آشنایی با زندانیان سیاسی

از این هفته قصد داریم در ویژه نامه یکشنبه ها هر هفته به معرفی یک زندانی سیاسی بپردازیم. امیدواریم با این کار هموطنان ما بیشتر با مبارزان فعال در عرصه سیاسی آشنا شوند.


علی اکبر محمدزاده فعال دانشجویی و دبیر و از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است.
بازداشت
علی اکبر محمدزاده ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ بدنبال تظاهرات و تجمع در دانشگاه شریف در روز ۲۵ بهمن ۸۹، یه همراه تعدادی دیگر از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شد. وی بعد از بازداشت به بند ۲۴۰ زندان اوین و سلول‌های انفرادی منتقل شد. وی در این مدت تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفت و تا مدت‌ها در سلول انفرادی به سر برد.
محمدزاده به دلیل آنچه بازجویانش «اعتراف نکردن به گناه» اعلام کرده‌ بودند تحت فشار قرار گرفت تا اعترافاتی خلاف واقع علیه خود انجام دهد. این فعال دانشجویی مدت ۵۴ روز در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر برد، تا اینکه در تاریخ ٢٢ فروردین ۸٩ به سلول ۴ نفره و در نهایت در ۵ اردیبهشت ماه ۸٩ به بند ٣۵۰ اوین منتقل شد. در مدت انفرادی تنها ۳ بار تماس تلفنی با خانواده‌ی خود داشت.
اتهامات و حکم
علی‌اکبر محمدزاده در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام تجمع و تبانی به استناد ماد‌ه‌ی ۵۱۰ و ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی به ۶ سال زندان محکوم شد. از این ۶ سال پنج سال به خاطر تجمع و تبانی و ۱ سال نیز به خاطر تبلغ علیه نظام صادر شده است.
پیگیری
محمدزاده در اوایل مهر ماه  ۱۳۹۰ در پی تشدید یک بیماری خونی از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. محمدزاده بعد از چند روز درمان در بیمارستان بار دیگر به زندان اوین منتقل شد. وی در تمام مدت با دست‌بند و پابند در بیمارستان بستری بود.
منبع

0 comments:

ارسال یک نظر