ای) در جریان وجود برخی موانع برای نزدیکی سران اصلاح طلبان با وی باشد.

خبر جعلی سایت "جهان نیوز" بلافاصله به صورت هرمی در روزنامه ها و سایت های حامی دولت منتشر شد.از جمله این رسانه ها، روزنامه وطن امروز بود که مدیریت آن را مهرداد بذر پاش، یکی از تندروهای حامی محمود احمدی نژاد بر عهده دارد.

در این خبر جعلی ادعا شده بود که "خاتمي در اين نامه حساب خود را از حرکت هاي موسوي و کروبي جدا دانسته است".

در این گزارش جعلی همچنین آمده بود "خاتمي در نامه اي که سه هفته پيش به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرده است، ضمن اعلام برائت از تندروي هاي موسوي و کروبي خواستار ديدار با رهبر معظم انقلاب شده است".

روزنامه وطن امروز، خود نیز بخش هایی را به خبر جعلی سایت "جهان نیوز" افزود و نوشت:  "وي[خاتمی] اخيرا در جمعي، از نگارش نامه دومش هم به رهبر معظم انقلاب خبر داد. وي در نامه اول خود آورده است که يک گروهي در برخي نهادها هستند که نمي خواهند رابطه ما با شما خوب باشد و در صدد بر هم زدن اين رابطه هستند ".

وطن امروز در ادامه از قول محمد خاتمی نوشت: "در برخي موارد دوستان ما حرمت شما را نگه نداشتند، حرمت امام را نگه نداشتند و من واقعا ناراحت هستم و به آنها تذکر دادم. من با آقاي کروبي بحث تندي داشتم، و به آقاي موسوي خيلي انتقادهاي تندي داشته ام... ما به قانون اساسي و ولايت فقيه اعتقاد داريم. مجمع روحانيون مبارز همه حرفش اين است که ما نمي خواهيم به نظام و رهبري نظام ضربه وارد شود. شما حساب آقاي موسوي را از ما جدا بدانيد...من جلو تندروي موسوي را گرفته ام و تا حدودي کنترلش کرده ام، اگر نه از اين هم بدتر مي کرد."

نامه جعل شده ارگان های حامی دولت که به وضوح ادبیاتش با ادبیات خاتمی تفاوت داشت، به نقل از رئیس دولت اصلاحات چنین ادامه یافته بود: "ما خيلي دلمان پر است، مي خواهيم بياييم و حرف هايمان را بزنيم و گلايه هايمان را مطرح کنيم؛ اجازه بدهيد ما به ملاقات شما بياييم ".

 رسانه هاي حامي دولت در حالی تلاش داشتند با جعل نامه از سوی محمد خاتمی،  وی را مشتاق به ابراز برائت از موسوي و کروبي نشان دهند که وی در سخنرانی های اخیر خود میرحسین موسوی را "زعیم جنبش سبز" و مهدی کروبی را از "شخصیت های باسابقه انقلاب" خوانده است.

یک کارشناس سیاسی در گفت و گو با روز درباره اقدام اخیر رسانه های هرمی  حامی دولت در جعل نامه به نقل از خاتمی گفت: "کافی است برای اثبات جعلی بودن گزارش این رسانه ها سخنرانی های اخیر محمد خاتمی که دولت دهم را دولت برآمده از کودتا نامیده و بارها از تسلط جریان استبداد دینی سخن گفته، بازخوانی کنیم تا ناشیانه بودن اقدام اخیر رسانه های حامی دولت معلوم شود".

گفتنی است سایت های تندرو "جهان نیوز" و "رجا نیوز" پس از آنکه محمد خاتمی ادعای آنها مبنی بر ارسال نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای را تکذیب کرد، با انتشار این تکذیبیه مدعی شدند که این خبر را "سایت های حامی موسوی جعل کرده بودند".

رجا نیوز در خبری که با عنوان "تکذیب ارسال نامه به رهبرانقلاب از سوی خاتمی" منتشر کرد، مدعی شده: "سيد محمد خاتمي خبر رسانه های حامی موسوی را که درباره نامه او به رهبر معظم انقلاب منتشر شده بود، «دروغ و جعل» خواند".

گفتنی است رجانیوز درحالی مدعی انتشار این خبر در سایت های حامی میرحسین موسوی شده که عین گزارش روز دوشنبه روزنامه وطن امروز، در ساعت ١٢ شامگاه دیشب، کماکان در آرشیو این سایت وجود داشت اما ساعتی بعد آن را از آرشیو خود حذف کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر