شلیک گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به یک مراسم ختم در بحرین، در روز عید قربان

نیروهای امنیتی بحرین هم به مانند همتابان سوری خود،‌ در روز عید قربان،‌ حرمت این روز را نگه نداشتند و به مراسمی که برای بزرگداشت پدر معاون دبیرکل حزب الوفاق برگزار شده بود حمله کردند.

علی حسن الدیهی، پدر حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین، چند روز قبل به طرزی مشکوک درگذشت. دولت می‌گوید او بر اثر سکته قلبی درگذشته است، اما مخالفان معتقدند او زیر شکنجه کشته شده است.

مراسم بزرگداشت او نیز به صحنه زد و خورد ماموران و مردم تبدیل شد و بر اساس گزارش العالم، ده ها نفر بر اثر حمله نیروهای امنیتی به شرکت کنندگان در این مراسم در منطقه الدیه زخمی شدند.

این گزارش حاکی است نیروهای وابسته به رژیم بحرین که روز جمعه هم به مراسم تشییع علی حسن الدیهی حمله کرده بودند، این بار هم مراسم یادبود و ختم وی را با پرتاب گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن ده ها نفر شد.

به گفته شاهدان عینی چندین کودک، زن و افراد سالخورده در این حمله زخمی شدند و نیروهای امنیتی حتی بیمارستان محل بستری آنان را هم به پادگانی نظامی تبدیل کرده اند.

همچنین گفته می‌شود که دادستانی کل بحرین دستور داده افرادی که در مراسم تشییع جنازه شهید الدیهی حضور داشتند به اتهامات اغتشاش زندانی شوند.

0 comments:

ارسال یک نظر