کیوان صمیمی؛ رییس برگزیده شورای نمایندگان زندانیان سیاسی رجایی شهر

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر مستقر در سالن ۱۲ بند ۴ مستقر، برای دومین بار "شورای نمایندگان زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر" را انتخاب کردند.

به گزارش جرس، طول دوره این شورا سه ماهه و اعضای آن ۵ نفر می باشند که در هر ۲ دوره آن تا کنون، مهندس کیوان صمیمی روزنامه نگار و فعال ملی-مذهبی به عنوان ریاست این شورا برگزیده شده است.

نهاد سازی مدنی و تقویت حوزه عمومی همواره مورد تاکید فعالین جنبش سبز و زندانیان آن بوده است.

مهندس صمیمی نیز از قدیمی ترین و فعالترین تلاشگران جامعه مدنی است که همواره بر تقویت حوزه عمومی، مطبوعات و جنبش های مطالبه محور تاکید داشته و در این راه هزینه های زیادی داده است.

کانون زندانیان سیاسی قبل انقلاب، کمیته دفاع از حق تحصیل، کمیته دفاع از حقوق شهروندی، ماهنامه "نامه"، سایت مسدود شده "خرابات" و … تعدادی از نهادهایی است که وی به راه اندازی آنها مبادرت ورزیده است، ضمن اینکه در سایر نهادهای مدنی نیز مانند شورای فعالان ملی-مذهبی، شورای صلح، کانون دفاع از آزادی مطبوعات، کمیته پیگیری بازداشتهای خودسرانه و… عضو و فعال بوده است.

کیوان صمیمی ۶۲ ساله اکنون و بعداز چند بار اعتصاب غذا، مدتی است که علاوه بر آرتروز کمر، پا و گردن، کیست هایی نیز در کبدش مشاهده شده که بنا به تجویز پزشکان رجایی شهر باید فورا بیرون از زندان به آزمایش و درمان اقدام کند. اما دادستان تهران با وجود اینکه مدتهاست که از این مطلب اطلاع دارد از دادن مرخصی استعلاجی به وی خودداری می کند.

0 comments:

ارسال یک نظر