اعتراض جمعی از حامیان جنبش سبز در بریتانیا، نسبت به تداوم نقض حقوق بشر در ایران

جمعی از فعالان ایرانی حامی جنبش سبز مقیم بریتانیا، روز جمعه سیزدهم آبان – چهار نوامبر، با تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن، اعتراض خود را به تداوم نقض حقوق بشر در ایران و ادامه بازداشت دگراندیشان سیاسی و مدنی اعلام داشتند.


 به گزارش جرس، گروهی از حامیان جنبش سبز و همچنین فعالان ایرانی مقیم شهرهای مختلف بریتانیا، بعد از ظهر جمعه سیزدهم آبان ماه، به تجمع در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن دست زده و مراتب اعتراض خود به نقض حقوق انسانی، سرکوب آزادی ها، ادامۀ تبعیض های قومی و مذهبی، فشار بر فعالان مدنی و خانواده های زندانیان سیاسی، همچنین خفقان و موج بی وقفۀ اعدام ها در ایران اعلام داشتند.


 تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی فارسی و انگلیسی با مضمون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "به گزارشگر ویژه حقوق بشر اجازۀ ورود به ایران بدهید"، "جامعه جهانی سرکوب حقوق بشر در ایران را فراموش نکند" و ... ، شعارهایی دو زبانه در راستای خواست آزادی زندانیان سیاسی، رفع حصر راهبران جنبش سبز، توقف سرکوب و ربایش و بازداشت های دگراندیشان در ایران سر دادند.


 همچنین قرار است روز شنبه پنجم نوامبر نیز، همراه با ٣٤ شهر از ١٦ کشور جهان، در لندن نیز تظاهراتی برای آزادی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی در ایران برگزار شود.


 برگزار کنندگان این مراسم، تجمع اعتراضی خود را ساعت ٢ الى ٤ عصر در ميدان ترافالگار لندن، و از ساعت پنج مقابل بی بی سی فارسی انجام خواهند داد.

0 comments:

ارسال یک نظر