امام جمعه مشهد معترضان به خامنه‌اي را بزغاله و گوساله خواند

سخنران تجمع روز چهارشنبه حاميان دولت در ميدان انقلاب با حمله شديد به معترضان و مخالفان دولت و تمجيد از رهبر جمهوري اسلامي به عنوان «تنها گزينه رهبري روي كره زمين» معترضان به آيت‌الله خامنه‌اي را «مشتي بزغاله و گوساله» خواند.

احمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد، كه در اجتماع هزاران نفر از حاميان دولت كه به دعوت سازمان تبليغات اسلامي و براي محكوميت آنچه «هتك حرمت مراسم عاشورا» خوانده شد سخن مي‌گفت، مخالفت با ولايت فقيه را مخالفت با امام زمان، اصل امامت، قرآن و اسلام خواند.

امام جمعه مشهد با تشبيه درگيري‌هاي معترضان و نيروهاي دولتي به جنگ حزب‌الله با حزب شيطان اضافه كرد كه امروز جنگ حزب‌الله و حزب‌الشيطان در عرصه اين كشور بروز پيدا كرده و اين جنگ جنگي قطعي و صريح است.

با گذشت نزديك به هفت ماه از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران، اعتراض‌هايي كه با واكنش به نتايج اعلام شده انتخابات آغاز شد، همچنان ادامه دارد و ابعا گسترده‌تري به خود گرفته است و در تازه‌ترين تجمعات اعتراضي شخص آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر ايران، و جايگاه او به عنوان ولي فقيه مورد چالش معترضان قرار گرفت.

اين اعتراض‌ها از نخستين روزهاي پس از انتخابات با سركوب شديد نيروهاي امنيتي روبه‌رو شد و در يكي از خشونت‌بارترين اين برخوردها، در روز عاشورا دست‌كم هشت تن، به روايت مقامات دولتي، در تهران جان باختند.

با اين حال مقامات دولتي كه از سوي معترضان متهمند كه با رعايت نكردن حرمت ماه محرم به روي راه‌پيمايان آتش گشوده‌اند، معترضان را به حرمت‌شكني متهم كردند و براي راه‌پيمايي سراسري روز چهارشنبه در پاسخ به اين «حرمت‌شكني» فراخوان دادند.

در همين زمينه آقاي علم‌الهدي به سران معترضان خطاب كرد كه مطالبه به ناحق ابطال انتخابات بستر را براي جريان‌هاي الحادي و منافقان آماده كرد و روز عاشورا اين مطالبه به ناحق به محاربه انجاميد.

وي همچنين منافقين، عنواني كه در ادبيات مسئولان جمهوري اسلامي به اعضا و هواداران سازمان مجاهدين خلق اطلاق مي‌شود، را رهبران حوادث روز عاشوراي تهران خواند و با استناد به سخنان آيت‌الله خميني در مورد محارب بودن اعضاي سازمان مجاهدين، معترضان روز عاشورا را نيز محارب دانست.

آقاي علم‌الهدي كه سخنانش در اين جمع با شعارهاي راه‌پيمايان عليه رهبران مخالفان دولت جمهوري اسلامي همراهي مي‌شد، همچون ديگر مقامات دولتي از سران مخالفان به عنوان سران فتنه ياد كرد و افزود كه اكنون كه رهبري راه توبه را براي سران فتنه باز گذاشته است، آنها بايد در ضرب‌العجلي كه قوه قضائيه تعيين مي‌كند توبه كنند وگرنه محارب شناخته خواهند شد و اين مردم و اين نظام با آنها به عنوان محارب برخورد مي‌كند.

وي اصل محوري نظام را ولايت فقيه خواند و با اشاره به شعارهاي معترضان عليه آيت‌الله خامنه‌اي، معترضان را مشتي «بزغاله و گوساله» خطاب كرد، عنواني كه در شعارهاي تجمع‌كنندگان هم انعكاس يافت و حاميان دولت با استفاده از اين عنوان براي ميرحسين موسوي خواستار اعدام وي شدند.

اين بخش از اظهارات امام جمعه مشهد، در متني كه در خبرگزاري‌ها منتشر شده است انعكاس نيافت، اما تلويزيون دولتي ايران علاوه بر انعكاس اين بخش از سخنان، شعارهايي را از حاميان دولت در اين مراسم عليه آقاي موسوي و ديگران رهبران معترضان پخش كرد.

پيشتر برخي از سايت‌هاي خبري منتقد دولت از انتشار گسترده پوسترها و تابلونوشته‌هايي با مضمون مخالفت با ميرحسين موسوي و ديگر سران معترضان خبر داده و گفته بودند كه در اين تابلو نوشته‌هايي در مورد «برخورد انقلابي مردم با سران فتنه» به چاپ رسيده است.

نظير چنين تجمعاتي در ديگر شهرهاي ايران نيز گزارش شده است.

اظهارات آقاي علم‌الهدي و شعارهاي هواداران دولت بر ضد رهبران معترضان در حالي است كه در روزهاي اخير بر حجم اقدامات دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي جمهوري اسلامي عليه نزديكان ميرحسين موسوي، مهدي كروبي و محمد خاتمي افزوده شده و پس از آن كه در روز عاشورا خواهرزاده ميرحسين موسوي به ضرب گلوله به قتل رسيد، در روزهاي اخير بسياري از مشاوران نزديك ميرحسين موسوي و محمد خاتمي نيز دستگير شده‌اند.

مقامات دولتي قتل سيد علي حبيبي موسوي، خواهرزاده ميرحسين موسوي، را كار «گروه‌هاي ترور» مي‌دانند و برخي از سايت‌هاي خبري از جمله پارلمان‌نيوز خبر داده‌اند كه «يك مقام عالي‌رتبه نظام» در اين زمينه با خانواده حبيبي موسوي ابراز همدردي كرده و خواستار جديت و تلاش مضاعف دستگاه‌هاي مربوطه براي شناسايي و برخورد با عاملان اين اقدام شده است.

مقام عالي‌رتبه نظام عنواني است كه سايت‌هاي خبري در نقل قول‌هاي غيررسمي خود از آيت‌الله خامنه‌اي از آن استفاده مي‌كنند.
seda jan - انگلستان - گلاسكو

0 comments:

ارسال یک نظر