کارگران استثمار می شوند

عضو شورای عالی کار با تاکید بر عدم تعادل در بازار اشتغال اعلام کرد

عضو شورای عالی اشتغال گفت: بخش زیادی از کارگران فعال در واحدهای کوچک و زیر پله‌ای ماهیانه زیر ۱۵۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، داوود قادری  با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کارگران فعال در واحدهای تولیدی کشور را کارگاه‌های کوچک و زیر پله‌ای تشکیل می‌دهند، تصریح كرد: در حال حاضر کارگران فعال در واحدهای کوچک به دلیل عدم اجرای سیاست‌های قانون کار دارای نوعی بیکاری کاذب هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای بحرانی تصريح كرد: بخش زیادی از کارگران اخراجی واحدهای تولیدی تحت پوشش قانون کار نیستند. از این رو سازمان تامین اجتماعی آمار دقیقی از کارگران اخراجی ندارد.

قادری از افزایش بیکاری پنهان و مشاغل کاذب در جامعه خبر داد و افزود: هم اکنون کارگران به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار قدرت چانه زنی‌های خود را از دست داده‌اند و در واحدهای تولیدی استثمار می‌شوند.

عضو شورای عالی اشتغال با تاکید بر لزوم توسعه سیاست‌های حمایتی دولت از کارفرمایان تصریح کرد: به منظور بهبود شرایط در واحدهای تولیدی دولت باید ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به واحدهای تولیدی پرداخت کند.

0 comments:

ارسال یک نظر