انتظار خانواده برای آزادی حجت منتظری

جرس: حجت منتظری، فعال سابق دانشجویی که سیزدهم اسفند ساعت یازده و نیم شب در سال ۸۸ در منزل شخصی اش دستگیر شده بود، از ششم مرداد ماه در زندان بسر می برد و با پایان یافتن دوران محکومیتش سه ماه دیگر از زندان آزاد خواهد شد.


یکی از بستگان حجت منتظری که به دلایل امنیتی خواست نامش ذکر نشود با بیان اینکه بند 350 نسبت به بندهای دیگر وضعیت نسبتا بهتری دارد اما در هر صورت زندان زندان است، به "جرس" می گوید: "حجت الان در بند 350 در حال گذراندن دوران محکومیتش است که سه ماه از آن را گذرانده و سه ماه دیگر آزاد خواهد شد. حالا دوشنبه ها ملاقات کابینی داریم و در این مدت یکبار ملااقت حضوری داشتیم. از نظر روحی شکر خدا حال حجت خوب است و دارد درس و زبان می خواند تا در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند."

وی در خصوص فعالیت حجت منتظری ادامه می دهد: "او به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم بعدا در دادگاه تجدیدنظر به شش ماه کاهش پیدا کرد. حجت اساسا فعال سیاسی نیست و ما هم سعی کردیم حساسیتی ایجاد نکنیم و امیدوار هستیم که در عیدی که در پیش رو داریم شاهد آزادی او باشیم."

وی در پاسخ به سوال خبرنگار جرس مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه حجت منتظری فعالیت سیاسی نداشته پس بر چه اساسی محکوم به زندان شده است، می گوید: "ببینید ماجرای حجت یک مقدار مفصل است. اتهام اولیه او ارتباط با سازمان مجاهدین خلق بوده و بخاطر فعالیت های اینترنتی که انجام می داد بازداشت شد اما در طول بازجویی بازجوها متوجه شدند که این اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق نادرست است و از آن تبرئه شد. اما در وسایل و عکسهایی که از منزل ایشان بردند عکسهایی بود که نشان می داد که ایشان در راهپیمایی ها روز قدس حضور داشته که بعد به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام محکوم به زندان می شود."

دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مقیسه حجت منتظری را به شش ماه حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبانی و شرکت در تجمعات محکوم کرده است.

سمیه فرید، همسر حجت منتظری بعد از بازداشت او در گفت و گو با دویچه وله با انتقاد از نحوه بازداشت همسرش گفته بود: " همسرم مهندس برق است. در گذشته، یعنی زمان دانشجویی فعالیت دانشجویی داشته است اما در حال حاضر هیچ فعالیت سیاسی نمی کرد. در نیمه اسفند ماه ماموران امنیتی به خانه ما آمدند و حکمی را به همسرم نشان دادند. اما علیرغم اصرار من، نگذاشتند من حکم را ببینم. اجازه ندادند من به داخل اتاق بروم. مرا یکجا نشاندند و همه خانه را گشتند. آنقدر بد گشتند و آنقدر به هم ریختند، حتی خاک گلدان را هم خالی کرده بودند. واقعا نمیدانم اصلاَ دنبال چه چیزی می گشتند...."
 
این منبع نزدیک به حجت منتظری در پایان با اشاره بر مشکلاتی که برای خانواده حجت پیش آمده می افزاید: "وضعیت کاری و خانه اش یک مقدار بهم ریخته و ما نمی توانیم در درازمدت این مشکلات را حل کنیم. خلاصه این شرایط هم برای خودش و هم برای ما خانواده سخت است اما خوب چاره ای جز تحمل نیست تا این روزها تمام شود و امیدوار هستیم که هر چه زودتر ایشان آزاد شوند."

مژگان مدرس علوم

0 comments:

ارسال یک نظر