موافقت با عفو مشروط فعالان آذری بازداشتی در مراسم افطاری

جـــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، با گذشت بیش از دوماه از دستگیری ۲۹ نفر از فعالین مدنی آذربایجان که دوم شهریور ماه در مراسم افطاری در تبریز دستگیر شده بودند، با عفو مشروط تعدادی از آنان موافقت شد و پرونده‌هایشان به شعبهٔ اجرای احکام دادسرای تبریز ارجاع داده شد.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با عنایت به سپری شدن نیمی از دوران محکومیت این افراد با تقاضای عفو مشروط آنان موافقت شد.

اسامی منتشر شده این افراد عبارت است از: احمد علیزاده، یوسف سلحشور، یاسر سلمانی رضایی، عبداله صدوقی، مصطفی عوض‌پور، ایلقار کریمی، فرزاد مهدوی، علی شیرناک، مهدی مهاجری، محمد علیمرادی، قادر نوروزی.

محکومین مذکور پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به بیست ماه حبس تعلیقی و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ تن دیگر از قعالین مدنی آذربایجان روز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه برگزار خواهد شد.

شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز جهت رسیدگی به این پرونده تعیین شده است و از جمله این افراد می‌توان به مهدی نوری (المان)، موسی برزین وکیل پایه یک دادگستری، مهدی حمیدی، حسن دمیرچی، محمدعلی مرادی اشاره کرد.

گفتنی است، چندی پیش گزارش رسیده بود که گروهی از فعالان مدنی تبریز که همزمان با اعتراضات مردمی به وضعیت دریاچه ارومیه، در یک مراسم افطار در تبریز بازداشت شده بودند، مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته اند.

0 comments:

ارسال یک نظر