یک فعال دانشجویی بازداشت شد

جلوگیری از ادامه تحصیل دانشجویان دگراندیش و مخالف

در ادامۀ فشارها و تهدید فعالان دانشجویی، سحر موسوی، از فعالان سابق دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشجوی محروم از تحصیل تحصیلات تکمیلی، طی روزهای گذشته احضار و بازداشت شده است. 

 به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، سحر موسوی، روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۰، در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

 این منبع همچنین گزارش داده که ماموران امنیتی، بعد از برخورد نامناسب با موسوی و همراه وی، پیرامون دلیل بازداشت این فعال دانشجویی توضیحی ارائه نداده و اعلام کرده‌اند که وی در تماس با منزل جزئیات را بیان خواهد کرد.

 بر اساس این گزارش، این فعال دانشجویی  در جریان آزمون علمی کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال در سایت سازمان سنجش قبول اعلام شده بود، همان زمان با دریافت پیامی تحت عنوان "شما نقص در پرونده دارید و به سازمان سنجش مراجعه فرمایید" در سایت سنجش، روبرو گردید. بعد از مراجعه به طبقه دوم سازمان سنجش (قسمت گزینش) و ارجاع به شخصی به نام نعیمایی، از وی پیرامون عقایدش و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی سئوال شده بود.

 گفتنی است، سحر موسوی، زمستان ۸۹ نیز، همراه با چند تن از نوکیشان مسیحی، مورد بازداشت چند روزه قرار گرفته بود.

هنوز از دلیل و محل بازداشت، و همچنین وضعیت این فعال دانشجویی، خبری منتشر نشده است.

 همزمان تارنمای دانشجو نیوز گزارش داده است که چندین تن از دانشجویانی که در آزمون دکترا قبول شده بودند، در مرحله مصاحبه با وجود دارا بودن شرایط علمی محروم از ادامه تحصیل شده اند.

 بر اساس این گزارش، آزمون دکتری در ایران نیز به مانند آزمون دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد با دخالت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی مواجه شده و برخی از قبول شدگان که از سوابق علمی و پژوهشی قابل‌قبولی برخوردار بودند، به یكباره محروم شده اند.

 یکی از این دانشجویان محروم که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که "رویه رد کردن دانشجویان ممتاز در مصاحبه علمی دانشگاه تنها به دلیل انجام فعالیتهای دانشجویی بوده و گروهی از دانشجویان ممتاز، علی رغم داشتن رتبه علمی عالی در آزمون دکترا، بعد از انجام مصاحبه متوجه شده‌اند که از مصاحبه رد شده اند."

 این ششمین سال پیاپی از زمان روی كار آمدن محمود احمدی نژاد است که تعداد زیادی از فعالان دانشجویی در كنكور كارشناسی ارشد و دکترای سال 90 ستاره‌دار و از حق اولیه تحصیل محروم شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر