نافرماني مدني مسالمت آميز

پس از سركوب خونين عاشورا و واكنش دفاعي تظاهر كنندگان و  بهانه اي كه براي سركوب بيشتر بدست سركوبگران افتاده و با توجه به زيرپاگذاشتن قانون ، دين و مراجع از سوي حاكمان، سئوالات اساسي مطرح مي شود:

 

1-آيا تاثير و ماندگاري تظاهرات و شعاردادن به ميزان هزينه هاي آن است؟

 

2-آيا موضع ماندن در چهارچوب نظام و قانون اساسي كه از سوي سران جنبش سبز مطرح مي شود هنوز كارايي دارد؟

 

2-آيا روش فشار از پايين(تظاهرات) و چانه زني از بالا ( مذاكره سران جنبش با حاكميت فعلي) مي تواند اميد بخش جنبش سبز باشد؟

 

4- آيا مي توان بجاي تظاهرات و سردادن شعار  روش كم هزينه تر و مسالمت آميزتري براي جنبش سبز جست؟

 

5- آيا مي توان بجاي موضع ماندن در چهارچوب نظام و قانون اساسي  موضع بهتري يافت تا با جذب حداكثري مردم زمينه اتحاد در جنبش سبز را فراهم آورد و بجاي اميد به مذاكره با حاكميت ، حاكميت را به عقب زد و اراده ملت را جاري ساخت؟

 

بهترين روش براي پرهيز از دام خشونتي كه حاكميت پهن كرده تا ماشين سركوب خويش را به راه اندازد و جنبش سبز را سركوب يا پرهزينه نمايد نگارش قانون اساسي جديد است.  تلاش براي ترسيم نظامي كه انعكاس آمال و آرزوهاي ايرانيان است تا بتواند جمهوري ايرانيان را محقق سازد.

 

مدتي است كه حقودانان جنبش سبز پيش نويس قانون اساسي جديد را منتشر نموده اند و قول داده اند كه در نيمه دوم آذرماه با جمع بندي نظرات مندرج بر پيش نويس اول ، پيش نويس دوم را منتشر سازند.

 

http://greenlawyers.wordpress.com

 

شكست نظام ولايت مطلقه فقيه ، نيازمند خلاقيت است نمي توان با حضور در بازي حاكميت به دام خشونت كشيده شد و توقع پيروزي داشت زماني كه زر و زور و تزوير به كمك هم آمده اند تا جنبش سبز را زمين گير كنند و كوچكترين بهانه اي را دستاويز تكفير و برخورد خشن خود قرار مي دهند و با انحصار رسانه اي و وارونه جلوه دادن واقعيات ، در حال تزريق اين فكر به جامعه اند كه جنبش سبز سزاوار سركوب خشن است ، با دعوت براي اظهار نظر در مورد پيش نويس قانون اساسي جديد ، شما هم در پي ريزي ايراني جديد و پيروزي جنبش سبز سهيم شويد. بجاي ورود به كنش و واكنش تظاهرات ( خشونت حاكمان و مظلوميت مردم در دفاع از خود ) شما هم قانون گذار سبز شويد و به جمع افراد خلاقي بپيونديد كه بهترين روش نافرماني مدني صلح آميز و مسالمت جويانه را پي مي گيرند.

 

اتحاد ، رمز پيروزي جنبش سبز است . مي توان قانون اساسي نوشت كه تمامي نظرات و ديدگاههاي موجود در جنبش سبز را زير لواي يك قانون متحد سازد و سپس اين قانون را براي مردم توضيح داد و از آينده سبز ايران براي شان گفت و اينگونه پايه هاي حاكميت مطلقه ولايت فقيه را نشانه رفت.

 

قانون اساسي جديد بدون اصل ولايت فقيه ، يعني موثرترين شعار بر عليه خامنه اي

 

قانون اساسي جديد مردم سالار يعني بدترين دشنام به كودتاچيان

 

با قانون اساسي جديد شما بدون اينكه شعاري بدهيد ، موثرترين شعارها و دشنام ها را بيان كرده ايد

 

با قانون اساسي جديد شما ديگر نياز نداريد تا شجاعت خويش را در تظاهرات به رخ حاکمان بکشید چون شما شجاعانه ترین عمل را انجام داده اید  و به شکل کاملا مسالمت آمیز موثرترین نافرمانی مدنی را انجام داده اید. 

 

اظهار نظر و مشارکت در نگارش قانون اساسی جدید به معنی آن نیست که سران جنبش سبز نمی توانند با حاکمیت مذاکره کنند و برای اصلاحات گام بردارند بلکه به این معنی است که شما مردم بهترین و کم هزینه ترین روش را برگزیدید و حاکمیت را به مرگ گرفتید تا به تب رضایت دهد.

 

با نگارش قانون اساسی جدید حاکمیت متوجه می شود که نابودی ولایت مطلقه فقیه منحصر به شعار در روزهای تظاهرات  نیست بلکه برنامه ریزی شده است و آن موقع می توان انتظار داشت که با سران جنبش وارد مذاکره شود و رویه اصلاح آغاز و ذره ذره به نفع خواست مردم عقب نشینی نماید.

0 comments:

ارسال یک نظر