همسر ابوالفضل قدیانی: در حال حاضر دادگاههای انقلاب غیر قانونی هستند

ابوالفضل قدیانی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب و یکی از مسن ترین زندانیان سیاسی امروز ایران، در اعتراض به روند قضایی کشور و فضای بیعدالتی موجود در دستگاه قضا، در دادگاه مجدد که برای رسیدگی به اتهامی تازه قرار بود برایش تشکیل شود، حاضر نشد.


 به گزارش سمانه خبری- تحلیلی «کلمه»، این زندانی سیاسی سالخورده که به تازگی عمل جراحی قلب خود را پشت سر گذاشته و دوران نقاهتش را در بند ۳۵۰ اوین می گذراند، مجددا متهم شده است که در اظهاراتی، به رهبری و رییس دولت "توهین کرده است"، اظهاراتی که وی و خانواده اش معتقدند نقدی در جهت اصلاح کشور و نظام بوده است.


 بر اساس این گزارش، ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی دو رژیم، چند پیش در مصاحبه ای قبل از بازگشت به زندان به گفته بود: "احمدی نژاد دروغگو، ریاکار، مستبد، قانون گریز و قانون ستیز است و اینها صفات حقیقی اوست. اینها را در دفاعیه ام و در دادگاه گفتم. من به احمدی نژاد فحش ندادم فقط صفات های او را برشمردم و مواردی که من گفتم توهین نبوده انتقاد بوده است."


 گزارش کلمه می افزاید زهرا رحیمی همسر این فعال اصلاح طلب می گوید: انتقاد حق تک تک افراد جامعه است. افراد حقشان است که انتقاد کنند به عملکرد حاکمیت و جلوی رفتار های بد و ناصحیح را بگیرند. اگر مسیر انتقاد باز می ماند به هیچ وجه امروز چنین وضعیتی نداشتیم و هر روز شاید یک خبر در رسانه نبودیم. ۳۰۰۰ میلیارد یک طرف و ۱۰۰۰ میلیارد اختلاس تامین اجتماعی! و اکنون این فعال سیاسی و یکی از ۱۲ اعتصاب کننده غذای معترض به شهادت هدی صابر و هاله سحابی، با پرونده ای جدید روبه روست تا ماه دیگر فرصت آزادی را پیدا نکند. 


 همسر آقای قدیانی، در خصوص دادگاه و اتهامات جدید همسرش و دلیل عدم حضور وی، به کلمه گفته است: "زمان تشکیل دادگاه که شد به وکیلشان اعلام شده که آقای قدیانی نمی آیند. همسرم لایحه ای داده بودند، که در آن تصریح شده بود که طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی باید دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود. پس چون برگزاری این دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه نیست فعلی مجرمانه صورت گرفته و برگزار کنندگان آن مجرمند. بنابر این این دادگاه غیر قانونی است و ایشان در آن شرکت نمی کنند. همچنین طبق اصول ۱۵۹، ۱۷۲ و ۱۷۳ دادگاه های انقلاب در حال حاضر غیر قانونی هستند چون تا یک زمان مشخصی اجازه فعالیت داشته اند و در واقع الان دادگاه های انقلاب غیر قانونی هستند."


 وی در خصوص وضعیت حکم همسرش نیز خاطرنشان کرد: "یک محکومیت یکساله برای تبلیغ علیه نظام و توهین به رییس جمهوری که البته سنگ تمام گذاشتند و حداکثر مجازاتی را که برای این حکم وجود دارد، داده اند. ایشان ۴ آذر باید آزاد شوند ولی ۵ روز هم به خاطر توهین به احمدی نژاد جریمه دارند که ایشان می گویند جریمه را پرداخت نمی کنم و می مانم. پس می شود ۹ آذر. الان با این وضعیت نمی دانیم که چگونه می شود، با توجه به اینکه آقای قاضی وثیقه ای هم که وکیل گفته بودند نپذیرفتند."


 خانم رحیمی پیرامون فعالیت های آتی همسرش و اینکه "مجددا به وضعیت فعلی انتقاد و اعتراض خواهد کرد یا سکوت"، گفت: "ایشان یک شخصیت آزاد هستند و انگیزه شان هم اصلاح است و ظلم ستیزی. بنابر این به نظر من هیچ کس نباید جلوی ایده ای که یک فرد دارد آن هم چنین آرمان الهی ای که حرکت اصلاحی جامعه برای همه مردم است را بگیرد. دوست داشتن همه مردم و به اصطلاح اصلاح حاکمیت و رشد زندگی مردم برای چنین افرادی اصل است، هیچ کس نباید جلوی ان را بگیرد و من هم به خودم این اجازه را نمی دهم و پشتیانی کامل هم می کنم. من که خود زمان رژیم گذشته مبارز بودم و علیه حاکمیت شاه مبارزه میکردم و سالها هم در زندان بودم، چطور می توانم به خودم این اجازه را بدهم که جلوی ایشان را بگیرم هرچند که می دانم که از نظر جسمی مشکل دارند. خود حاکمیت هم میداند که ایشان مشکل دارند. به تازگی از بیمارستان با گرفتگی ۹۹ درصد رگ اصلی به زندان بازگشتند. می دانند که وضعیت زندان، غذای زندان، شرایط زندان و همه چیزهایی که در زندان هست به ضرر ایشان است. من هم این را می دانم اما به هیچ وجه حاضر نیستم جلوی حرکت مثبتی که ایشان دارد را بگیرم...انتقاد حق تک تک افراد جامعه است. افراد حقشان است که انتقاد کنند به عملکرد حاکمیت و جلوی رفتار های بد ناصحیح را بگیرند. اگر مسیر انتقاد باز می ماند به هیچ وجه امروز چنین وضعیتی نداشتیم و هر روز شاید یک خبر در رسانه نبودیم. ۳۰۰۰ میلیارد یک طرف و ۱۰۰۰ میلیارد اختلاس تامین اجتماعی."

0 comments:

ارسال یک نظر