سفیر سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا، به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار شد

در ادامه واکنش های مقامات جمهوری اسلامی به بحث های مطروحه در کنگره آمریکا پیرامون برخورد با برخی فرماندهان سپاه پاسداران، سفیر سوییس به‌عنوان حافظ منافع آمریكا در تهران به وزارت امور خارجه احضار و با تسلیم یادداشتی مراتب اعتراض جمهوری اسلامی به نامبرده ابلاغ شد.


 به گزارش ایسنا، در پی تشكیل جلسه بررسی موضوع برخورد با برخی فرماندهان سپاه پاسداران – بویژه نیروی قدس- در مجلس نمایندگان آمریكا، آگوستی سفیر سوییس به‌ عنوان حافظ منافع آمریكا در تهران به وزارت امور خارجه احضار گردید و با تسلیم یادداشتی، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی نسبت به تداوم سیاست دولت آمریكا در قابل ایران به نامبرده ابلاغ شد.


 بر اساس این گزارش، رییس دفتر آمریكای شمالی وزارت امور خارجه در دیدار سفیر سوییس تاكید كرد برگزاری چنین جلسه‌ای و سكوت سوال برانگیز دولت آمریكا در قبال آن، در تعارض با تعهدات حقوقی واشنگتن در ضمینه مبارزه با تروریسم است.


 این مقام دیپلماتیک جمهوری اسلامی تاكید كرد كه با توجه به تهدیدات انجام شده علیه مقامات رسمی جمهوری اسلامی در این جلسه، مسوولیت هر گونه اقدام تروریستی علیه مقامات ایرانی متوجه دولت آمریكا خواهد بود.


 آگوستی ـ سفیر سوییس در تهران ـ نیز با استماع مواضع دولت جمهوری اسلامی تاكید كرد فورا مراتب را به واشنگتن منعكس و هرگونه نتیجه دریافتی را به وزارت امور خارجه اعلام خواهد كرد.


 همزمان و در ادامه واکنش ها نسبت به مباحث مطروحه در کنگره آمریکا، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی نیز، این اظهارات را نشانه قرار گرفتن آمریکا در شرایط اضطراری دانست.


 به گزارش فارس، پاسدار محمد شیرازی درخصوص اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی مبنی بر برخورد قهرآمیز با برخی فرماندهان سپاه، اظهار داشت: اینها موضع‌گیری جدیدی نیست و حالا اگر روی یک مطلبی دست می‌گذارند نشانه این نیست که بخواهند کار خاصی انجام بدهند.


 وی افزود: البته نظر اینها همیشه مخالفت با انقلاب و پیشرفت کشور و عناصر مؤثر در انقلاب بوده و هست و مخالفت با آن چیز جدیدی نیست و امروز شرایط داخلی و مشکلات دولت آمریکا نشان می دهد آنها در شرایط اضطرار بسر می‌برند، هر روز یک شعار می‌دهند و یک حرفی مطرح می کنند و آن حرف را هم در بُعد سیاسی زدند.


 رئیس دفتر نظامی رهبری، در پایان گفت: سپاه پاسداران از روز اول آماده بوده و پای کار است و مشکلی ندارد.


 طی روزهای اخیر، در ادامۀ واکنش های مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی به اتهامات تروریستی وارده به نیروی قدس سپاه پاسداران از سوی ایالات متحده، ۲۴۰ تن از نمایندگان مجلس، روز چهارشنبه از سپاه پاسداران و واحد برون مرزی آن (نیروی قدس) اعلام حمایت کرده و بیانیه ای در این خصوص صادر کردند.

0 comments:

ارسال یک نظر