گزیده آخرین اخبار



فوری/ در پی تعرض به خانه های آیت الله منتظری و آيت الله صانعی شماری زیادی از دوستداران و هواداران اين دو مرجع شيعه شبانه برای پاسداری از حریم بیوت آنها از شهرهای اصفهان و نجف آباد راهی قم شده اند.

حدود 1000 نفر از نیروهای بسیجی و لباس شخصی با حمله به دفتر ایت الله صانعی ضمن فحاشی و ضرب و شتم افراد نزدیک به دفتر ایشان، اقدام به شکستن شیشه ها و چسباندن عکس آیت الله خامنه ای کردند.

به گزارش نوروز، در این میان نیروی انتظامی با حمایت از این گروه آشوبگر از دخالت مردم در دفاع از بیت آیت الله صانعی جلوگیری کرد.

طبق اخبار واصله نیروهای حامی دولت بر اساس مجوزی که از فرمانداری استان قم دریافت کرده اند، فردا از میدان امام خمینی در قم تا محل دفتر آیات عظام صانعی و منتظری به راهپیمایی خواهند پرداخت.

در این میان نیز به مدارس بخش نامه شده است که دانش آموزان را جهت حضور در راهپیمایی اماده کنند .


 



مهندس میرحسین موسوی که پایه گذار فرهنگستان هنر بوده و از زمان تاسیس آن ریاست این مجموعه فرهنگی را عهده دار بود، امشب توسط رییس دولت کودتا از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی نژاد که در جریان سفرهای استانی به فارس سفر کرده بود، برای شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدت کوتاهی به تهران بازگشت و پس از صدور حکم عزل مهندس موسوی و انتصاب علی معلم به جای او، به استان فارس بازگشت!

به گزارش پارلمان نیوز، فرهنگستان هنر به ریاست میرحسین موسوی که ملجاء، پناهنگاه و محل رشد هنرمندانی بود که هنر آنان در چهار سال گذشته بهایی نداشت، از هفته‌ها قبل خود را آماده وداع با موسوی کرده بود و زودتر از فرهنگستان، میرحسین موسوی بود که بعد از اعلام نتیجه انتخابات خود را برای وداع با بنایی که او طراحش بود آماده کرد، دفتر کار دیگری برای خود تدارک دید و چندی پیش نیز وداعی نیمه رسمی با اعضای فرهنگستان انجام داد.

امشب به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برکنار و به جای این شخصیت انقلابی و محبوب، علی معلم دامغانی جایگزین شد تا در کنار مهدی کلهر، مصطفی رحماندوست و جهانگیر الماسی که امشب آنان نیز به عضویت در این شورا منصوب شدند، پیش‌برنده سیاست های فرهنگی دولت کودتا باشند.


 


فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از یکماه بیخبری با مادر خود تماس گرفت.

به گزارش نوروز، این فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگوی تلفنی کوتاه خود ضمن اعلام سلامتی اش گفت که از سلول انفرادی به سلول 2نفره منتقل شده است.

فیض الله عرب سرخی پس از تحمل بیش از 3ماه حبس در سلول انفرادی به همراه سایر فعالان سیاسی دربند، به سلول های دو و چند نفره منتقل شده بود، اما او از ماه پیش تا امروز دوباره به سلول انفرادی منتقل و طی تماسی با خانواده اش اعلام کرده بود که محل حبس او از زندان اوین به مکانی نامعلوم تغییر خواهد کرد.


 



خانواده دکتر علی شریعتی با انتشار پیامی، درگذشت آیت الله العظمی منتظری را تسلیت گفتند.

به گزارش کلمه، متن پیام بدین شرح است:

«اذا ظهرت البدع فعلی العالم ان یظهر علمه»

درگذشتِ عالمِ مردمی آیت‌الله حسین‌علی‌منتظری، از برجسته‌ترین فقهای جهانِ اسلام و تشیع، هم‌رزم طالقانی بزرگ و از پی او، بیدارترین وجدانِ نظامِ برخاسته از انقلابِ مردمِ ایران، در این روزهای سوگِ خون و سورِ پیام، موجی از اندوه همگانی، بویژه در دلِ مبارزانِ راهِ آزادی‌ و کرامتِ انسان برانگیخت.

ارجمندترین درس‌ِ مکتبِ منتظری فداکردن موقعیت برای استظهارِ آنچه حقیقت می‌دانست بود.

زمانِ فرخنده ارزیابی میراثِ اخلاقی و انسانی و تاریخی آیت‌الله منتظری، فراسوی آراء و اظهارات و اقداماتِ آن بزرگوار در مقاطعِ گوناگونِ تاریخِ انقلاب، هنوز فرانرسیده است.

تاریخِ آینده ما، اما، بی‌تردید سخنان و درس‌های آموزنده و انسانسازِ ارجمندی برای گفتن خواهد داشت. و با این امید و انتظار.

خانواده شریعتی، در این لحظه‌ی حساس در سرنوشتِ میهن، بر خود واجب می‌داند تا از این طریق مراتبِ همدردی و قدردانی عمیقِ خویش را خطاب به فرزندان و دوستدارانِ آن چهره‌ی صادق و صمیمی و سنّتِ او، ابراز دارند.

با درود و بدرود، ستایش و نیایش برای آسایش و آمرزش آن روح پرفتوح.

خانواده شریعتی


 



به دستور وزارت ارشاد دولت کودتا، خبرگزاری ایلنا مجبور به حذف خبر درخواست عضو شورای شهر تهران مبنی بر نامگذاری مکانی درخور شأن آیت الله منتظری در تهران، شد.

این خبر دقایقی پس از آنکه بر روی خروجی ایلنا قرار گرفت، حذف شد. خبرگزاری ایلنا در چند روز گذشته نیز برای انتشار اخبار مربوط به جنبش سبز تذکر دریافت کرده بود.

خبری که ایلنا مجبور به حذف آن شد، بدین شرح است:
معصومه ابتکار گفت: با توجه به آنكه مرحوم آيت‌الله منتظري ساليان سال با رژيم ستم‌شاهي مبارزه كرده و كارنامه درخشاني براي اسلام داشته، جا دارد كه يكي از بناهاي ارزشمند و مكاني را كه در شان اين مقام باشد به نام اين مرحوم نامگذاري كنيم.

به گزارش ايلنا، رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران با اشاره به سنت حسنه‌اي كه شوراي شهر براي قدرشناسي از شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب دارد، تاكيد كرد: طي روزهاي گذشته ضايعه درگذشت عالم رباني و فقيه مجاهد حضرت الله منتظري را داشتيم كه در اين هفته بسياري از مراجع بزرگوار، مقام معظم رهبري و شخصيت‌هاي بزرگ كشور اين ضايعه را تسليت گفتند و مقلدان ايشان و همچنين جمع كثيري از مردم اين ضايعه را همراهي كردند.

او افزود: به جا است كه شوراي شهر طبق سنت حسنه ديرين خود كه براي قدرشناسي از شخصيت‌هاي بزرگ اقداماتي را مي‌كرده با توجه به آنكه مرحوم آيت‌الله منتظري ساليان سال با رژيم ستم‌شاهي مبارزه كرده و كارنامه درخشاني براي اسلام داشته، جا دارد كه يكي از بناهاي ارزشمند و مكاني را كه در شان اين مقام باشد به نام اين مرحوم نامگذاري كنيم و كميسيون نامگذاري شوراي شهر نيز در اين ارتباط اقدام كنند تا اين سنت حسنه قدرشناسي شكل گيرد.
چمران رئيس شوراي شهر تهران نيز خطاب به ابتكار تاكيد كرد: پيشنهاد را كتبا ارائه كنيد تا بررسي شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، احمد مسجد جامعي عضو كميسيون فرهنگي ـ اجتماعي شوراي شهرتهران نيز كه قصد داشت خاطراتي از اين مرحوم در صحن علني شورا ارائه كند با واكنش چمران مواجه شد كه گفت لطفا وارد حواشي نشويد چرا كه دستور جلسه امروز ما به اين مسئله اختصاص ندارد، اما مسجدجامعي اعلام كرد آيت‌الله منتظري خواسته يا ناخواسته جزو ذخاير نظام ما هستند.


 


احمد منتظری، فرزند آیت‌الله العظمی منتظری گفت که مراسم سوم و هفتم درگذشت این مرجع تقلید بزرگ شیعه به دلائل امنیتی برگزار نخواهد شد.

وی در توضیح گفت: آیت الله منتظری هرگز راضی نبودند که مردم به هیچ دلیلی آسیب ببینند؛ تصور ما بر این است که با حوادثی که از بعد از مراسم خاکسپاری ایشان رخ داده، برگزاری سایر مراسم سبب بروز مشکلات برای دوستداران معظم له توسط گروه مقابل شود.

وی افزود: در پی حمله برخی به دفتر آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله منتظری و منزل فرزندش پس از مراسم تشییع و تدفین او در روز دوشنبه درقم، خانواده چنین تصمیمی گرفته‌اند.

نیروهای بسیجی روز دوشنبه با تجمع در مسجد اعظم قم مانع برگزاری مراسم ختم آیت‌الله منتظری شده بودند و به بیت آیت الله منتظری و دفتر آیت‌الله صانعی نیز حمله کردند.


 


نفیسه زارع کهن، روزنامه نگار و حجت شریفی، همسرش امروز به صورت کابینی با خانواده خود ملاقات کردند.

پدر حجت شریفی در گفتگو با پارلمان‌نیوز، از ملاقات با پسر و عروسش خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه خواهران نفیسه اجازه ملاقات با او را نیافتند و فقط من موفق به دیدار نفیسه و حجت شدم البته دادستان دستور ملاقات حضوری داده بود، اما در زندان تنها اجازه ملاقات کابینی به من دادند.

وی افزود: نفیسه از سلول انفراید خارج شده اما حجت همچنان در انفرادی به سر می برد.

شریفی همچنین اظهار داشت: بازجویی‌های نفیسه که از کمردرد شدید هم رنج می‌برد، تمام شده و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه «حجت را از بند 209 به بند 240 منتقل کرده‌اند»، یادآور شد: حجت در ملاقات امروز گفته است که بازجوهایش تاکنون چندین بار تغییر کرده‌اند و هربار با تغییر تیم بازجوها، بازجویی از اول شروع می‌شود.

گفتنی است، نفیسه زارع کهن روزنامه‌نگار و همسرش حجت شریفی از اعضای سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت، روز 13آبان مقابل منزل یکی از اعضای سازمان تحکیم وحدت بازداشت شدند


 


مسئولین حراست دانشگاه شهید بهشتی روز گذشته از برگزاری مراسم یادبود آیت الله العظمی منتظری در دانشگاه شهید بهشتی ممانعت کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه شهید بهشتی قصد داشت تا مراسم یادبود آیت الله منتظری را در این دانشکده برگزار کند که با مخالفت مسئولین دانشگاه مواجه شدند.

طی دو روز گذشته اعضای انجمن اسلامی دانشکده مدیریت این دانشگاه با پخش خرما و چسباندن پوستر، یاد و خاطره این مرجع عالیقدر را گرامی داشتند.


 


صدها نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت امروز با برپایی مراسمی باشکوه یاد و خاطره آیت الله منتظری را گرامی داشتند.

دانشجویان دانشگاه مازندران که در سوگ آیت الله منتظری مراسم سوگواری برپا کرده بودند با هجوم عوامل حراست دانشگاه مواجه شدند.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با تجمع در صحن دانشگاه و با دردست داشتن عکس هایی از آیت الله منتظری و شهید کیانوش آسا یاد و خاطره این دو عزیز را گرامی داشتند.

به گزارش امیرکبیر، دانشجویان همچنین پلاکاردهایی دردست داشتند که در آنها آزادی کامران آسا، برادر شهید کیانوش آسا مطالبه شده بود.

همزمان با برگزاری مراسم سوگواری در دانشگاه علم و صنعت، نیروهای حراست این دانشگاه به همراه اعضای بسیج به تهدید دانشجویان و فیلمبرداری از آنان مشغول شدند.

دانشجویان همچنین با برگزاری مراسمی با سینه زنی برای کیانوش آسا هم کلاسی شهیدشان عزاداری کردند. دانشجویان یک صدا خواندند:
در راه وطن ریخته شد خون کیانوش/ عزیزم کیانوش، شهیدم کیانوش
از درد غمش ما همه گشتیم سیه پوش/ عزیزم کیانوش، شهیدم کیانوش

دانشجویان همچنین در مقابل سردر دانشگاه علم و صنعت حضور یافته و شعارهای خود را در آنجا و برای مردم نیز سر دادند.

با حضور دانشجویان در مقابل درب اصلی دانشگاه، مامورین حراست اتوبوس هایی را در آن محل پارک کردند تا مردم عبوری نتوانند دانشجویان را مشاهده کنند. اما مردم در حال عبور با نشان دادن علامت "پیروزی" شعارهای دانشجویان را تکرار کردند.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت شعارهایی همچون "الله اکبر"، "محمود خائن..."، "مرگ بر دیکتاتور"، وصیّت منتظری، مرگ بر دیکتاتوری"، "دیکتاتور بدونه به زودی سرنگونه"، "دیکتاتور ننگت باد، منتظری روحت شاد"، "حسین حسین شعارمه کیانوش افتخارمه"، "عزا عزا است امروز روز عزاست امروز ملّت سبز ایران صاحب عزا است امروز"، "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد"، "ما پیرو حسینیم، یاور میرحسینیم"، "پیرو خطّ حسین، منتظری میرحسین"، "این ماه ماه خون است، یزید سرنگون است" و "حسین حسین شعارشون کهریزک افتخارشون" سر داده و سرود یاردبستانی خواندند.

این مراسم در ساعت 13:30 با ذکر صلوات برای شادی روح آیت الله العظمی منتظری و شهید کیانوش آسا خاتمه یافت.

همچنین در پایان این مراسم دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اعلام کردند در صورت عدم آزادی کامران آسا، هفته آینده نیز تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد.

از سوی دیگر، ظهر روز دوشنبه در حالیکه مسئولین دانشگاه مازندران مشغول برگزاری مراسم دفن جنازه چند شهید گمنام بودند، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در اقدامی از قبل اعلام نشده دست به برگزاری تجمع و راهپیمایی جهت عزاداری برای فوت آیت الله منتظری زدند.

این دانشجویان در ساعت 12 ظهر با تجمع مقابل دانشکده علوم انسانی این دانشگاه و با سردادن شعار های «الله اکبر»، « لا اله الا الله»، «عزاست عزاست امروز روز عزاست امروز، ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز»، «منتطری منتظری آزادیت مبارک»، و ... عزاداری اعتراضی خود را آغاز کردند.

این دانشجویان با سردادن این شعارها و فریادهای پی در پی الله اکبر و با حمل تصاویری از این مرجع شیعیان راهپیمایی خود را به سمت دانشکده های دیگر این دانشگاه شروع کردند.

بنابر این گزارش مامورین حراست این دانشگاه به دانشجویان حمله ور شدند. پس از برگزاری این مراسم جو این دانشگاه به شدت امنیتی شده و مامورین لباس شخصی به طور مرتب در دانشگاه در حال تردد بوده اند.

تاکنون خبری از بازداشت دانشجویان پس از این مراسم گزارش نشده است.


 


محمد توسلي، ابوالفضل بازرگان، سيدامير خرم و علي اكرمي،اعضاي دفتر سياسي نهضت آزادي ايران که به دفتر پيگيري وزارت اطلاعات احضار شده بودند، پس از 6ساعت بازجویی بازگشتند.

این فعالان سیاسی از عصر امروز به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرده بودند و با عدم بازگشت آنها شائبه بازداشت شان مطرح شده بود.

این فعالان سیاسی 6 ساعت تحت بازجویی بوده اند.


 


/pic20.picturetrail.com/VOL147/6612760/13904651/373015583.jpg" align="right" width="350" style="{border:1px solid #FFFFFF; margin: 15px 15px 15px 15px;}" border="1">" width="70" align="right" style="{margin: 2px 2px 2px 2px;}" border="1">
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در گفت وگويي، نسبت به وضعيت سلامتي فيض الله عرب سرخي، عضو شوراي مركزي این تشكل سياسي ابراز نگراني كرد.

محسن آرمين در گفت وگو با كميته رسانه هاي سازمان با اشاره به تغيير وضعيت ناگهاني نحوه نگهداري عرب سرخي در زندان افزود: او در ملاقاتی كه دو ماه قبل با خانواده خود داشت، ضمن تأکید بر سابقه خود در انقلاب و خانواده خویش که دو شهید به انقلاب تقدیم کرده است، اظهار داشت که بر راه و روش گذشته خود همچنان استوار است و دلیلی بر پشیمانی خویش نمی بیند.

آرمين گفت: انعکاس این مطالب توسط خانواده وی در سایت های خبری موجب قطع ملاقات با خانواده و متعاقب آن انتقال وی به سلول انفرادی بود.

سخنگوي سازمان با اشاره به اينكه اکنون حدود یک ماه است که عرب سرخی در مکان نامعلومی در سلول انفرادی نگهداری می شود افزود: در اين يك ماه، جز یک تماس تلفني یک دقیقه ای كه وي در هفته گذشته با خانواده اش داشته است، هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست نیست. بنابراین خانواده و دوستان وی حق دارند نگران سلامتی او باشند.

آرمين گفت: اگر آقای عرب سرخی به لحاظ جسمانی در شرایط متعارف به سر می برد، هیچ دلیلی برای نگهداری او شرایط نامعلوم و محروم ساختن خانواده از ملاقات با وی وجود ندارد.

وي افزود: اگر واقعاً دادگاه فاقد توانایی لازم برای ممانعت از رفتار غیرحقوقی با آقای عرب سرخی و خارج ساختن خانواده و دوستان عرب سرخی از نگرانی است، ما از مقامات قضایی می خواهیم که مانع ادامه این رفتار غیرحقوقی و غیرانسانی در مورد ایشان شوند. در هر حال به گمان ما مقامات قضایی مسئول جان و سلامتی آقای عرب سرخی هستند.

آرمين در پایان با اشاره به دستگيري فیض الله عرب سرخي در روز 16 تیرماه گذشته گفت: ایشان پس از تحمل چند ماه بازداشت و بازجویی در سلول انفرادی، پس از حدود سه ماه، به بند عمومی منتقل و توانست با خانواده خود ملاقات داشته باشد. در این مدت پرونده او تکمیل و به دادگاه فرستاده شد تا زمان محاکمه وی تعیین شود.


 



به مناسبت درگذشت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری، مراسم ترحیمی از سوی آیت الله طاهری در اصفهان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم روز چهارشنبه دوم دی ماه از ساعت 8:30 تا 11:30 صبح در مسجد سید اصفهان برگزار خواهد شد.



 


بیش از صد نفر از شاعران و نویسندگان ایران به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی منتظری پیام تسلیت صادر کردند.
به گزارش نوروز، در این پیام آمده است:

«... و بی‌کسی سخت است»
خبر غیر منتظره بود و این روزها خیلی دشوارتر است تحمل از دست دادنِ کسانمان. صالحانِ با شهامتی که دریافتند برای رفتن آمده‌ایم. که دریافتند زندگی تنها فرصتی برای عشق ورزیدن است و عشق برترین هنر زندگی است.

خبر درگذشت «پدرِ حقوق بشر ایران» غیر منتظره بود و جامعه‌ی هنرمندان را نیز به سوگ نشاند.

«این وقت‌ها دستی که می‌خورَد آرام پشت شانه‌ی آدم، یعنی صبور باش.»

امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا:
شبنم آذر، مهناز آذرنیا، شمس آقاجانی، مریم آموسا، سوری احمدلو، پگاه احمدی، حسین اسماعیلی، ناتاشا امیری، علی ایرانلو، فرهاد بابایی، غلام بشیری، محسن بوالحسنی، سیمین بهبهانی، نسرین بهجتی، راضیه بهرامی، علیرضا بهنام، فتح‌الله بی‌نیاز، مانی پارسا، محمدرضا پارسایار، شهرنوش پارسی‌پور، روزبه پاشا، وحید پاک‌طینت، احمد پرهیزی، رؤیا تفتی، محمد تنگستانی، ناهید توسلی، مجید تیموری، سپیده جدیری، مهری جعفری، افشین جهاندیده، مهرداد جهانگیری، عباس چشامی، توکا چکاد، زهرا حیدری، سعید حیدری، نسرین خسروی مقدم، سارا خلیلی، هادی خوانساری، علی اشرف درویشیان، خسرو دلاور، ایلیا دیانوش، حامد رحمتی، سهراب رحیمی، کاوه رضایی، مینا رضایی فرخ، محمد رمضانی فرخانی، مریم روایی، میثم روایی، رؤیا زرین، ماندانا زندیان، فاطمه سالاروند، نیکو سرخوش، ناهید سرشکی، جلال سرفراز، هدیه سعادت، پیمان سلطانی، فریدون سه‌دهی، امیر نجات شجاعی، محمد شریف، روحی شفیعی، سید علی صالحی، فرزانه طاهری، احسان عابدی، ساسان عباسپور، ری‌را عباسی، پویا عزیزی، میثم علیپور، یوسف علیخانی، حسین علیشاهپور، سینا علیمحمدی، محسن عمادی، ساسان غفوریان، ناصر غیاثی، پوران فرخزاد، محمد قاسمی‌زاده، سعید قربانی، فرزانه قوامی، آزیتا قهرمان، یاسمن کاظمی، هما کافی، سپیده کوتی، باربد گلشیری، پوریا گلمحمدی، مهرنوش محمدزاده، امیر مرادی اسپیلی، رامین مرادی اسپیلی، رضا مرادی اسپیلی، علی مسعودی‌نیا، داریوش معمار، الهام ملک‌پور، حافظ موسوی، مزدک موسوی، شهروز مهدی‌پور، سپینود ناجیان، منظر نجارپور، مینو نصرت، مهدی نظری، نفیسه نواب‌پور، مهدی نوید، محمد ولی‌زاده، فرزاد هاشم‌پور، حسن همایون.


 


مراسم بزرگداشت مجاهد نستوه، اسوه ایستادگی، فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری(رحمه الله علیه)فردا در کاشان برگزار می شود.

به گزارش نوروز، این مراسم از طرف مجمع روحانیون مبارز کاشان، روز 4 شنبه 2/10/88 از ساعت 18 الی 20 برگزار می گردد.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم، کوی شهیدان ثابت (پاقپان)، مسجد الحسین میرنشانه


 



طرح کمک به نيازمندان در شب یلدا به یاد حسین نورانی نژاد و علی سميع زاه، رئیس و عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت انجام شد.

به گزارش نوروز، دوشنبه شب به مناسبت شب یلدا جمعي از جوانان و همراهان حسین نورانی نژاد و علی سمیع زاده به منظور بزرگداشت این دو عضو در بند جبهه مشارکت، به یاري نیازمندان و کودکان بی سرپرست شتافتند.

نورانی نژاد و سمیع زاده بانیان طرح حمايت از نیازمندان در شب یلدا هستند و در سالهای گذشته طرح هایی را مانند کمک به کارتن خواب ها و نیازمندان مناطق فقيرنشین تهران انجام دادند، اما امسال این دو جوان نیکوکار شب یلدا در بند 209 زندان اوین حضور داشتند.


 


آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق با ارسال اطلاعیه درگذشت آیت الله منتظری را به فرزند ایشان تسلیت گفت.

در متن این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

جناب حجة الاسلام آقای حاج شیخ احمد منتظری دام عزه
السلام علیكم و رحمة الله و بركاته

ارتحال والد معظم فقیه عالیقدر حضرت آیت الله آقای منتظری قدس سره را به جنابعالی و دیگر افراد خاندان محترم و به عموم علاقه مندان آن بزرگوار صمیمانه تسلیت عرض می كنم.

از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم، ولاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.

3 محرم 1431
سید علی سیستانی


 


در ادامه احضار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به کمیته انضباطی، روز گذشته بیش از 50 دانشجو به کمیته انضباطی این دانشگاه فراخوانده شدند.

اتهام این افراد شرکت در تجمع 16 آذر عنوان شده است.

گفتنی است، بنابر گزارشات برخی احضار شدگان در مجموع 230 نفر از دانشجویان در این موج جدید، به کمیته انضباطی این دانشگاه فراخوانده شده اند.
براساس این گزارشات، انتظار می رود تا اواخر هفته آینده، روند احضار دانشجویان و برگزاری جلسات کمیته انضباطی به طول بیانجامد.

25 نفر از دانشجویان همین دانشگاه طی دو هفته گذشته به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان نجف آباد احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. اتهام مشخصی برای این افراد ذکر نشده است.


 


مراسم بزرگداشت آيت الله العظمی منتظري فردا در مسجد طالقاني شهر زاهدان برگزار مي شود.

به گزارش جرس، گفته مي شود كه اين مراسم توسط ستاد میرحسین موسوي و با حمايت انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه زاهدان، در مسجد طالقاني اين شهر از ساعت 15 الي 17 برگزار خواهد شد.

همچنين قرار است در دانشگاه زاهدان نیز دانشجويان مراسمي به همين ماسبت برگزار كنند.


 


یک مرکز خاص که دیروز به سازماندهی تجمع خودجوش! برای لغو ختم آیت الله منتظری در مسجد اعظم و حمله به بیت ایشان و دفتر آیت الله صانعی اقدام کرده بود، امروز نیز با ارسال دهها هزار پیامک اقدام به برنامه ریزی برای "تجمع خودجوش در میدان روح الله" قم کرده است.

کلمه به نقل از آینده گزارش داده که در پیام ارسال شده از سوی مرکز مذکور که با شماره ۳۰۰۰۷۹۵۷۰۰۱۸۶ باعنوان معاونت آموزش ارسال شده است آمده: اجتماع و راهپیمایی مردم غیرتمند قم در پاسخ به جسارت های وقیحانه دیروز و استمداد از مراجع عظام/ امروز سه شنبه ساعت ۱۵و۳۰ /میدان روح الله

فرزند آیت الله منتظری روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که به بیت معظم له اطلاع دادند که از دو ساعت پیش از آغاز مراسم ختم آیت الله منتظری که قرار بود در مسجد اعظم قم برگزار شود، نیروهای بسیجی و لباس شخصی همه مسجد را پر کرده اند و قصد اخلال در این مراسم را دارند.

برهمین اساس، بیت آیت الله منتظری مراسم ختم در مسجد را لغو کرده و اعلام کردند که این مراسم در منزل آن فقیه عالیقدر برگزرا خواهد شد. این موضوع که خشم نیروهای بسیجی و اخلالگر را برانگیخته بود، باعث تجمع آنها در مقابل بیت آیت الله منتظری و در نهایت درگیری و شکستن شیشه های بیت توسط آنها شد.

گفتنی است ، پیکر آیت الله منتظری دیروز در میان سیل جمعیت مردم سبز عزادار در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.


 


دومين دادگاه رسيدگي به اتهامات كلوتيلد ريس تبعه فرانسه هفته جاري برگزار خواهد شد.

روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران با انتشار اطلاعيه‌اي ضمن اعلام اين مطلب افزود: دادگاه متهم ياد شده روز چهارشنبه دوم ديماه سال جاري در محل شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور وكيل متهم و نماينده مدعي‌العموم برگزار مي‌شود.

همچنين بنابر اين اطلاعيه دادگاه رسيدگي به اتهامات سيدحسن احمديان، از متهمان حوادث اخير نيز روز چهارشنبه دوم ديماه سال جاري در شعبه 36 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار خواهد شد.


 


ساعتی پیش دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران مقابل ساختمان علوم انسانی این دانشگاه تجمع کردند.

دانشگاه علوم و تحقیقات به سبب آنکه بیشترین پذیرشش از میان متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) است معمولا فعالیت سیاسی به خود نمی بیند اما طی شروع سال تحصیلی جدید این چندمین باری است که دانشگاه یاد شده با چنین تجمعاتی روبرو می شود.

به گزارش تابناک، از حدود ساعت 13 امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در مقابل ساختمان علوم انسانی تجمع نموده و شعارهایی علیه دولت سر دادند، در ادامه نیز تعدادی دانشجویان در حمایت از دولت به شعار علیه آنها پرداختند.

بر پایه این گزارش، اکنون ورود دانشجویان و اساتید دانشگاه به داخل از درب اصلی محدود شده و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان و برخی اساتید برای برگزاری کلاس های درس بعد از ظهر خود دچار مشکل شدند.


 

0 comments:

ارسال یک نظر